Zelfverzekerheid, hoe kun je dat creeren?

Ik ben zelf een jongen en ik creeer zelfverzekerheid door mijn spieren te trainen. Gegeven dat ik me uit elke situatie kan vechten doet me goed in de schoenen staan.

Maar hoe zit dit nu bij de meiden? Er zit nl een ovnzelfverzekerd meisje in mijn klas. Hoe kan ik haar helpen?

Toegevoegd na 15 uur:
Ik ben vanavond met haar mee naar huis gegaan. Ik hoorde dat ze gepest werd in de 1e en 2e. We zitten nu beide in de 4e. Raar is dat we in de 1e en 2e ook al bij elkaar zaten maar toen heeft ze nooit van zich laten horen.

Anyway, wat moet ik nu doen. Ik ken de jochies die haar hebben gepest maar ze in elkaar slaan lost niks op (behalve dat ik me er miss wat beter op voel)

We hebben film gekeken en ze fleurde wel wat op. Ik ga deze week miss nog langs om de film af te kijken. Dan hoor ik meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

Ik was vroeger ook niet zelfverzekerd, maar voor mij was het gewoon een knopje dat ik moest omdraaien. Ook ik mag er zijn, iedereen mag er zijn, dus waarom zou ik me rot voelen. Het is volgens mij niet iets wat je kunt krijgen door spieren oid, je moet juist lekker in je vel zitten. Dit heb ik bereikt door over dingen na te denken, iedereen heeft wel iets wat anders is, en het leven is te kort om niet van jezelf te houden. Maar ik kan heel goed indenken dat zelfverzekerd zijn heel lastig kan zijn. Praat met het meisje, zeg tegen haar aardige dingen; dat ze aardig is, slim etc. Als je het van andere hoort, misschien gelooft ze het dan.

Heel lief trouwens van je dat je ook iemand anders wilt helpen met zelfvertrouwen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je spieren wegvallen ben je ook niet meer zeker? Zekerheid ligt niet aan je uiterlijk of aan je kracht, maar moet van binnen komen. Je kunt dat meisje gewoon normaal aardig en met respect behandelen, net als dat je dat met iedereen kan doen, Misschien eens een praatje maken. Maar zij moet ook haar eigen zekerheid zelf gaan laten groeien. De omgeving is dan eigenlijk minder belangrijk als het uit jezelf komt. (geestelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk kan ongeveer hetzelfde idee ook prima bij meisjes werken. Meestal niet door spiermassa te kweken, maar een zelfverdedigingscursus kan ook wonderen doen.

Dan ben je er natuurlijk nog niet helemaal, jezelf fysiek kunnen verdedigen zorgt er bijvoorbeeld niet voor dat je spontaan heel goed wordt in spreken in het openbaar. Maar het besef dat je jezelf kunt redden helpt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik (een meisje dus :P ) zit op een vechtsport al vanaf groep 3. Hierdoor raak je echt zelfverzekerd en laat je mensen niet snel over je heen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap dat je jezelf meer zelfzeker hebt gemaakt, gelijk op welke manier. Als het je helpt is het goed.
Om je vriendin te helpen zal je veel met haar moeten praten, want zelfverzekerdheid creëer je niet op enkele dagen.
Hier enkele tips die je kan zeggen:

Jij kan onmogelijk helemaal waardeloos zijn.
Tekortkomingen zijn slechts deeltjes van je persoonlijkheid. Jij bent meer dan alleen maar een paar te brede heupen of te grote oren. Maak een eerlijke balans op van jezelf. Tegenover je grote oren staat wellicht een guitige lach of een goed leerhoofd.

Oprecht belang stellen in anderen vergroot je vermogen tot relativeren waardoor je gedachten objectiever worden. Dit kleurt je persoonlijkheid en vergroot je zelfbewustzijn en evenwicht. Als gevolg daarvan word je meteen ook een pak aantrekkelijker voor meer mensen, hetgeen je zelfbeeld spontaan opwaardeert.

Probeer een expert te worden in tenminste één ding en je zal merken dat het daarmee verbonden zelfvertrouwen wonderen doet voor je zelfbeeld. Ken jezelf, kies iets uit waar je uitstekend in bent en probeer dit aspect nog te vervolmaken! Het leven biedt vele mogelijkheden om jezelf waar te maken.

Succes! Wat een goede vriend ben jij, dat je een klasgenootje wil helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meisjes kopen leuke kleding, kiezen voor een ander haarkleurtje, een leuk make upje.. Maar helaas zijn er ook teveel meiden die hun zekerheid halen uit afvallen..

Als je een onzerkere meid wil oppeppen, geef haar dan complimentjes.. Of vertel haar hoe het is om zelfverzekerd te zijn en help haar dat ook te creeeren..

Heel knap dat je zelfverzekerd ben, en ik vind het enorm lief dat je dit post voor een meisje in je klas, maar uiteindelijk is het iets wat we zelf moeten ontdekken.. Een welgemeend complimentje kan haar ogen openen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfverzekerheid komt vaak van binnen uit en vooral onder jongeren veel voor. Naarmate een mens ouder word begint dit meer te groeien door ervaringen, complimenten wat men krijgt etc.

