Als je werk met iemand die alleen maar loopt te klagen hoe kun je daar het beste mee omgaan?

Nu heeft diegene ook gegronde reden om te klagen en gaat het momenteel op alle fronten in zijn leven niet goed, maar ik merk dat het invloed heeft op mijn humeur.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vriendelijk vragen of diegene al bij de baas, de dokter, maatschappelijk werkster, psycholoog, psychiater of andere hulpverlener is geweest en erbij zeggen dat jij geen deskundige bent. Als je dit steeds herhaalt houdt die collega wel op tegen jou te klagen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zou kunnen zeggen of het mogelijk is om werk en prive gescheiden te houden...
en dat je er zelf niet vrolijker van word...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
proberen in de koffiepauze te achterhalen wát die problemen zijn en ev. ,ook al is het maar summier,wat oplossingen aan te dragen of die persoon aan te raden deskundige hulp te zoeken of samen met goede vrienden naar een oplossing zoeken,maar tegelijk duidelijk aangeven dat jij niet de juiste/deskundige persoon bent om hem te helpen.

Je hebt dan wél i.i.g. je "goodwill" laten zien en getoond even een "luisterend oor ' te willen zijn.

Dus waar nodig,tóch afstand er van nemen (uit zelfbescherming): je moet natuurlijk niet de problemen van de ander a.h.w. "mee naar huis" nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangeven dat je er last van hebt dat iemand continu aan het klagen is.
Klagen prima, maar niet bij jou in de buurt. Geef het advies om eens met een bedrijfsarts te praten om daar zijn hart te luchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het gesprek een positieve draai te geven en als er een moment voor is te achterhalen of je diegene ergens mee kunt helpen