11 weken zwanger en relatie over

ben nu 11 weken zwanger, relatie is over vader wil t kindje wel erkennen (tot nu toe, veranderd nog al eens) maar verder geen financiele verplichtingen alleen t minimale aan allimentatie. Dus geen inrichting babykamer en alle dure spullen die daar bij komen kijken. weet nu niet of ik t zal laten erkennen door hem. Wat is wijsheid?Hij heeft al 2 kindjes van zijn ex. We hebben beide momenteel geen werk. Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (12)

er van uitgaand dat je NIET geregistreerd samenwoont of getrouwd bent is het zo:
als hij het kind erkent krijgt hij de verplichting te zorgen voor het kind. hij krijgt hierdoor echter geen rechten. daarvoor moet je ouderlijk gezag gaan aanvragen want jij krijgt automatisch alleen het ouderlijk gezag.
ik zou hem het kind laten erkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vervelende situatie voor je.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen maar kijk eens hoe hij met zijn 2 andere kinderen omgaat. Ik denk dat dat je wel een idee kan geven hoe hij voor jullie kindje zal zijn. Bedenk of je het ook op die manier wil/kan. Maar denk ook aan je kindje die een vader zal willen. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat niemand je DE tip kan geven. Het is vooral een gevoelskwestie en pas in wat later stadium een financiele beslissing.

Ik ben het niet met de bovenste oplosser eens. Ik zou niet het kind laten erkennen. Als je in de toekomst wel een liefdevolle man tegen komt, dan kan hij alsnog het kindje erkennen waardoor er ook geen stiefouderadoptie nodig is. De biologische vader heeft zwz plichten, ook zonder erkenning.

De komst van een nieuwe wereldburger brengt idd kosten met zich mee. Maar dat hoeft echt niet te gaan zitten in een babykamer enz. De kosten liggen meer in de luiers en speciale voeding. Later is dat ook het onderwijs en natuurlijk kleding en schoeisel. Nu je zwanger bent, moet je stap voor stap te werk gaan. Je bent 9 maanden zwanger en die tijd heb je ook echt nodig. Als het kindje er eenmaal is duurt het ook hele tijd eer dat de grote kosten zich aandienen. Ook daar kan je naar toe leven. je kunt je nu beter bezinnen op huisvesting, kleding, voeding en welke waarden en normen je het beebje wil mee geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige belangrijke is, denk ik, : wil jij het kindje ?

Heb je goed nagedacht over de konsekwenties van de verantwoordelijkheid die jij op je gaat nemen, als je het kindje verder laat groeien en geboren laat worden ?

Heel zakelijk gezien : een kind kost, tot het zelfstandig is, ong. 100.000 euro.....Het zal heel moeilijk worden om een baan te vinden, als je een baby hebt waar je voor moet zorgen, en de kosten van opvang zijn niet misselijk, als je al een full-time-baan vindt....

De hormonen gieren je natuurlijk door je lijf - maar ga praten met mensen die van je houden, en die het beste met je voor hebben, en probeer zo verstandig mogelijk te zijn.

Het hangt natuurlijk ook van je leeftijd af - die noem je niet, dus als je nog jong bent, zal je misschien een andere beslissing nemen dan als je rondom de 40 bent, en je het gevoel hebt, dat je 'een laatste kans' hebt om een kind te krijgen.....

Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke situatie, die ook nog zo verdrietig is. Maar als de vader van het kind al 2 kinderen moet onderhouden en geen werk heeft, moet je je van die 'minimale' alimentatie natuurlijk niet te veel voorstellen. Ga er maar van uit, dat het helemaal jóúw kindje wordt.....

Sterkte, en héél veel wijsheid bij het nemen van je beslissing!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SterreHemel : ik zie dit (persoonlijk!!!!) nog niet als een kind, met 11 weken. En gezien haar situatie (voor zover we dit, uit haar sumiere beschrijving, kunnen zeggen, natuurlijk....) zou ik een evt. abortus toch wel mee-overwegen, als ik een beslissing zou moeten nemen om als werkeloze een kind alleen op te voeden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet helemaal, want je konkludeert, dat het 'kind' al onderweg is, en dat de keuze al gemaakt zou zijn. En dat zie ik dus niet zo....
Ik neem aan dat je het kind liever wil laten opgroeien in een gelukkig gezin waarbij beide ouders het met liefde willen opvoeden...? Dan kan je ook nog altijd de abortus overwegen. Dat kan in Nederland tot je 22e week. Je kan nog altijd een kind nemen als je situatie beter is en je een liefdevolle partner hebt die wél een kind samen met je wil opvoeden. Bedenk verder dat je relatie niet uit is met hem als je het kind laat komen, je blijft aan elkaar gebonden, en dat kan soms heel pijnlijk zijn. Ik zou zeggen, praat er met je ouders en vrienden over en laat alle opties voorbij komen, en hak wat voor knoop dan ook binnen nu en twee weken door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt niet heel fijn over als je je vriendin "in de steek laat" nu ze zwanger is! Ik kan uit je vraag niet helemaal halen of het zo gegaan is, maar de optelsom van allerlei dingen maakt het niet positief!
In de eerste plaats moet je heel goed nadenken of je je baby echt graag wilt.
Als dat zo is: ga er dan helemaal voor en probeer zoveel mogelijk rust in je leven te krijgen.
Heel belangrijk voor jou en je kindje is ook dat je gezond leeft en probeert niet teveel stress te hebben.
Alle vraagstukken rondom de relatie met je (ex)partner maken dat er heel veel stress is. Dat hij het kind wel wil erkennen en dan weer niet en er verder niet echt voor wil zorgen maakt het nogal dubieus of je hem verder als partner zou willen in deze.
Want het is toch jullie beider kind. Ik zou zorgen dat het kind jouw naam krijgt en proberen de regie in eigen hand te houden.
Als vader heeft hij altijd recht het kind te zien, uiteraard maar voor nu komt hij niet stabiel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vader al heel veranderlijk is heb je ook niks aan hem als hij bij je was gebleven. In dat geval had je hoogstwaarschijnlijk ook geen babykamer kunnen inrichten.

