Is het 'n goed idee om met m'n beste vriendin te gaan samenwonen? We zijn beiden 25, een man en vrouw zonder gevoelens voor elkaar. 2 handen op 1 buik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Financieel is het wellicht een goed idee. Ook kan er misschien een relatie ontstaan. Maar...... het vermindert je kansen op de relatiemarkt omdat velen zullen denken dat je al bezet bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed uitpakken ja. Jullie moeten wel allebei investeren in de relatie als huisgenootjes. Financieel moeten jullie er ook uit kunnen komen. Goede communicatie is belangrijk hierbij. Dit hoeft zeker niet verkeerd uit te pakken als jullie er allebei een goed gevoel over hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zeker weet dat jullie geen gevoelens voor elkaar hebben en die ook niet zomaar een twee drie zullen krijgen, kan het prima werken. Maar als er onderhuids toch iets van verliefdheid zit bij de een en niet bij de ander, wordt het niet leuk.
Kijk even goed naar de financiële consequenties van het 'voordeurdelerschap', want ook al zijn jullie 'niks' van elkaar, je voert wel een huishouden als je samen in een huis woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Gast60798;

Het klinkt op zich misschien als een goede basis om een huishouden te drijven, maar hou er rekening mee dat zoveel tijd en verantwoordelijkheid met elkaar delen invloed kan hebben op de manier hou jullie elkaar nu zien. Dat kan negatieve en positieve effecten hebben op wat jullie (in vriendschappelijke zin) voor elkaar voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het zelf niet doen...Het is natuurlijk wel gezellig en goedkoper maar vele mensen zullen verward zijn; hebben ze een relatie? zijn het broer en zus? etc. Als één van jullie ooit een relatie krijgt met een ander zal zijn/haar nieuwe partner ook jaloers kunnen worden. Het zal allemaal ook heel anders worden als één van jullie WEL gevoelens krijgt en de ander niet. Waarom zou je een goede vriendschap op het spel zetten als je ook gewoon bij elkaar in de straat ofzoiets kan gaan wonen? Dan kun je weg op het moment dat je elkaar zat bent. En elkaar zien op het moment dat je elkaar mist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind ik ook plus
Dat kan prima, maar je moet van tevoren goed bekijken wat de gevolgen kunnen zijn.
Het kan zijn dat jullie vriendschap blijft bestaan of niet, net als bij iedere relatie blijft dat een gok, laten we eerlijk wezen.
Maar bij een vriendschap komen nog heel andere zaken kijken. Wat doen jullie bijvoorbeeld als er gevoelens om de hoek komen? Stel dat één van jullie verliefd wordt op de ander en andersom niet?
Dan kan het ook nog gebeuren dat één van jullie of jullie allebei verliefd worden op een ander en een relatie 'buitenshuis' aangaan. Hoe ga je dat aanpakken als zo'n relatie serieus wordt? Wat voor afspraken maak je over het huis waarin jullie wonen? Is het huis voor ieder van jullie bijvoorbeeld alleen op te brengen financieel? Of komt iemand dan in de problemen omdat de ander weg wilt. Een relatie buiten de deur die serieus wordt heeft dus gevolgen voor beiden.
Denk hier goed over na en probeer al deze mogelijkheden de revue te laten passeren in een goed gesprek. Dit zijn reële mogelijkheden waar je bij voorbaat al rekening mee kunt houden. Onvoorziene zaken nog daargelaten.
Je zou eens een goed gesprek met een notaris aan kunnen gaan, over hoe je dit allemaal goed kunt regelen.

Verder wens ik jullie heel veel geluk en plezier in jullie vriendschap! En ik zou zeggen, volg je hart, maar maak in dit geval wel gebruik van een gezond verstand!