Midden in de nacht anoniem gebeld, wat moet ik doen?

Afgelopen nacht ben ik anoniem gebeld. Was net te laat om mijn telefoon op te nemen. Ik heb het vermoeden dat mijn ex mij anoniem gebeld heeft. Dit vermoeden had ik al langer, dat ze dat deed. Nu was het namelijk zo dat haar Whatsappstatus vlak voordat ik gebeld werd gewijzigd was in een andere status.

Daarom heb ik het vermoeden dat zij mij gebeld heeft. Moet ik haar hier op aanspreken of kan ik het beter laten rusten, zodat ze er geen plezier aan beleeft? Psychisch moet te verklaren zijn hoe ongewenst gedrag aangepakt moet worden toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
Kimath
12 jaar geleden
als het belangrijk is, bellen ze wel terug. Niet te veel aandacht aan besteden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon opnemen en de telefoon ergens wegleggen waar je hem niet hoort, kost haar geld dan.
Kimath
12 jaar geleden
Waarom heb je trouwens je ex nog in je Whatsapp lijst staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik niet meer, maar had haar even toegevoegd om te kijken naar die status om te bepalen of het waarschijnlijk was dat zij gebeld had. Die status was dus 1 minuut voor ik gebeld werd veranderd in 'slapen' en een paar minuten later weer in 'beschikbaar'.

Het beste antwoord

Onwetendheid is altijd het ergste wat er is. Hiervan gaan je (doem)gedachten altijd de vrije loop en het is bijna nooit positief.
Zelf neem ik nooit op als iemand mij anoniem belt. Ik zeg dan altijd maar zo dat het gros het verpest heeft van de mindere. En hiermee bedoel ik dan de commersie.
Als het belangrijk is dan spreken ze wel een boodschap in, bellen ze me mobiel of sturen ze een email of sms.
Dit zeg ik ook altijd tegen iedereen. Daarmee stimuleer ik ze om niet anoniem te bellen. Waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle antwoorden waren goed. Dit antwoord geeft als eerst aan dat er wel opnieuw contact genomen zal worden als het belangrijk is. Daar heb ik wat aan =)

Andere antwoorden (12)

Gewoon lekker laten bellen houdt vanzelf wel op.
12 jaar geleden
ik zou er niet gelijk iets op zeggen, als die vermoedelijke ex blijft bellen dan zou ik het aan gaan pakken, eerder denk ik zelf niet.

1 tip. doe je mobiel uit s`nachts dan heb je ook geen last om wakker gebeld te worden

oke, veel succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mobiel uit is geen optie, aangezien ouders niet thuis zijn. Wil dan graag bereikbaar zijn als er iets aan de hand is. De huistelefoon hoor ik 's nachts namelijk niet. Moet ik wel gewoon opnemen of gewoon over laten gaan?
Negeren. Er is een spreekwoord dat zegt:door te zwijgen kan je de duvel kl.ten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik wel gewoon opnemen of gewoon over laten gaan?
Zet je mobiel uit. Ikzelf neem na 20.00 uur geen telefoon meer op, leg de hoorn ernaast. Heerlijk voor de innerlijke rust. Hetzelfde als 's-avonds laat niet meer achter de computer zitten. Laat je vriendin maar haar provider steunen, maar reageer er alsjeblieft niet op. Je kunt haar aanspreken en vragen of ze de volgende keer overdag wil bellen. Maar goed, misschien was het je vriendin niet eens.... Gewoon de telefoon uitzetten. Klaar. Enne...Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telefoon uitzetten is nu geen optie, aangezien mijn ouders op vakantie zijn en ik graag bereikbaar ben voor als er iets is. De huistelefoon hoor ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, wat een onrust. Zet je je telefoon dan wel uit wanneer ze 'in het land' zijn? Er kan dan immers net zo goed iets gebeuren, terwijl jij vijf straten verderop woont. En dan kun je veel meer voor ze doen... Denk daar maar eens over na. Enfin, hopelijk belt je vriendin je niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn in het land. En als ze terug zijn laat ik m alsnog aan, want heb ook nog andere familieleden en vrienden waar iets mee zou kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat wil jij dan midden in de nacht weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou ik midden in de nacht willen weten
zondag
12 jaar geleden
Je maakt zelf dat je leven onrustig is.
Negeren is altijs e t bestte je kan ok een keer een meisje laten opnemen
Als het je echt is dan kan ze misschiennsxhrikken en daardoor praten. Nja een optie nar het best is gw negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negeren, dan is de lol er zo af.
En voor het geval het je ex niet is, maar iemand die een evrkeerd nummer heeft gebeld, zou je haar alleen maar op ideeen brengen, schiet je ook niks mee op
12 jaar geleden
Misschien was het een verkeerd verbonden iemand. Je hebt haar per slot niet gesproken.

Ik zou wel gewoon opnemen, en mocht je geen antwoord krijgen dan laat je je tel aan staan hangt ze vanzelf wel op.

Ik zou nooit me telefoon s'nacht uit doen dat is geen optie. Ik vind wel dat je bereikbaar moet zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je op ieder moment van de dag (nacht) bereikbaar moeten zijn.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noodgevallen bijvoorbeeld. Wel handig als er een familielid op sterven ligt dat je dat te weten komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het zo kan zijn dat bepaalde belangrijke dingen niet tot overdag wachten (denk aan overlijden en dergelijke). Heel fijn als je dan toch bereikbaar bent, als je de huistelefoon niet binnen bereik hebt. Bovendien zou je ook direct kunnen bellen als er ingebroken wordt of er brand uitbreekt. Ook wel zo veilig.
Kimath
12 jaar geleden
zoals de vraagsteller al zei: Telefoon uitzetten is nu geen optie, aangezien mijn ouders op vakantie zijn en ik graag bereikbaar ben voor als er iets is. De huistelefoon hoor ik niet.
als het je ex is moet je vooral geen aandacht aan zulke geintjes geven want negatieve aandacht is ook aandacht en dat maakt haar dan niet uit of het positief of negatief is .

Als ik jou was zou ik me ook niet meer bezig houden met op wat voor status haar ding staat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem je telefoon niet op als ze beld maar ga gewoon even langs en vraag waarom ze de heletijd belt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon laten
En als ze je belt gewoon meteen op weigeren drukken
Heb je ook geen last van het getril of het geluid ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een raad van mijn oude moeder aan, : Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer. slaap lekker :) zeker als het ongewenst is werkt negeren altijd nog het best... Dat kost hun energie, niet jou.

Het juiste moment komt vanzelf wel, en dan kun je haar altijd nog aanspreken. Dat komt vanzelf wel;. vertrouw op je intuitie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je drie keer ongewenst lastig gevallen bent geworden via de telefoon, en je noteert de tijden, kun je via je provider het nummer wat je lastig valt laten nakijken door die tijdstippen aan te geven.
Je vult dan een formulier in, en vervolgens kijkt de telefoonaanbieder wie jou belt.

Op die manier kun je ook een nummer laten blokkeren. Dan kán ze je niet meer lastig vallen op die manier. En mocht het een ander zijn, dan kom je daar ook achter zo.

Succes!