wat te doen.... :(

Ik heb nu meer dan anderhalf jaar met een jongen. In het begin was het heel leuk. ik heb nu 2x gehad dat ik het uitwou maken maar alles was toch weer goed gekomen. maar nu is het dus weer zo maar veel erger en weet ik echt niet wat ik moet doen.

Laatst toen we sex hadden moest ik in een keer heel erg huilen. ik voelde me toen heel erg kut. Ik wou opeens stoppen en wou niet dat hij aan mij zat. Ik weet niet of ik echt nog veel voor hem voel. Als ik eraan denk dat ik het uit wil maken dan krijg ik wel zoiets van nee dat wil ik echt niet want we hebben al zoveel meegemaakt enzo. maar als ik dan kijk hoevaak we ruzie hebben om niks dan krijg ik toch wel de neiging om het uit te maken.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. :( iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

Dat is altijd lastig. Als je na anderhalf jaar serieus twijfelt, kan je je afvragen of dit niet iets is wat de komende jaren elke X maanden terug komt. Misschien tijd om elkaar een maand oid wat minder te zien? Dan merk je vanzelf of je aan het einde van de maand eigenlijk ook prima zonder hem verder kan. Of dat jij hem dagelijk zo erg mist, dat je die maand niet eens wil vol maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geeft je eigen antwoord al : je hebt twee keer op het punt gestaan om het uit te maken , maar het kwam weer goed .
Nu is de situatie veel erger dus waarom zou je het nu niet uitmaken dan .

Je moet niet ongelukkig in een relatie zitten , en dat zit je wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het dus goed lees zit je met twijfels. Hou ik nog wel van hem of niet?

Het eerste wat je zou kunnen doen is een lijstje maken met de positieve en negatieve kanten van de relatie. Neem hier goed de tijd voor. Probeer ook te achterhalen waar het fout gaat.

Het kan zijn dat je diep in je hart al weet dat het niet de ware is. Het is een lastig parket want als je het uitmaakt dan heb je het gevoel dat je een ander pijn gaat doen, maar ik heb het idee dat je jezelf nu ook al pijn doet en dat je je er niet goed bij voelt.

Kan het zijn dat een van de volgende zaken meespelen?
* Bang voor publieke opinie
*Weinig eigenliefde/eigenwaarde.
* Schuldgevoelens.
* Medelijden met hem.
* Gemakzucht.
* Bang om alleen te zijn.
* Hopen tegen beter weten in.
* Economische redenen.

Probeer te achterhalen waar het probleem zit. Praat erover met je vriend. Communicatie is zeer belangrijk in een relatie.

Blijft het niet goed voelen. Zet dan de stap. Je zult zien dat het in het begin erg zwaar is, maar langzamerhand zal het verdriet plaatsmaken voor een fijn gevoel en waarschijnlijk zal je ook snel genoeg merken of je de juiste keuze hebt gemaakt.

Verder weet ik uit eigen ervaring dat een relatie ook moeite kost. Het is niet zoals in de films. Mensen hebben vaak een romantisch beeld van een relatie. Het is soms hard werken en het is geven en nemen. Probeer de juiste balans te vinden. Jij kan het beste beoordelen of het wat gaat worden of niet! Ik wens je veel wijsheid toe.. Wees niet bang en ga uit van je eigen gevoel en niet die van een ander!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste jejaa,in het begin was het leuk ,je zegt het zelf ,nu niet meer! Het is duidelijk ,blijf er niet in hangen !natuurlijk blijven er wat sentimenten (zoals het had kunnen zijn ,wat je er van hoopte)maar de koek is op ,kom op nieuwe tijden, nieuwe kansen . Het is voorjaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg de indruk uit je verhaal dat je het eigenlijk uit wilt maken, maar nog te veel van hem houd, of het nog niet durft. Waar ben je bang voor? Liefdesverdriet? Eenzaamheid? Zelfs als het overduidelijk goed is om een relatie te beeindigen kun je liefdesverdriet krijgen.

