Hoe kan ik mijn vriendin overhalen aangifte doen? (ivm loverboys)

mijn vriendin heeft contact met 2 loverboys, ze wonen nog geen 20 minuten van haar vandaan.
ze hebben haar al verkracht en in elkaar geslagen, rijden steeds door haar straat en smsen haar dingen zoals;
WE MAKEN JE DOOD, WE WACHTEN JE OP MET EEN HELE GROEP EN VERKRACHTTEN WE JE TOT JE DOOD BENT
en dat soort dingen, ik (haar beste vriendin) ben best belangrijk voor haar
ik was zelf ook bijna in handen van loverboys gekomen maar ik kwam in een instelling te zitten dus bij mij kwam het niet zover.
maar nu weten ze alles van mij ook! ze zijn haar een keer gevolgd toen ze naar mn huis ging, ze weten mijn hele naam, straat, msn, echt álles
ze hebben zelfs hyvesfotos van me uitgeprint en alles.
nu dreigen ze ook steeds dat ze MIJ zullen verkrachten enzo, en durft ze al helemaal geen aangifte meer te doen.
ik weet dat ze mij niks aan kunnen doen want ik zal nooit open doen als ik hun voor de deur zag staan enzo

maar nou de vraag; HOE KAN IK MIJN VRIENDIN OVERHALEN AANGIFTE TE DOEN?

ze zeggen steeds dat als ze het aan iemand verteld ze diegene ook gaan verkrachtten en vermoorden dus durft ze geen aangifte te doen maar ze zal toch echt moeten

ik denk namelijk dat het niet lang meer duurt voordat ze haar naar een andere stad brengen en daar achter de ramen zet.
ik vertel haar dit ELKE DAG maar ze luistert niet.
iemadn tips? alsjeblieft??

SORRY VOOR HET LANGE VERHAAL!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (32)

Jezus wat heftig!

Ze moet hier inderdaad zo snel mogelijk mee naar de politie. (fijn dat jij dat iig inziet !)

vertel haar dat er niet meer opties zijn.
Óf het zal net zolang doorgaan tot er echt een keer iets ergs gebeurt, Óf ze moet nu naar de politie.

als het dan nog niet lukt kun je een vertrouwenspersoon op je school inschakelen. diegene kan met haar praten en haar proberen over te halen.

En als dat óók geen optie is, zeg ik: Doe zelf aangifte!
Jij word immers ook gestalkt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vanwaar die min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee:o
het is een goeie tip hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk omdat je je zin begon met Jezus.. er zijn hier nogal wat geloofsverkondigers dus vandaar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ter compensatie en uiteraard je goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oooh! oeps,. heb ik helenaal niet opgelet
ja dat is wel egt heel erg
maar mischien als je haar het ergste verteld wat er allemaal kan gebeuren als ze geen aangifte doet dan doet ze het mischien wel
en ook als jullie met z'n 2 gaan durft ze mischien ook omdat ze jou vertrouwt.
heel veel succes en sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit dusdanig ernstig dat er inderdaad aangifte gedaan moet worden. Vertel het je ouders, je klasseleraar of een andere vertrouwde volwassene.

Jij kunt ook aangifte doen, tenslotte bedreigen ze jouw ook.
Dit wordt erg serieus genomen door de politie, dus wacht vooral niet te lang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel handig dat ze jou ook bedreigt hebben, dan kan jij zelf aangifte doen en hoeft je vriendin niet. Het is natuurlijk nog wel het beste als jullie allebei aangifte gaan doen en zoveel mogelijk bewijs te verzamelen (sms'jes, getuigen etc.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, misschien kan de betreffende ambtenaar wel overtuigend zijn zodat er 2 aangiftes komen.
Ach ach, dit is idd heel ernstig.
als je vriendin zo in de problemen zit HEB je nog maar een uitweg, aangeven. maar dat hoeft zij niet te doen! blijf haar het vertellen en ga maar dreigen dat jij het anders doet! dit kan gevaarlijk voor haar zijn! en ook voor jou!
ga desnoods naar een vertrouwenspersoon op school (als je daar nog opzit)

