is het mogelijk om lichaamstaal te leren en te herkennen?

ik leer mijzelf nu al 3 jaar lichaamstaal en ik doe dit door op mijzelf te letten als ik reageer op een vraag hoe mijn lichaam dan reageert. het lukt ook wel maar mensen geloven niet altijd dat ik dit kan, ik heb namelijk ook een eigenschap ontwikkeld dat ik mensen heel goed kan inschatten van hoe ze reageren op een vraag of wat ze zullen doen maar is dit mogelijk ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij zegt dat je het kan, zal het wel mogelijk zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
typ nog even 'lichaamstaal' in bij de zoekfunctie : er zijn al eerdere interessante vragen hierover gesteld, en in het archief zal je nog veel antwoorden vinden.

Antwoorden (5)

Natuurlijk kan dat. Je zult alleen nooit feilloos zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik uit jouw beschrijving haal is dat jij jezelf bewust bent van je lichaamstaal. Iedereen heeft een lichaamstaal, dat is ook bij iedereen verschillend. Wat jij doet is heel goed observeren en reflecteren. Jij kijkt naar hoe jou lichaam reageert op bijv een bepaalde vraag. Dit doe jij ook bij anderen. Na een poosje kan jij dus feilloos aanvoelen hoe de ander zijn of haar lichaam gebruikt als reactie. Dit kan je heel goed aanleren, daar heb je wel mensenkennis en zelfbewustzijn voor nodig. Dat heb jij, en dat is knap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat, er zijn boeken (hele dikke boeken), waar je precies in kan zien welke houding of handeling wat betekent. Het zijn echt hele handige boeken, en omdat je jezelf al continu observeert, zal je het vast ook sneller aanleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, er zijn nu zelfs (of hij is al weer weg) tv series over, heette iets van liar geloof ik maar dat ging erom dat iemand aan de gezichtsuitdrukkingen kon zien of je loog of niet.

Bovendien: wij zijn niet de enige hoor!!!!!

Honden lezen ook perfect lichaamstaal, van andere honden maar ook van ons, daarom weten ze altijd precies wie bang van ze is en wie niet
12 jaar geleden
in de tv serie `the mentalist` kan die hoofdrol speler die kan ook zien of iemand liegt (aan bepaalde lichaamstaal bewegen kan duiden op nerveus zijn en dat kan duiden op een leugen vertellen omdat je dan meer of anders moet denken dan de waarheid wat minder moeite kost.