Ik ben zelf ook altijd onzeker geweest in mijn jonge jaren want ik werd gepest, kon niet bruin worden zoals ieder ander, mijn opleiding waar ik de kantjes van af liep omdat ik meer niet op school was dan wel (door dat gepest)

Mijn zelfverzekerheid groeide doordat ik dingen deed wat een ander niet zo snel zou doen. Ik ben eens gebeld door een modellenbureau en heb goud gehaald bij de selectieronde. Ik ging een HBO opleiding doen wat ik met gemak heb gehaald. Ik ben gaan sporten waardoor ik in de zomer altijd een strakke buik heb. Ik ben van de verzorging in de ondernemerswereld gestapt.

Wat ik hiermee wil zeggen. De 1 is niet zelfverzekerd omdat hij/zij verlegen is. De ander omdat ie denkt dat hij/zij lelijk is. Weer een ander omdat diegene misschien het gevoel heeft een veel te lage opleiding te doen.

Vind uit waarom jou klasgenoot onzeker is, dan word het makkelijker om haar te helpen om een beetje steviger in haar schoenen te staan.

Mijn ervaring is, wanneer ik in ging op dat wat me onzeker maakte, dan ging ik iets doen wat dat gevoel van onzekerheid weg nam. Juist het tegenovergestelde dus.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luisteren naar complimentjes en ze accepteren. Ook werkt het om gewoon lekker jezelf te zijn en lol te hebben met vriendinnen. Wees lekker sociaal en dan zullen veel mensen je aardig vinden. En als veel mensen je leuk vinden en dit laten merken / dat zeggen, waarom zou je dan onzeker zijn? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt zelfverzekerd word je niet door afhankelijk te zijn van complimenten. Zelfverzekerd vind ik overigens niet het goede woord. Ik zou liever over zelfvertrouwen willen praten. Zelfverzekerd komt arrogant over en dat zal toch niet de bedoeling zijn neem ik aan. Bovendien werkt dat toch weer tegen iemand vroeg of laat. Oke je zegt dankjewel of niet, maar je moet er niet van afhankelijk zijn Vind ik een verkeerde uitgang.

Je krijgt zelfvertrouwen door te leren met kritiek om gaan. En dat leer je door jezelf af te vragen is de kritiek terecht of niet. Zo ja dan leer ik ervan en doe het anders. Zo nee dan leg ik t naast me neer zonder me daar beroerd over te voelen.

Verder krijg je t door nooit te roddelen. Als iemand raar doet dan weet je zeker dat het niet aan je ligt en kun je het makkelijk naast je neer leggen. Roddel je wel dan ga je denken oeps zou iemand iets doorvertelt hebben en zo ja wie en kriijgt je met dezelfde vaart terug wat je gegeven hebt.

Verder doet sport idd ook veel met je geest. Je geest word er namelijk heel lenig van. Complimenten zijn tools die je kunt gebruiken om iemand wat meer zelfvertrouwen te geven, maar uiteindelijke moet iemand er niet van afhankelijk worden

Oma heeft gesproken;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door haar bij te staan als blijkt dat ze in een situatie zit waar ze zelf even niet uit komt.
Moedig haar aan wanneer iets niet lukt en kom voor haar op wanneer er mensen zijn die misbruik maken van haar onzelfverzekerdheid. Als zij dan in de gaten heeft dat jij van goede wil bent dan neemt ze misschien wel een voorbeeld aan jou en gaat ze er misschien wel op letten hoe jij handelt in sommige situaties en hoe jij je uit sommige posities red en dan probeert ze het de volgende keer ook wel zo op te lossen. Goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jezelf mooi voelt straal je dat ook uit als je mooie kleding aanhebt of als je haar mooi zit of wat dan ook.
Als ik een badhair day heb straal ik dat ook uit en heb ik een dag geen zin in make up dan loop ik niet prettig over straat. maar iedereen heeft dat op zijn manier misschien heeft jouw klasgenootje helemaal geen behoefte aan make up of is ze tevreden over haar kleding, uiterlijk enz...
je kan je ook onzeker voelen omdat je er voor je gevoel niet bij hoort of omdat je net iets verlegener bent dan de rest.
dan is het een optie om vrienden en vriendinnen te zoeken die niet zo erg populair zijn.
ik bedoel niet juist de sulletjes maar niet de populairste van de klas.
laatst had je bij deen supermarkt stickers met gezegdes waarop stond wees jezelf er zijn al anderen genoeg.
dat vond ik de mooiste uitspraak ooit.
Ik ben zelf mijn hele jeugd onzeker geweest en pas op latere leeftijd draaide dat helemaal andersom dat komt vanzelf maar ieder op zijn eigen manier
Als je haar echt wil helpen is vriendschap het mooiste wat je kunt doen wees een goede vriend voor haar de rest komt vanzelf.