Hoe komt het dat ik mijn vriend niet goed met andere meiden kan laten?

Mijn vriend is echt een schatje en ik vertrouw hem 100% dat hij niet vreemd zal gaan. Maar toch krijg ik altijd een vervelend gevoel als hij veel met andere meiden omgaat. Ik ben zelf niet de knapste die meiden zien er altijd mooier uit. Ik heb ook gedroomd dat hij seks had met een ander meisje en dat geeft me dan echt zon kut gevoel. Hoe kan dit komen en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het probleem zit grotendeels in jouw onzekerheid.

Je bent bang hem te verliezen aan een meisje dat er, in jouw ogen, knapper uitziet.

Maar je vriend 'viel' wèl op jou, hè. Niet op één van die andere meisjes.

Verder ben je natuurlijk, zoals vrijwel iedereen, ook een beetje jaloers van aard..dat is ook heel normaal.

En die jaloersheid vormt samen met je onzekerheid het onaangename gevoel dat je hem niet alleen met een stel andere meisjes kunt/durft te laten.

Wat je eraan doen kunt is het volgende: Ga allereerst eens praten met je vriend en vertel hem van je problemen.

Geef hem daarbij duidelijk aan dat het probleem bij jou zit en dus NIET bij hem.

En vraag of hij jou een beetje wil helpen dit probleem te overwinnen door jou met een beetje liefde en begrip op te vangen.

Als jullie liefde groot genoeg is..zal hij zijn arm om je heen slaan en je van je zorgen verlossen.

En jij moet je gewoon wat mooier gaan voelen. Jij bent door hem uitverkoren..moet je maar denken..en niet één van die andere meisjes.

Daardoor zal je onzekerheid afnemen en je gevoel voor eigenwaarde meer en meer toenemen.

Succes hoor! Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je houd zo veel van hem dat je ook heel bang bent om hem kwijt te raken..maar vertrouw erop hij heeft jou gekozen uit alle vrouwen/meiden die op de wereld zijn..dus hij zegt echt niet zomaar doeidoei...wee niet bang om hem kwijt te raken..je vind hem gewoon te lief haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dat vervelend gevoel omdat je onzeker bent over jezelf. Je vindt die andere meiden knapper, maar zelf zal je ook wel iets hebben. Iedereen is mooi op zijn eigen unieke manier.
Blijf eraan denken dat je vriend voor jou heeft gekozen en niet voor die anderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een goed antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je bestevaer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niet oppervlakkig. Haar vriend heeft idd. voor haar gekozen om bepaalde kwaliteiten die ze zal hebben. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Newbie :)
Dit komt (en dat is al aan je tekst te zien) doordat je een te laag zelfbeeld hebt. Op jouw leeftijd denk je dat uiterlijk alles is, maar als je vriend écht verliefd is op wie je bent, en jullie hebben veel leuke en mooie momenten wil hij bij je blijven.

Vertel hem 1x over je onzekerheid en dat je hem dat echt nooit zou vergeven...dat zou genoeg moeten zijn.

Wat kan je aan dat gevoel doen ?

Bitter weinig vrees ik, gevoelens zijn moeilijk te sturen, ik denk dat alleen je vriend dit kan veranderen door je vaak te bevestigen dat jij voor hem de enige bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je mooi gezegd Newbie :)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, soms maakt het sarcasme wat plaats voor emotie en hulpvaardigheid. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel me momenteel wel erg wijs ... :-)
Die soort dromen heb ik ook soms omdat ik bang ben dat mijn man mij gaat bedriegen.
Maar dat wil niet zeggen dat die uitkomen hoor!
Je ziet hem heel graag, en je bent bang om gekwetst te worden, en je zal waarschijnlijk het gevoel hebben dat je dat niet zal aankunnen.
Zo ervaar ik dat toch.
Heb je mischien wat verlatingangst?
Ik kan verkeert zijn.
Er zullen altijd mooiere vrouwen zijn, maar van iemand houden, heeft niks met een uiterlijk te maken.
ik hoop dat dit een kleine troost voor jou mag zijn.
En probeer hem op die momenten meer te vertrouwen, jij gaat er uiteindelijk terug mee naar huis, niet die andere vrouwen.
En wij kijken allemaal graag naar mooie mensen, auto's.....enz......
Probeer er niet zoveel op te letten als hij in gezelschap is, want dan zie je op den duur dingens die er niet zijn.
Hou vanjezelf, en wees trots.
Dit komt uit men hart.
Veel moed!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi 12maudkiss,

Ik snap je gevoel. Aan je naam zie ik dat je 12 bent (dat klopt toch?). Zelf ben ik 21 en kamp ik ook met deze onzekerheid. Niet altijd hoor, maar soms dan komt dat rottige gevoel weer in mij naar boven. Dat is behoorlijk vervelend, vooral omdat je je vriend zo vertrouwt en hij jou eigenlijk geen reden geeft tot onzekerheid.

Ik ga nu niet preken over de puberteit. Ja, want we weten allemaal dat dat een verschrikkelijke onzekere periode in je leven is. Alles veranderd dan.

Je zou jezelf een aantal dingen kunnen afvragen:
- Waarom kiest je vriend voor JOU terwijl er 'zogenaamd' knappere meiden zijn?
- Waarom vind je jezelf niet knap? Ik weet niet hoe je er uit ziet en ik pleit ook niet voor een extreme make-over, maar je zou eens kunnen experimenteren met je uiterlijk en dan kijken waar je je prettig in voelt. Als je goed in je vel en in je kleding zit, geeft dat een gevoel van zelfverzekerdheid.

Tenslotte lucht het misschien een beetje op om die meiden leren kennen en een keer wat met zijn allen te doen. Blijkbaar heeft hij ook meisjes als vrienden en dat hoeft niets te beteken.

Veel succes meis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit komt meer eigenlijk doordat je de andere meisjes niet kent waarmee hij omgaat, als je ze wel kent dan kan je ongeveer wel een beetje voorspellen of hij ze leuk 'kan' vinden. als dat niet zo is dan heb je het gevoel van machteloosheid.
dit komt best wel vaak voor, ik heb het zelf ook gehad maar dan in de situatie dat ik iemand leuk vond en die persoon met iemand had.
je kan het gevoel niet zo makkelijk weg krijgen, het zal waarschijnlijk wel helpen als je met hem erover ging praten, dna weet hij hoe jij je voelt als hij met andere meisjes omgaat en waar voor hij een beetje moet uitkijken.

succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je niet gewoon jaloers?