dit is echt verkeerd, en er is maar 1 manier om dit te stoppen: aangifte doen! als zij het niet doen moet JIJ het doen!!!!!
dit is geen klikken maar je vriendin redden, de jongens zullen worden opgepakt, ze kunnen jullie echt nks meer doen! daar zorgt de politie voor! geef ook maar aan dat je bang bent dat ze je zulln verkrachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amai!
ik zou haar toch proberen te overtuigen hoor om klacht in te dienen, trouwens wat was er gebeurt toen ze verkracht was? niks gedaan?
Dit is zéér ernstig!!
Als je om haar geeft en om-jezelf, vertel het haar ouders, als het mogelijk is...
Of de leerkrachten, directeur, of je kan zelf naar de politie gaan, anoniem...
Laat die berichten zien, laat ze vast zetten op papier!
Dat zijn zware bedreigingen!
Alle bewijzen neerleggen, en zo rap mogelijk!
Niet over denken, gewoon doen!
Die loverboys....moeten gestraft worden, en jullie moeten beschermd worden!
En hou er rekening mee, er komen ook andere slachtoffers...red hun ook.
Veel moed!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt naar de politie gaan en hulp zoeken. Evt via huisarts. Niet twijfelen, gelijk bellen en misschien kun je tijdelijk ergens anders logeren, ook je vriendin. Zoek hulp!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat al wel gezegd is, maar het kan niet vaak genoeg denk ik... ga aangifte doen!!!

Inderdaad moet jij dat maar doen als zij dat niet wil, maar iemand moet het doen. En praat er over met haar ouders en die van jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga zo snel mogelijk zelf naar de politie met dit verhaal.
geen tijd te verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zelf moet al aangifte doen. Want ze zijn al te ver gegaan.
Jou dreigen te verkrachten. Wat denk jij nou eigenlijk? Dat dat niet telt? Dat op zich is al een misdaad. En als je er toch bent meteen politie zeggen over je vriendin. En heel beleefd erbij zeggen dat je van de politie verwacht dat ze meteen actie ondernemen, zodat er geen nog ergere dingen gebeuren. Want zeg je ik heb nu aangifte gedaan en ik wil niet dat dit op de lange baan word geschoven, omdat dit een zeer enstige zaak is, wat heel erg verkeerd kan aflopen. En dat je dan niet stil zult zitten als er geen actie word ondernemen.

Nu direct naar de politie. Je hoeft niet te wachte tot morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ik ook aangifte doen als ze mijn vriendin smsen dat ze me gaan verkrachten als ze niet meewerkt?
ik heb hun nummers enzo niet en nooit contact met ze
kan ik dan alsnog aangifte doen of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd aangifte doen bij een onveilige situatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen kan altijd, ook als het om een sms gaat.
Het mooiste zou zijn als je dat smsje (beetje lastig als het niet jouw telefoon is) aan de politie kan laten zien.
Met een beetje geluk kunnen ze dat smsje aan een nummer en een naam koppelen. Ook al denk je dat een aangifte geen zin heeft, toch doen. Die jongens zijn waarschijnlijk bekende van de politie. En mocht er meer gebeuren dan weet de politie al waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit soort sms-jes valt onder bedreiging en daar kan je dus ook melding van maken / aangifte van doen.
De politie zal jouw aanklacht zonder meer serieus nemen, dit is tenslotte een ernstige situatie en dat zullen zij ook beseffen.
Iedereen zegt het al: aangifte doen!!! Maar ook aan haar ouders vertellen. Want als zij het niet durft kunnen hun dat tenminste doen. Ik denk echt wel dat ze zullen schrikken. En maak haar gerust want de jongens zullen zeker weten opgepakt worden. En dat is zeker. Jullie hebben veel bewijs. Heel heftig en ook van dat dat ze jou erin zetten. Je kunt het minstens den voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen excuus voor je lange verhaal!!!
het is zeker niet zomaar iets....

je vriendin is doodsbang dus waarschijnlijk kan je haar niet overhalen. zolang ze bang is hebben die jongens haar in hun macht, ze weten dat ze niets zal ondernemen tegen hun, dus ze maken zich niet druk.