Het uitmaken en de tijd erna is niet leuk. Het goede nieuws is dat je er uiteindelijk weer overheen komt.
Is het, als je verder vooruit kijkt, leuker zònder hem? Zie je wel een toekomst met hem?

Schrijf voor jezelf eens op wat het voordeel is van bij elkaar blijven. Dat is vertrouwd, je houdt nog van hem etc.
Schrijf ook op wat de nadelen zijn van bij elkaar blijven. Jullie hebben vaak ruzie, je voelt je niet gelukkig etc.
Het voordeel van het uitmaken: je kunt weer je eigen gang gaan, je hoeft niets aan niemand meer uit te leggen etc.
Het nadeel van het uitmaken: je krijgt liefdesverdriet, hij wordt misschien wel heel erg boos of verdrietig.

Bedenk wel dat jouw geluk voorop staat. Hoe verdrietig of boos hij ook wordt als je het uit zou maken, als het voor jou goed is dan ìs het goed.
En er zijn nog heel veel leuke jongens in de wereld. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je alleen overblijft, mocht je het uit willen maken ;)

Misschien wil je het nog even aanzien. De liefde moet genoeg slijten om het uit te kunnen en durven maken. Voor zover ik het begrijp, moet er wel iets veranderen voordat jullie bij elkaar kunnen blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als ik eraan denk dat ik het uit wil maken dan krijg ik wel zoiets van nee dat wil ik echt niet WANT WE HEBBEN AL ZOVEEL MEEGEMAAKT ENZO". Dat is toch geen reden om bij iemand te blijven? Het gaat er dacht ik in de liefde om of je van iemand houdt en niet of je veel met hem hebt meegemaakt. Als je gevoelens over zijn moet je met hem kappen. Dat is wel zo eerlijk tegenover jezelf maar ook tegenover hem.
12 jaar geleden
Hoi Jejaa , in een relatie moeten beiden zich lekker voelen,
en op deze jonge leeftijd al zeulen met problemen dat zal nooit meer goed komen.

Jouw partner heeft er geen zorg voor gedragen om jou
een gerust en geborgen gevoel te geven.

Geef hem ook zijn vrijheid terug en wens hem het allerbeste en begeef je weer op het liefdespad.

Blijf niet hangen in oude herinneringen, zowel de goede als de slechte, zet daar een streep onder.

Zoek ook een nieuwe kring van vrienden en vriendinnen en ga eerst wat genieten van jouw jeugd en vrijheid.

Het gaat je lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet precies wat je voelt en wat je meemaakt.
want ik heb dit gevoel ook helemaal gehad. iedereen kan zeggen dat je het uit moet maken.. maar zo gemakkelijk gaat dat niet.
ik heb ook zovaak op het punt gestaan.. maar er was toch iets wat me tegen hield..

Dit is niet echt een tip. maar wel begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een goede raad die ik van mijn moeder overneem. Neem wat afstand van hem. Als je de deur dichtdoet, en opgelucht bent dat je de deur kunt sluiten, dan neem je een goede beslissing. Als je wat afstand neemt, weet je wel wat je moet doen.
Ik had er in ieder geval veel aan. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien je al eerder het gevoel hebt gehad dat je het uit wou maken, moet je gaan kijken wat het weer beter heeft gemaakt. daar hoort een soort van patroon in te zitten, als je het patroon kan vinden, dan kan je 2 dingen doen.
1 je kan het patroon weer opnieuw volgen zodat het weer gaat zoals de keren daarvoor.
2 je kan het patroon doorbreken zodat het misschien uit gaat of dan gaat jullie relatie een andere richting op, dat alles in één keer anders gaat. (maar als jullie relatie nog aan blijft nadat je het patroon hebt kunnen verbreken, zal het miscchien weer wat leuker worden enz.)

heej succes ermee;)