Mag een baby van 2 weken met airco in de auto. Of is het verstandiger om een raam open te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
8.9K

Antwoorden (5)

Oei ,voor een lange reis ? Airco ,zorg dat baby niet in de toch Vd airco is ,tja wat voor een airco ?die rekening houdt met zon in val ?en uit blaas openingen heeft op meerdere plaatsen ? Ja want het kan anders voor in heerlijk koel zijn en achter in te heet ! Airco droogt uit !!!!!!dus zorg er voor dat de baby veel !drinkt . Raampje open bij moderne auto's maakt veel herrie ,en kan oor schade veroorzaken ! Tocht enz . Stop op tijd ,of rij bij zonsondergang !goede reis !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het niet doen , de kleine van ons had een hele schore stem , ik kreeg ook het advies om de airco het liefst niet aan te doen voor de kleine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een auto met de ramen open veel wind vangt, zou ik de airco aanzetten. Zorg ervoor dat de kleine niet op de tocht van de airco ligt. Daarnaast lekker een dun dekentje over hem/ haar heen, eventueel iets met een mutsje wat over het hoofdje kan ter bescherming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het volledig mee eens. Airco is veel beter dan met een baby in een broeierig hete auto te zitten, met de tocht van openstaande ramen.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let wel op temperatuur verschil
Het is verstandiger om de airco aan te zetten. Een open raam zorgt altijd voor tocht en dat is zeker niet goed voor een baby. Vaak is het ook enkel warme lucht die binnenkomt en heb je er ook niet veel aan.

Zorg er echter voor dat de airco niet te hoog staat. Als het buiten 30 graden is mag het binnen geen 20 graden zijn. Dat is te koud. Zet de binnentemperatuur een vijftal graden lager dan buiten. Dat voelt al heel aangenaam en maakt de temperatuurverschillen niet te groot voor de baby. Zorg er ook voor dat de baby niet in de tocht van de airco ligt. Leg een lakentje over het kindje om rechtstreeks koude lucht te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord, ook voor volwassenen is een verschil van 5 - 6 graden aan te bevelen, anders wordt je ook ziek, vooral als je ook nog eens regelmatig de auto uit gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het plusje Z11 :)
Geen raam open zetten dan vatten ze kou of krijgen ze tocht op de ogen.
Ik zou kiezen voor de airco in de auto maar wel op een lekkere temperatuur voor de baby graad of 20.