stel haar dus voor de keuze, keihard. ze zal het niet je niet in dank afnemen, maar het is echt voor haar eigen bestwil.
vertel in ieder geval je ouders, leiding, vertrouwens persoon op school of wie dan ook wat je overkomen is, samen kan je aangifte doen van bedreiging.

zeg je vriendin dat ze het moet vertellen. zeg dat ze het zelf kan doen, of dat jij het gaat doen. het is niet leuk, maar het moet echt want deze gasten stoppen niet vanzelf.

doet ze dit niet zullen die jongens steeds een stapje verder gaan. ze maken daar bv foto's van waarmee ze weer kunnen chanteren. zo wordt het steeds moeilijker om het te vertellen en voor je het weet zit je er tot je nek in.

die jongens hebben geen menselijk gevoel, dus jullie moeten echt voor jezelf opkomen.

hoe moeilijk het ook is... PRAAT erover, vertel wat er aan de hand is. als je niets doet, en vriendin niets doet zal er niets veranderen.

ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte!!! als je een PB wil doen om gewoon je gal te spugen of om wat te vragen kan dat altijd. niets moet, maar het mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
prima antwoord euca!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord!
ik kan geen PB sturen want ik zit op mn ipod, maar ze hebben al fotos van haar genomen. ze zeggen ook dat ze die aan nog meer vrienden zullen geven als ze niet mee werkt. ze zit dus al diep in de sh*t :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet laten chanteren, ze zijn alleen bang dat je vriendin hun zal verraden. Hoop dat ze die gasten snel oppakken. Ook de ouders waarschuwen! Niet te lang wachten direct doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto's zijn niet leuk, maar gedwongen achter een raam is veel erger. Als je vriendin minderjarig is, dan zijn die foto's kinderporno. Het maakt daarbij niet uit hoe oud die jongens zijn.
Dat zou een behoorlijke strafverzwaring zijn, als ze die verspreiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, die gasten maken zich strafbaar aan meerdere feiten. -verkrachting
-bedreiging
-afpersing
-sex met minderjarige
-poging tot ontvoering grote kans dat ze dat ze even onder de pannen zijn met een melding of aangifte.
je kan haar niet overhalen om aangifte te doen , je kan haar wel overhalen om er een melding van te maken dan staat het in het systeem en weet de politie er vanaf en dan komt het

1 Je kan het gesprek daar op aangifte brengen , want dan heb je ook een agent erbij die haar kan overhalen.
Mischien is ze geintresseerd in een melding maken en ja dan moet je het gesprek erop brengen maar
2 waarschijnlijk doet de agent dat zelf al , als ze de melding opnemen , en die zal dan ook vragen waarom ze geen aangifte doet en laat haar inzien dat het wel belangrijk is om aangifte te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is op televisie een driedelige serie over Loverboys. Uitzending zaterdagmiddag bij de NTR. Kijk op Uitzending Gemist voor herhaling.

Informeer bij politie. Doe aangifte bij jeugd en zedenpolitie. Is er wen vertrouwensdocent op je school?

Er is een anti Loversboy commitee actief in Nederland. Politie kan je het tel nr geven. Zij kunnen jou en je vriendin helpen.

Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je vriendin wel..ze is hartstikke bang voor die twee rotzakken. Dat is op een bepaalde manier ook wel logisch.

Maar een aangifte/melding moet er, hoe dan ook, van komen.

Een sterk argument om je vriendin te overhalen lijkt mij: Haar wijzen op haar verantwoordelijkheid ten opzichte van andere meisjes..want als niemand iets doet, kunnen dat soort smeerlappen ongestoord hun gang blijven gaan..en vallen er nog veel meer slachtoffers..

Nergens in de wet staat overigens dat ZIJ aangifte moet doen..

Zelfs als jij de officier van justitie van het strafbaar feit op de hoogte brengt, desnoods anoniem en telefonisch, kan deze, zonder enige aangifte, zelf tot strafvervolging overgaan.

Maar aangifte mag jij eventueel ook doen..doe jij dat dus maar gerust.

