Dat voel je beide aan. Zo simpel is het..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.....nou neeeeee......anders zouden er niet zo verschrikkelijk veel mensen in slechte relaties leven of uit elkaar gaan. - leuk romantisch antwoord, hoor, maar niet helemaal reëel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens je relatie kunnen er een heleboel dingen veranderen en gebeuren, dát is vaak de reden dat een relatie slechter word of dat mensen uit elkaar gaan. Wanneer je een relatie begint zijn beide personen het er over eens dat zij bij elkaar passen. Anders begin je sowieso de relatie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat de personen in die relatie dénken bij elkaar te passen aan het begin, geloof ik graag....maar ook dat wil allerminst een bewijs ervoor zijn dat ze werkelijk bij elkaar passen !
Hoe vaak schudden niet onmiddellijke familieleden en goede vrienden hun hoofd, zich afvragend : hoe is DIT mogelijk?? En de tijd leert dan, dat dit inderdaad niet mogelijk is.....Daarbij inderdaad al die veranderingen en groeiprocessen in het leven van een mens - nee- mensen passen níét zuiver op gevoel bij elkaar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zo simpel was ging niet het meerendeel van de relaties ook weer voorbij ;-) Er komt in de praktijk ECHT wel wat meer bij kijken.
De tijd zal dat leren
Je heb mensen die na 25 jaar uitelkaar gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de eerste instantiequa gevoel als je verliefd bent, daarna bouw je de liefde op. als het zo blijft, dan blijft het zo maar je intersse`s enzo kunnen van beide kanten ook veranderen. een garantie krijg je er nooit bij, maar als je samen blijft investeren kom je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie moet er natuurlijk een soort van 'klik' zijn, waardoor je bereid bent elkaar nader te leren kennen en graag in elkaars nabijheid verkeert. Maar die eerste fase, ook wel bekend als verliefdheid, hoeft allesbehalve een garantie te zijn dat je ook daadwerkelijk bij elkaar past. Integendeel zelfs ; hoe groter de onderlinge verschillen, hoe groter soms de aantrekkingskracht en hoe kleiner de kans op succes.

Als je elkaar na de eerste verliefdheid - die enkele maanden tot zelfs wel enkele jaren kan duren - nog steeds graag ziet, liefhebt, waardeert en respecteert, heb je een goede kans dat je verder komt dan die eerste fase. Heel belangirjk is daarbij dat je in grote lijnen hetzelfde soort beeld hebt van de toekomst (waarbij een gelijksoortige achtergrond kan helpen), en een vergelijkbare manier van oplossen van problemen en verwerken van traumatische gebeurtenissen. Dat laatste is niet altijd concreet eenvoudig te testen, maar in een relatie waarin communicatie op de eerste plaats staat, moeten er toch regelmatig gesprekken gevoerd zijn waaruit je een globaal beeld kunt krijgen.

Wanneer je op alle belangrijke punten op één lijn zit, in gelijke mate bereid bent in de relatie te investeren, ook in de periodes dat het wat minder gaat (want die komen, bij iedereen) en het gevoel hebt dat je definitief voor elkaar kunt kiezen, heb je een heel grote kans dat je het inderdaad heel lang met elkaar gaat volhouden, en zou je zelfs kunnen overwegen te kiezen voor kinderen.

Natuurlijk zijn er ook stellen die na 20 of 25 jaar nog uit elkaar gaan ; die kun je nauwelijks verwijten dat ze er niet goed over hebben nagedacht, en heel grote gebeurtenissen kunnen erg veel invloed hebben op personen en dus ook op de relatie. Garanties geeft het leven niet. Maar de energie die je er (beiden) in stopt en de mate van communicatie, stellen je wel in staat het en heel eind te kunnen sturen. Mits samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je vanzelf achter. Als het nu klikt en later niet meer kan dat o.a. komen doordat mensen veranderen. En verder is het niet helemaal rationeel te bedenken -> meestal klopt het gevoelsmatig zonder dat je 'alles' over iemand weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je niet dus blijft het altijd een gok.
Daarom is het handig om je niet te snel vast te leggen aan elkaar dmv trouwen en kinderen maken.

Het is fijn als je hetzelfde gevoel voor humor hebt, als je goed met elkaar kunt praten, als je elkaar sexueel aantrekkelijk vindt.

En natuurlijk probeer je zo goed mogelijk naar het stemmetje achterin je hoofd te luisteren. Maar vaak ook wordt dat stemmetje de mond gesnoerd omdat je zoooo verliefd bent.....

Maar evengoed kun je na tien jaar samenzijn alsnog onwijs gaan ergeren aan een bepaalde karaktereigenschap van de ander.
Of die ander doet iets wat jij nooit voor mogelijk had gehouden (vreemgaan, etc).
En aan de andere kant kan een relatie een levenlang duren, terwijl er aanvankelijk geen vonk oversprong...

Het blijft dus altijd een sprong in het diepe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je nooit helemaal zeker. En zeker niet als je verliefd bent, dan lijkt alles te passen en kijken weinig mensen verder dan hun neus lang is. Als de eerste verliefdheid wegzakt zie je pas echt wat je samen hebt en of het past. Kun je samen praten, ook over moeilijke dingen? Kun je samen lachen en huilen? Kun je jezelf zijn, is er vertrouwen, kun je elkaar de ruimte geven wanneer dat nodig is, geniet je van elkaar in meer dan één opzicht? Etc.

Daarnaast is het ook nog zo dat niet iedereen dezelfde interpretatie heeft van het woord relatie. Dus afgezien of iemand bij je past, moet het soort relatie ook nog passen.

Mensen zijn zo verschillend qua sexe, achtergrond, denkwijze, opvoeding, voorkeuren. Eigenlijk is het een klein wonder wanneer dit samen past. Het hoeft niet naadloos aan te sluiten, maar het moet wel goed voelen wanneer je samen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niemand heeft een garantie op geluk.
zolang de ander een aanvulling is op je leven zit het goed. als je jezelf kunt zijn bij hem haar en je elkaar aanvult, ook als je heel verschillend bent, en je je er gelukkig bij voelt.

gaat het meer verdriet of stress of onvrede op leveren dan moet je eens gaan nadenken of het wel helemaal goed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op basis een relatie begint met het idee als ik een partner heb dan ben ik gelukkig dan heb je het mis.

Je relatie moet bestaan uit het elkaar aanvullen en elkaar verrijken, dan kan een relatie stand houden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je pas achteraf, maar vaak is het de gok waard en als een van de twee het niet bevalt dan verbreek je de relatie.