Hoe wordt een ring normaal opgemeten?

Toegevoegd na 15 minuten:
Het gaat bijvoorbeeld om een ring die ik online wil kopen voor mijn vriendin. Er staat bijvoorbeeld 16 mm of 17mm of 18mm vandaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

- Ring meten
Indien u zelf een goed passende ring heeft: meet dan de diameter aan de binnenkant van de ring.

- Ringmeter
U kunt ook je eigen ringmeter maken. Druk hiervoor het strookje hieronder af op werkelijke grootte en knip het uit. Maak een sneetje op de aangegeven plaats en haal het smalle uiteinde van de ringmeter hier doorheen. Zorg dat de getallen aan de buitenkant zichtbaar zijn en trek de lus aan tot de ringmeter goed passend om je vinger zit, strak maar wel comfortabel.

- Vingeromtrek
U meet de vingeromtrek. Meet je vinger altijd bij kamertemperatuur. Door warmte en koude kunnen uw vingers iets dikker of dunner worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een ring vj vinger?bij de juwelier ,hebben ze maat (pas)ringen die hebben een nr of en een letter code .Dus even de maat nemen ,en dan ringetje uitzoeken !