Trouwens die twee hufters hebben jou toch ook bedreigd?

Dat moet een reden temeer zijn voor jou om zelf aangifte te doen..

Je vriendin overhalen lijkt mij verder alleen mogelijk als jullie samen aangifte gaan doen. Maar of ze dat wil..of durft..

Sterkte voor jullie allebei..en zorg er in elk geval voor dat die twee gestraft worden en dus niet door kunnen gaan met hun smerige praktijken..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op hret verhaal zelf ga ik niet reagern, want jij kent de materie ongetwijfeld beter dan ik, maar ik zou zeggen : doe ZELF aangifte van de bedreigingen en de andere ontoelaatbare zaken zoals het publiceren van je foto's, en neem je vriendin mee als ' steun' .

Als jullie dan eenmaal samen op het bureau zijn, en jij begint je verhaal te doen en betrekt haar er bij, dan zal de drempel voor haar vermoedelijk zelf lager worden. Een beetje agent weet ook wel hoe hij haar vervolgens aan het praten kan krijgen, en eventueel een tweede aangifte meenemen of jullie aangiften combineren.

Dus haar nergens toe overhalen, alleen vragen met JOU mee te gaan voor JOUW aangifte. Met wat geluk komt dan de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt Dapper!

Ik vind het eigenlijk eng om advies te geven.
In een andere vraag zeg je dat je 13 bent. (of 15?)
Dat vind ik te jong om dit zelf alleen met de politie op te lossen.
Ook weet ik niks over die jongens. Zijn het een stel lafbekken, die niet meer durven als de politie zich ermee bemoeid of zijn ze zo gek dat ze wel doorgaan?

Je zou iemand in vertrouwen moet nemen. Liefst familie, jouw (en haar) ouders zou ideaal zijn, maar misschien eerst met een oom/tante of opa/oma gaan praten.
Misschien zijn er andere problemen, maar je zult zien dat die ineens niet belangrijk meer zijn als het om zoiets gaat.
Ook je huisarts kan een hiervoor een goeie zijn, een arts geeft geheimhoudingsplicht.

Toegevoegd na 55 seconden:
geeft = heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jou was _zelf_ Meld Misdaad Anoniem inschakelen: 0800-0700

http://www.meldmisdaadanoniem.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hippo:Dit zou ik ook al zeggen, je was me voor. Ze moet er voor zorgen dat ze namen heeft van die jongens, zoveel mogelijk informatie in ieder geval. Als het loverboys zijn, dan hebben ze waarschijnlijk meisjes aan het werk, dat is strafbaar. En natuurlijk de rest ook vertellen, het hele verhaal, met eventuele gebeurtenissen, namen, data enz. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.meldmisdaadanoniem.nl/melden/soort-melding/ hier staat wat je o.a. moet weten om iets te melden. Het is dezelfde site als hippo heeft doorgegeven, maar ik vertel alleen even wat voor gegevens je o.a. nodig hebt en die belangrijk zijn, als je niet genoeg informatie en gegevens hebt, dan kunnen ze niets met een melding doen. Die benodigde gegevens staan op deze pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Met veel praten.

Als je niks doet verandert er niks. Verbreek al het contact met die gasten en negeer ze. Punt van bedreigen en slaan etc in dit soort gevallen is voor onderdrukking. Maar een mens laat zich niet onderdrukken dit werkt meestal maar tijdelijk.
Vroeger had ik ook dit soort problemen. Maar bedreigen werkt alleen als die gene het ook zo voelt. Ik heb hierdoor een tik gekregen dat het mij uiteindelijk niks meer interesseert. Na me terug getrokken te hebben eerst ben ik erna weer gewoon normaal gaan doen. Ik zorgde wel dat ik niet op bepaalde plekken kwam.[niks uit lokken] Maar psychologisch heb ik alles al op gegeven. Natuurlijk was ik nog heel angstig maar ik was ook gek genoeg geworden om tot me laatste druppel te vechten. En dan echt vechten voor je overleving waarbij elke schade die je een ander aanricht gevoelsmatig al gerechtvaardigd is. Natuurlijk was het ook niet goed om een klauwhamer klaar te hebben tussen me stuur van me brommer maar er was geen haar op me hooft die twijfelde over het gebruik. Er zijn veel optie dat kan gebeuren in dit soort situatie. Je ziet dat als je niks doet of ermee gaat zitten het ook niet makkelijker word. Beste is dit soort zaken te voorkomen want als je er eenmaal inzit is het lastig om eruit te komen ook al worden ze berecht. De beste oplossing is als de maatschappij dit soort zaken aanpakt maar helaas werkt dat alleen maar na een daad.

