Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriend is vreemdgegaan en heeft bij die vrouw een kind verwekt. Wat moet ik nu?

Ik ben bijna een jaar samen met mijn vriend en we hebben het heel fijn samen.
Maar ik kwam er laatst achter dat hij een tijdje geleden is vreemdgegaan en bij het meisje een kind heeft verwekt.
Ze was 16.

Ik ben hierachter gekomen doordat ik een nummer zocht en dat per sms verzonden. Toen zag ik de naam van het meisje staan (ik ken haar niet echt, heb haar wel een keer gezien) en ik klikte het bericht aan.
Er stond:
"naam van mijn vriend",
ik ben zwanger.
"haar naam"
Ik weet vrij zeker dat het van hem is, want anders had hij het me wel verteld en ik heb de keer dat ik haar zag wel gemerkt dat zij wat in hem zag.

Ik heb hem niet verteld dat ik het weet en ik durf het ook niet, maar mijn vertrouwen voor hem zijn weg en ik voel me heel beroerd.

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus wat een rot situatie als hij echt een kindje bij haar heeft verwerkt. Maar je weet het natuurlijk nog niet zeker. Praat met hem erover en als hij er niets over zegt, praat met haar erover. De waarheid is belangrijk in zo'n situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben 21 en hij is 24.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek uit of hij echt vreemd is gegaan, als dit het geval is, zou ik hem verlaten als ik jou was, als hij binnen een 1 jarig relatie al vreemd gaat, betekent dat het niet veel beter zou worden. Hij kan beter nu al zijn energie in het kindje stoppen, en jij kan beter iemand vinden die je kunt vertrouwen, jij bent meer waard dan een vent die jou niet trouw kan zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is waarschijnlijk wel de moeilijkste optie om dat te doen, maar ik schiet er ook weinig mee op om te doen alsof mijn neus bloedt.
bedankt voor de reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vertrouwen is de basis van een relatie, als je dit niet meer hebt dan zou ik uit elkaar gaan.

Een kind is niet niets, spreek hem hierop aan. Daarnaast is het binnen een relatie ook niet normaal om vreemd te gaan (althans in de meeste relaties niet).

Ben je bij de confrontatie bang voor fysiek geweld dan kan je ook op een openbare plek wat gaan eten en het daar bespreken. Met een hoop omstanders zit je wel veilig.

Een man die vreemd gaat is jou liefde niet waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heftig!
Ook heftig is dat je vriend niet eerlijk is geweest tegenover jou. Dit is nogal wat zeg. Alimentatie en levenslang vaderschap...

Direct een gesprek met hem. Kom op zeg. Dit zijn dingen de je met elkar bspreekt.
Je kunt beginnen met: Zeg, ken jij ....? Ik heb gehoord dat ze een kind heeft....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat er gewoon over met hem waarom hij is vreemd gegaan. Ik zou het er hier niet bij laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingewikkelde vraag voor hier op GV, maar even een poging om te antwoorden. Je moet er natuurlijk meteen met hem over praten, want misschien is het helemaal niet van hem en dan zit je je voor niks druk te maken (en wij ons voor niks kwaad te maken). Wordt hij boos omdat je in zijn telefoon hebt gekeken? Dan kun je daarover een gesprek hebben, maar ik denk dat hij als hij niks te verbergen heeft echt niet kwaad wordt.

Als het kind wél van hem is, moet je aan twee dingen denken:

1. Hij is niet eerlijk geweest over iets heel belangrijks met verstrekkende gevolgen. Doe ermee wat je wilt, maar dat zou voor mij reden genoeg zijn om er meteen mee te kappen.

2. Hij en dat meisje (jij zegt vrouw... en ze is 16 jaar? Dat vind ik nog een kind) moeten samen hele belangrijke beslissingen nemen, zoals: willen ze het kind houden, wil een van tweeën het kind houden, wil zij liever abortus laten plegen... Wat ze ook besluiten, het zal niet makkelijk zijn en het zou veel verdriet kunnen doen. Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik zou daar niet tussen willen zitten als ik nog niks méér met mijn vriend zou hebben dan alleen een relatie (met meer bedoel ik een huis of kinderen of iets van dien aard).

In elk geval heel veel succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de reactie.
Het is inderdaad zo dat het niet eens zeker is of het kind zal komen en dat zal toch wel schelen, maar ik heb er niet aan gedacht dat dat ook nog zo kon zijn. Maar daar denk je toch niet snel aan wanneer je het bericht krijgt dat je vriend (mogelijk) de vader is van een meisje van 16.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens, aan de reacties hier (veel mensen gaan er blijkbaar al vanuit dat je vriend inderdaad de vader is, maar er is er maar één die daar achter kan komen) kun je al wel aflezen dat het niet erg sjiek van hem zou zijn als hij tegen je gelogen heeft of als hij die ander met de sh*t laat zitten. Ik zou het in beide gevallen ook wel weten. Je enige hoop (klinkt wat dramatisch, maar ik vind het echt zo) is dus dat het kind niet van hem is. Anders is er volgens bijna niemand hier nog een toekomst voor jullie samen.
Confronteer hem met het smsje, zeg hem wat je weet en hoe hij nu denkt verder te gaan. Wil hij nu al vader zijn, of wil hij liever nog een paar jaar zijn vrijheid hebben?

Dus laat hem kiezen tussen zijn (toekomstige) ouderschap: het kind en het meisje waar hij mee vreemd ging, of jou en zijn vrijheid. Geef hem zo weinig mogelijk tijd.

Wat hij ook zal kiezen, hij zal waarschijnlijk de voor hem juiste keuze maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we zijn ook niet getrouwd, maar wel een jaar samen.
we wonen allebei op onszelf maar eigenlijk zitten we altijd in hetzelfde huis. Dus we wonen wel een soort van samen.
"we hebben het fijn samen" ergens klopt er iets niet of is dit eenzijdig. blijkbaar heeft je vriend aan jou niet voldoende bereid je dan ook maar voor , jullie relatie is lucht. Hoe kan dit ooit goedgemaakt worden, altijd dit eeuwig wantrouwen.
Eerst duidelijke bevestiging krijgen en afspraken maken maar eenmaal het kind er is heb jij afgedaan.
Ik wens je sterkte en goede moed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste vraag is als ik erover nadenk pijnlijk, maar wel waar. Misschien is het inderdaad zo dat alleen ik het fijn met hem had.
Bedankt in elk geval.
Eerst en vooral moet je met hem praten. Je moet vragen hoe het zit met de informatie die je hebt. Want gewoon een sms-je met "ik ben zwanger" en wat je zegt: "ik heb gemerkt dat ze wat in hem zag" is eigenlijk vrij vaag.
Dus eerst praten. Blijkt het dan, dat het inderdaad waar is wat jij vermoedt, dan rest je maar één ding: breek die relatie af. Het zal je veel verdriet besparen, want zo iemand kan je nooit meer vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok , dit is wat ik zou doen :

Hem hiermee confronteren, en als hij ontkend het smsje laten zien , daarna zou ik de relatie verbreken want het vertrouwen in hem is weg lijkt mij

Hij mag absoluut niet vreemdgaan tijdens je relatie hoe fijn je het samen ook hebt

en je kan niet op een normale manier verder want hij heeft je vertrouwen beschaamt en je gekwetst , dus hoe fijn je het ook hebt , kap hiermee en zoek een man die er wel voor jou is en geen kind verwekt bij een ander
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing