Wat is een normale bedtijd voor een kind van 9 en een kind van 13?

Mijn kinderen van 9 en 13 jaar gaan nu om 21:00 uur naar bed. Is dat een normale bedtijd? De wekker gaat om 07:00 uur.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Hier enkele "suggesties":
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/kind/bedtijden-voor-opgroeiende-kinderen/item56420
Ivana
5 jaar geleden
Ik heb zeker onderscheid gemaakt tussen de leeftijd van 9 en 13 jaar. Als je het kind van 9 jaar een uur eerder naar bed laat gaan, is de kans ook groter dat er ongestoord in slaap gevallen wordt, terwijl als ze gelijk naar bed gaan die kans klein is. Er is ook een verschil in slaapbehoefte tussen beide leeftijden. Dus zeker niet samen om 9 uur naar bed. Voor het kleintje is dat te laat, voor 13 jaar een goede tijd om te gaan slapen.

Antwoorden (1)

Jongste 20.00 uur en oudste 21.00 uur.

Afgezien van normaal zou ik zeker een 13 jarige niet tegelijk met een 9 jarige naar bed sturen. Vier jaar verschil in leeftijd pffffft en een gelijke behandeling kan toch niet. Basisschoolkinderen horen gemiddeld 10 uur per nacht te slapen.
Bedtijd voor een 9 / 10 jarige om 20.00 à 20.30 uur.

Een goede nachtrust is voor kinderen essentieel. Om tot rust te komen, maar ook voor het groeiproces. Kinderen die slecht of weinig slapen, kunnen zich minder goed concentreren, leren minder goed, zijn vaker ziek en hebben vaker overgewicht.
Slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon ook bij kinderen.

...Toch hebben pubers meer slaap nodig dan volwassenen. Het lichaam maakt veel veranderingen door in de pubertijd, waarbij voldoende rust noodzakelijk is. Te weinig slaap heeft een nadelig effect op schoolprestaties en vergroot de kans op depressies en gedragsproblemen...
Bedtijd voor een 12/15 jarige om 21.00 à 21.30 uur
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.slaapinfo.nl/slapen/hoeveel-slaap-heb-je-nodig/