mijn vriendin heeft een nieuwe vriend en slapen regelmatig in elkaars huis.nu vroeg ze of wat dit financieel betekend,weet iemand hier wat meer over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er aan wat je met regelmatig bedoelt. Als het een a twee keer per week is, is er weinig aan de hand.
Als een van beiden leeft van een uitkering wordt het een ander verhaal en zou het gezien kunnen worden als gezamenlijk een huishouding voeren.
Dan heb je dus kans gekort te worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je niet bij elkaar op het adres ingeschreven staat en je hebt geen uitkering waar je een en ander moet verantwoorden dan zijn er voor een lat relatie geen financiële consequenties.

Dus: het maakt niet uit hoeveel haar vriend en jou vriendin (??) verdienen.

Heeft ze een uitkering (of hij) dan kan er een verandering ontstaan op financieel vlak als zij elkaars toeslag partner zouden zijn.

Maar eigenlijk blijft het gissen omdat de informatie die we hebben erg beperkt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat dit om iemand gaat met een uitkering?!

Dan houd het in dat zij drie dagen bij hem thuis mag slapen

En hij drie dagen bij haar mag slapen

Zonder daarvoor aangezien te worden als samenwonend