Vanaf de leeftijd van 3 jaar onderscheiden we al korte (8,5 uur per dag), gemiddelde (10 tot 11,5 uur) en lange slapers (12,5 uur). Wilt u weten hoeveel uw kind nodig hebt, dan telt u uit hoeveel uren hij slaapt als je hem niet wakker hoeft te maken om naar school te gaan (bijvoorbeeld in het weekend of de vakantie).

Een kind van 12 heeft volgens onderstaande site 9,5 uur slaap nodig.

Dit is uiteraard maar een gemiddelde en kan dus voor jouw kind wel anders zijn. Misschien heeft hij/zij juist veel meer of minder slaap nodig.
Als hij/zij echt blijkt 9,5 uur slaap nodig te hebben en hij/zij moet er door de weeks altijd om 7 uur uit om naar school te gaan dan lijkt me 21.00 uur in bed liggen een heel reële tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Wat mij betreft acht uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is wel erg vroeg hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze site is voor wolwasenen niiet voor kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen 1962 meer hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk de reacties verklaren ook het verstand v/d reacties op dit forum!
negen uur is de juiste bedtijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het kind en wat hij/zij de hele dag zoal doet.

Ik zou het zo op half negen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe vroeg wordt diegene weer wakker? Bij ons is het om 7 uur al gezamenlijk ontbijt en dus moeten de kids om 21u echt liggen...

Toegevoegd na 34 seconden:
sorry, 20u is de 'streeftijd' maar kinderen kennende ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de hoeveelheid slaap wat een kind nodig heeft en de inspanning van die dag. Sommige kinderen kunnen met minder slaap dan anderen, maar ik vind half negen, hooguit kwart voor negen voor een 12 jarige een mooie bedtijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.30 al liggen misschien als ze ervan houdt half uurtje lezen,maar dan lekker slapen. En morgen gezond weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. "Normale" bedtijd is dus ook een kwestie van kijken naar je kind. Als je ziet dat je kind voldoende is uitgerust en altijd veel te vroeg wakker is, kun je de bedtijd bijstellen.
Een kind van 12 jaar ineens vroeger naar bed sturen, is moeilijk, dus voor je de bedtijd later maakt, moet je wel zeker van je zaak zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste kinderen tussen de 4 en 6 jaar gaan door de week om 19.30 naar bed. Tussen de 7 en 8 jaar is dat 8 uur, tussen 9 en 10 jaar half 9 en tussen 11 en 12 jaar 9 uur.
Jonge kinderen hebben meer slaap nodig dan oudere kinderen. Het gemiddelde ligt op 10 uur per nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon is 12 en als hij de dag daarna naar school moet,gaat hij rond 21.30 naar bed,omdat ik weet dat hij dan binnen 15 slaapt.Heeft hij vrij,dan mag hij opblijven tot 23.30.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld rond 21 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een beetje na de situatie van het kind, is het veel binnen of buiten?
Maar op zich zou ik zeggen zo tussen 20.00/21.00 dat het bedtijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons deden we het zo: 8 jaar om 8 uur naar bed. En dan bij elke verjaardag een kwartiertje later.
In het weekend mocht het wel eens wat later worden.
Als ze eenmaal 16 waren mochten ze zelf gaan als ze moe waren, mits ze zelf op tijd uit bed kwamen om naar school te gaan. Het grappige was dat ze toen doordeweeks ook wel eens eerder gingen. Daarvoor bleven ze "verplicht"op tot de vastgestelde bedtijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn 12 jarige ligt tijdens schoolweken om 21.00u in bed en mag dan nog even lezen. In de vakanties maakt het me niet zo uit hoelaat ze gaat. Ze kan uitslapen als de beste dus haar uren maakt ze wel. Het is een gemakkelijk kind dus ik kan soepel met de bedtijden omgaan.
Maar dat is voor ieder kind weer verschillend want voor mijn even oude buurmeisje gelden weer andere bedtijden.