Mijn advies is als je het kindje wilt krijgen het gewoon laten komen en een oplossing zoeken met je naaste familie. Koop alle spullen zoals bedje kastje tweede hands er zijn genoeg hallen/winkels waar je terecht kunt en waar soms nog een heel mooi ingericht kamertje van valt te maken. Je hebt nog de tijd om alles als nieuw eruit te laten zien.
Financieel zal het wel moeilijk worden, maar de sociale dienst heeft een vangnet regeling, vraag of hier wat de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ergens tevoren heel, heel, heel erg goed over na moet denken, is het wel of en met wie je kinderen op de wereld moet zetten. Als deze man al twee kinderen had bij een andere vrouw, ben je al enigszins op de hoogte van zijn onmogelijkheden tot trouw en loyaliteit, en het spreekt ook niet voor zijn karakter - zeer bijzondere omstandigheden daar gelaten. In retrospect is het dan wellicht een zeer foute keuze geweest. Maar wel een keuze met enorme consequenties.

Je staat nu voor de keuze - en wat mij betreft nog maar heel kort ; 22 weken is me ECHT te lang - of je een alleenstaande moeder wilt zijn voor een kind, wat een zeer zware en zeer hachelijke taak is (afhankelijk van de steun uit je omgeving) .

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met een maatschappelijk werkster of een stichting die daarin is gespecialiceerd (zoals de fiom of de vbok). Het grootste verschil tussen de twee is dat bij de VBOK (op schristelijke leest geschoeid) abortus geen optie is, en bij de FIOM wel. Welke je 'kiest' hangt dus eigenlijkeen beetje af van je eigen levensvisie. Maar wacht er sowieso niet te lang mee !! Er staan twéé levens op het spel. Ook het jouwe !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 heel goed antwoord/advies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indeed +1
Als jij dit kindje wilt, dan red je dit alleen ook wel.
Hoe moeizaam het ook zal lijken in het begin.
Het laten erkennen kan je altijd nog doen.
Zorg goed voor jezelf en je kindje wat je draagt.
Je bent sterker dan je denkt.

Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Op marktplaats is een site waar gratis babyspullentjes / kleertjes worden uitgegeven voor mensen die het minimum hebben. Dit heb ik laatst bij hart van nederland gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga geen adviezen geven over wel of niet het moederschap aangaan. Zelf ben ik nog helemaal niet aan kinderen toe en ik kan daarin geen betere adviezen geven dan die hierboven voor een deel gemaakt zijn.

Op hyves zijn er heel veel groepen voor (jonge) moeders die het zelf moeten rooien. Daar kun je denk ik meer tips halen. Dan zou ik meteen lid worden van http://gratisbabykinderspul.hyves.nl/
De beheerders van die hyve regelen ook de uitgiftepunten voor gratis spullen via marktplaats (zie vorige antwoorder).

Hou je het kind, dan hoop ik dat je veel mensen om je heen kunt verzamelen die je kunnen steunen, niet eens zozeer financieel. En ik wens je heel veel succes bij het maken van alle belangrijke beslissingen die je te wachten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jou situatie kun je beter hulp gaan zoeken als je niet bij je ouders terecht kunt. maatschappelijk werk via de huisarts bijv. denk goed na of je het kindje echt wel wil hebben, je moet het een goede toekomst geven. (dure cadeau`s hoeft echt niet, maar je weet wel wat ik er mee bedoel),

maar ik las in je andere vraag ook dat je er bij rookte, wat veel consequentie`s kan hebben voor het kindje. (groei en longen). wil je het kind een goede toekomst bieden stop dan met roken, ook al zit je in een vervelende situatie. (je investeert in je kind). ik heb zelf ook copd, genetische aanleg maken ze er van, maar mijn moeder rookte ook gewoon bij haar zwangerschap dus.. ze zei: als ik gezond eet compenseert dat wel. uhu, dus bedenk met roken ook heel goed wat je je kind aan kan doen.

ik kan je geen goed advies geven, maar ik verwacht dat je best hulp kan gebruiken in jou situatie dus ga die ook zoeken. mischien klink ik niet zo aardig, maar bedoel het wel goed hoor. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kort. Ook al heb je geen relatie, en al heeft hij meerdere kinderen. Laten erkennen geeft jou meer zekerheden voor de toekomst van het kind. Hij mag dan mee betalen aan de kosten voor het levensonderhoud. En ik moet zeggen, het is duur om kinderen te hebben. En voor het kind later is het toch prettig dat hij in ieder geval weet dat hij een vader heeft.