Ik snap je probleem volledig en hoe dit ontstaat etc etc.
Maar in deze wereld zijn dit soort zaken mogelijk en er is dan vaak weinig goede hulp te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een geweldige vriendin ben jij! Super!

Weet dat je vriendin doodsbenauwd is, en niet zonder reden, hierdoor durft ze niet actie te ondernemen. Op haar in praten heeft blijkbaar niet geholpen, dit nog meer doen zal waarschijnlijk niet helpen. Laat dat aangifteverhaal eerst los.

Ga met dit verhaal naar de politie en vraag hulp en advies. Ze kan naar een blijf van mijn lijf huis, en andere hulp krijgen. Nu kan je nog iets doen, als ze straks ergens achter een raam zit, lukt dat niet meer.
Dus nogmaals, dwing haar niet tot aangifte, dat durft ze nog niet, maar ga wel naar de politie met je verhaal, en als je dat prettiger vindt, vraag om een vrouwelijke agent. Sterkte voor jullie beiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens op deze site gekeken?

http://www.stoploverboys.nu/site/?lang=

Voor veel meisjes is dit de uitweg geweest. Kijk maar eens rond en lees maar eens de verhalen van de andere meisjes en hoe ze het opgelost hebben. Ook staat er een meldnummer bovenaan.

Heel veel succes en geluk toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik je vriendin proberen te overtuigen dat ze hulp MOET zoeken, omdat ze, als ze het NU niet ZELF doet, iemand ander het binnenkort voor haar doet. En dan heeft ze er zelf niks meer over te zeggen en wordt ze misschien ook wel gedwongen opgenomen om haar tegen zichzelf en die jongens in bescherming te nemen. En er is echt, ECHT hulp voor haar.

Vertel bovendien alles aan een volwassene die jou vertrouwt en die jij vertrouwt en ga aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb alles al tegen haar gezegd dus, maar het lukt me gewoon niet om haar over te halen.
die jongens hebben haar NU al, na een paar dagen, in hun macht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan zul jij het moeten doen. Er zit niks anders op. Meld misdaad anoniem, of 'gewoon' bij de politie. Neem desnoods een volwassene mee als je dat eng vindt.
Jij wordt nu ook het slachtoffer lees ik. Ze vallen je ook lastig met het uitprinten van fotos. Jij kan nu ook aangifte doen en daarbij is jouw vriendin dan een getuige. Dit zal misschien voor haar een stimulans zijn om ook over te gaan tot aangifte.

Alternatief is samen naar politie gaan. Haar confronteren met dit aldaar en aldaar met bijstand van politie haar overreden. Zo wie zo is het nooit zo dat men meteen uit het nest wordt gelicht. Dit is zaakopbouw tegen die loverboys. Daarbij helpen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen en misschien voorkom je nog meer slachtoffers

Misschien kunnen jullie hen zelfs aanklagen en daarbijneen vergoeding krijgen maar dat is later pas. Gerechtigheid is belangrijker dan vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer uw vriendin te overtuigen in de noodzaak om mede aangifte te doen.

Inventariseer alle gebeurtenissen op een chronologische wijze.

Bewaar de gegevens van de gsm of internet.
Probeer de personen te identificeren.

(postuur, kleding, huidskleur, piercings, tattoo,s, soort voertuigen, kentekens etc)

Raadpleeg de links bij onze antwoorden.
Ga met de gegevens naar de politie.

