ik hou van me vriendin maar ik denk dagelijks aan me ex. ik wil niet aan haar denken maar ze komt steeds in me gedachten. wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (6)

wordt tijd dat je het verleden afsluit. kennelijk ben je nog niet helemaal over je ex heen. dit terwijl het toch voorbij is.

pas als je het verleden afsluit geef je je nieuwe relatie een kans. blijf je in het verleden leven, dan loop je de kans, dat je straks weer alleen bent. je vriendin zit namelijk niet te wachten op een dromerig iemand.
12 jaar geleden
Hoi makavelio,

Vervelend voor je dat je zo vaak aan je ex moet denken, terwijl je dat niet wilt. Waarschijnlijk voel je je ook schuldig ten opzichte van je vriendin.

Als jij genoeg van je vriendin houdt en zeker weet dat je niet meer met je ex verder wilt, dan is het eigenlijk helemaal niet zo'n probleem. Je zult natuurlijk wel nog een tijd een zwak voor haar houden, maar dat zal heus wel minder worden. Ik zet hier wat tips van mij voor jou op een rijtje:

[1] Wanneer je nog niet over je ex-vriendin heen bent en dit wel wilt, adviseer ik jou het contact (tijdelijk!) te stoppen. Als je haar steeds weer ziet/spreekt, blijven die gevoelens in stand.
[2] Als je goed kan praten met je huidige vriendin en zij geen extreem jaloers type is, kan jij dit best aan haar opbiechten. Zij zou je eerlijkheid waarderen. Neem dan wel afstand van je ex, want anders kan ze achterdochtig worden en benadruk natuurlijk dat je voor haar kiest, omdat je van haar houdt.
[3] Geef je zelf de tijd. Gevoelens moeten slijten. Dit gaat vanzelf over en dit moet je niet forceren. Accepteer je gevoelens/verdriet.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je nog wel een beetje verliefd op je ex, dat je haar daardoor niet uit je gedachten krijgt. Of je voelt je schuldig voor de manier waarop die relatie geeindigd is. Probeer met jezelf in het reine te komen, als je van je huidige vriendin houdt en met haar verder wil. Zet die gedachten aan je ex uit je hoofd door afleiding te zoeken.
Pas als jijzelf gelukkig bent kun je een ander gelukkig maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb daar zelf ook wel last van, maar ik heb geen relatie op het moment. Ik zou hulp zoeken in de vorm van een psycholoog. Die weten toch het beste hoe ze ermee om moeten gaan. Ik zal je vriendin hier niet mee belasten. Ten eerste heeft zij niet om jou probleem gevraagd. Misschien wordt ze jaloers of vind ze het een vorm van overspel.

Ik weet iemand die jou wel kan helpen. Caroline van kommer heeft een boek geschreven dat misschien inhoudelijk totaal niet relevant is aan jou situatie, maar ze werkt wel met allemaal mensen die ook niet los kunnen komen van hun ex. Ze heeft een boek geschreven 'over liefde en spel'. Ik denk dat er een aantal tips in staan over hoe je het verleden kan afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit het feit dat jij nog dagelijks aan je ex moet denken maak ik op, dat ZIJ de relatie beeindigd heeft, wellicht tegen jouw zin. Klopt dat?
Dan is het natuurlijk mogelijk dat je nog steeds van haar houdt of veel om haar geeft. Je bent er kennelijk nog niet overheen, en dat is moeilijk.
Heb je nog contact met haar? Zo ja, stop daar dan mee, want dat maakt het extra moeilijk en langdurig.
Ik weet niet hoe lang het uit is, maar als je nog steeds aan je ex moet denken zijn de gevoelens voor haar nog niet gesleten.
Ik denk dat je te vroeg in een nieuwe relatie bent gestapt. Je schrijft dat je veel van je nieuwe vriendin houdt, maar is dat wel zo?
Het is tegenover je vriendin eerlijker om haar te zeggen hoe de vork in de steel zit. Las eventueel een time-out in om je gevoelens op een rijtje te zetten. Geef jezelf tijd. Het is niet van: zet die knop om en niet meer aan je ex denken, daar ben je zelf ook al achter.
Ik zou er niet aan moeten denken om een vriend te hebben die elke dag aan mijn voorgangster denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had er eerst ook last van, vervelend.
ik heb zelfs een x de naam van mn ex tegen mn vriend gezecht perongeluk. ik denk gelukkig bijna nooit meer aan hem. ik heb gewoon een half jaar geen contact meer met m gezocht & proberen aan iets anders te denken, mischien helpt dit?