11 weken zwanger en relatie over

ben nu 11 weken zwanger, relatie is over vader wil t kindje wel erkennen (tot nu toe, veranderd nog al eens) maar verder geen financiele verplichtingen alleen t minimale aan allimentatie. Dus geen inrichting babykamer en alle dure spullen die daar bij komen kijken. weet nu niet of ik t zal laten erkennen door hem. Wat is wijsheid?Hij heeft al 2 kindjes van zijn ex. We hebben beide momenteel geen werk. Wie heeft een tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat niemand je DE tip kan geven. Het is vooral een gevoelskwestie en pas in wat later stadium een financiele beslissing. Ik ben het niet met de bovenste oplosser eens. Ik zou niet het kind laten erkennen. Als je in de toekomst wel een liefdevolle man tegen komt, dan kan hij alsnog het kindje erkennen waardoor er ook geen stiefouderadoptie nodig is. De biologische vader heeft zwz plichten, ook zonder erkenning. De komst van een nieuwe wereldburger brengt idd kosten met zich mee. Maar dat hoeft echt niet te gaan zitten in een babykamer enz. De kosten liggen meer in de luiers en speciale voeding. Later is dat ook het onderwijs en natuurlijk kleding en schoeisel. Nu je zwanger bent, moet je stap voor stap te werk gaan. Je bent 9 maanden zwanger en die tijd heb je ook echt nodig. Als het kindje er eenmaal is duurt het ook hele tijd eer dat de grote kosten zich aandienen. Ook daar kan je naar toe leven. je kunt je nu beter bezinnen op huisvesting, kleding, voeding en welke waarden en normen je het beebje wil mee geven

Ik neem aan dat je het kind liever wil laten opgroeien in een gelukkig gezin waarbij beide ouders het met liefde willen opvoeden...? Dan kan je ook nog altijd de abortus overwegen. Dat kan in Nederland tot je 22e week. Je kan nog altijd een kind nemen als je situatie beter is en je een liefdevolle partner hebt die wél een kind samen met je wil opvoeden. Bedenk verder dat je relatie niet uit is met hem als je het kind laat komen, je blijft aan elkaar gebonden, en dat kan soms heel pijnlijk zijn. Ik zou zeggen, praat er met je ouders en vrienden over en laat alle opties voorbij komen, en hak wat voor knoop dan ook binnen nu en twee weken door.

Als de vader al heel veranderlijk is heb je ook niks aan hem als hij bij je was gebleven. In dat geval had je hoogstwaarschijnlijk ook geen babykamer kunnen inrichten. Mijn advies is als je het kindje wilt krijgen het gewoon laten komen en een oplossing zoeken met je naaste familie. Koop alle spullen zoals bedje kastje tweede hands er zijn genoeg hallen/winkels waar je terecht kunt en waar soms nog een heel mooi ingericht kamertje van valt te maken. Je hebt nog de tijd om alles als nieuw eruit te laten zien. Financieel zal het wel moeilijk worden, maar de sociale dienst heeft een vangnet regeling, vraag of hier wat de mogelijkheden zijn.

Als jij dit kindje wilt, dan red je dit alleen ook wel. Hoe moeizaam het ook zal lijken in het begin. Het laten erkennen kan je altijd nog doen. Zorg goed voor jezelf en je kindje wat je draagt. Je bent sterker dan je denkt. Succes Toegevoegd na 2 minuten: Op marktplaats is een site waar gratis babyspullentjes / kleertjes worden uitgegeven voor mensen die het minimum hebben. Dit heb ik laatst bij hart van nederland gezien.

Ik ga geen adviezen geven over wel of niet het moederschap aangaan. Zelf ben ik nog helemaal niet aan kinderen toe en ik kan daarin geen betere adviezen geven dan die hierboven voor een deel gemaakt zijn. Op hyves zijn er heel veel groepen voor (jonge) moeders die het zelf moeten rooien. Daar kun je denk ik meer tips halen. Dan zou ik meteen lid worden van http://gratisbabykinderspul.hyves.nl/ De beheerders van die hyve regelen ook de uitgiftepunten voor gratis spullen via marktplaats (zie vorige antwoorder). Hou je het kind, dan hoop ik dat je veel mensen om je heen kunt verzamelen die je kunnen steunen, niet eens zozeer financieel. En ik wens je heel veel succes bij het maken van alle belangrijke beslissingen die je te wachten staan.

In jou situatie kun je beter hulp gaan zoeken als je niet bij je ouders terecht kunt. maatschappelijk werk via de huisarts bijv. denk goed na of je het kindje echt wel wil hebben, je moet het een goede toekomst geven. (dure cadeau`s hoeft echt niet, maar je weet wel wat ik er mee bedoel), maar ik las in je andere vraag ook dat je er bij rookte, wat veel consequentie`s kan hebben voor het kindje. (groei en longen). wil je het kind een goede toekomst bieden stop dan met roken, ook al zit je in een vervelende situatie. (je investeert in je kind). ik heb zelf ook copd, genetische aanleg maken ze er van, maar mijn moeder rookte ook gewoon bij haar zwangerschap dus.. ze zei: als ik gezond eet compenseert dat wel. uhu, dus bedenk met roken ook heel goed wat je je kind aan kan doen. ik kan je geen goed advies geven, maar ik verwacht dat je best hulp kan gebruiken in jou situatie dus ga die ook zoeken. mischien klink ik niet zo aardig, maar bedoel het wel goed hoor. :)

Heel kort. Ook al heb je geen relatie, en al heeft hij meerdere kinderen. Laten erkennen geeft jou meer zekerheden voor de toekomst van het kind. Hij mag dan mee betalen aan de kosten voor het levensonderhoud. En ik moet zeggen, het is duur om kinderen te hebben. En voor het kind later is het toch prettig dat hij in ieder geval weet dat hij een vader heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100