Doe aangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon met de dreigende sms-jes naar de politie stappen en zelf aangifte doen en je vriendin eventueel als getuige melden en medeslachtoffer, op die manier neemt de politie vanzelf contact met haar op ipv andersom.

Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt juist erger als ze niet gaat praat met haar en leg haar uit dat het alleen erger wordt en zeg tegen haar dat als er iets ergs met haar gebeurd door die loverboys ze juist nooit meer bij de mensen kan van wie ze houd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de politie kan ze aangifte doen en een anonieme getuige verklaring afleggen. en dan kan de politie ook helpen om te zorgen dat er niks met je vriendin gebeurt. dan kan ze bijvoorbeeld tijdelijk in een pleeggezin.
jij kan hier ook aangifte voor doen, als een soort van stimulans. zeg maar de eerste stap zetten.
maar dit is echt heel ernstig dus als ik jouw was zou ik haar desnoods meeslepen naar het politiebureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In neem aan dat de politie in dit soort gevallen uiteraard bescherming regelt. Aan de hand van de smsjes is al genoeg bewijs te halen. Noem deze argumenten eens op naar je vriendin.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
METEEEN AANGIFTE DOEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze het zelf niet wil moet u het doen want anders gaat het zo voort, echt waar.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zal het dan toch zelf moeten doen.
tenslotte bent u ook een slachtoffer.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jou vriendin zoekt is veiligheid en rust.
Zij gelooft niet dat aangifte haar veiligheid en rust zal bieden.
En ergens is dat ook zo. Dat wil niet zeggen dat het verstandig is om niet te doen, want anders zal het waarschijnlijk nooit stoppen.

Zij heeft angst en vertoond vluchtgedrag / ontwijkend gedrag. Naar de politie gaan kun je zien als een tegenaanval, dan zoek je de confrontatie op. Dat wil niet zeggen dat je dan veilig bent. Integendeel: Je loopt dan zelfs meer gevaar. Zelfs al zouden die **kels gelijk van de straat geplukt worden, dan blijven er altijd nog wel wat vrienden rondlopen, of ze staan weer in no time op straat.

Geeft haar wat ze zoekt; Veiligheid en rust. Misschien krijg je haar dan zo ver dat ze aangifte doet.
Dus;
1) Andere telefoon met ander telefoonnummer zonder vermelding in telefoonboek.
2) Alle contacten verbreken. Zowel met die **kels als met mensen die ze kennen.
3) Bewijsmateriaal verzamelen. Je moet kunnen aantonen dat je de waarheid spreekt. Kun je dat niet dan kom je nooit van ze af.
4) Ergens anders intrekken. En dan bedoel ik niet 100 meter verder. Trek in bij familie aan de andere kant van Nederland. Laat niet weten waar je zit. Alleen je ouders. Ga daar naar school, en laat zelfs de school niet weten waar je zit, of waar je naar school gaat.
5) Bespreek met je ouders.
6) Zoek hulp bij een instantie, en die zullen je helpen. Ook bij het doen van aangifte.
7) Heb vertrouwen in de politie, maar wees alert. Zij staan er vaak te weinig bij stil dat aangifte je problemen alleen maar kunnen vergroten.
8) Wees zelf ook op je hoede: Je doet dan wel niet open als ze aanbellen, maar wil je dan altijd binnen blijven? Als zij haar verblijfplaats niet kunnen achterhalen doen ze het wel via jou.
9) Wat doet school hieraan? Wat doen haar ouders hieraan? Het blijft ergens een vreemd verhaal. Want als het mijn dochter betrof en zij zou geen contact willen met deze **kels was haar probleem met die **kels vandaag nog opgelost. Zou ze wel contact willen dan zou ze haar verblijfplaats verraden en zich wederom in de problemen storten. Daarnaast zouden haar problemen mij niet onopgemerkt blijven.

Er bestaat een mogelijkheid dat als ze veilig is ze alsnog geen aangifte wenst te doen. Dat kan zijn omdat ze niet alles weer wil herbeleven. De politie zal haar behoorlijk lastige vragen gaan stellen.
Daarom is de juiste stap na het zoeken van veiligheid het zoeken van hulp, daarna aangifte.