Hoe ga je om met mensen die dramatisch zijn?

Een van mn beste vriendinnen is amerikaanse, niet dat ik alle amerikanen over 1 kam wil scheren hoor maar soms merk ik toch dat veel amerikanen een wat dramatischere inslag hebben dan wij. Soms word ik er ongelofelijk moe van. Tis altijd drama om de kleinste dingen en ik weet soms niet wat ik er nog op moet zeggen. Ik heb haar er wel eens op aangesproken maar toen was ze beledigd en diep gekwetst. Terwijl ik echt geen verkeerd woord gebruikt heb...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Oprah Winfrey heb ik wel eens een aflevering gezien van de mensen in die studio. Die kregen dan allemaal een auto of een reis.
Gillen en schreeuwen daar niet tekort Echt drama. Ik zet de tv meteen uit dan. Ik vind het vreselijk om te zien echt waar.

Antwoorden (5)

Moeilijk en vermoeiend....

Ze IS zo. ik denk niet dat je dat kunt veranderen...

Ze neemt het je zeer kwalijk als je er iets van zegt, dus ze staat in deze niet open voor jouw mening.

Kijk of ze op den duur nog wel bij je beste vriendinnen blijft behoren of trek je langzaam wat vaker terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drama maken is aandacht trekken. Amerikanen zijn daar meer bedreven in dan ons. Ook in overdrijven blijkbaar want als het je beste vriendin is zou ze toch anders moeten reageren. Maar ja, dat zal misschien het cultuurverschil zijn of zo. Of is het een cheerleader en nog niet volwassen in haar hoofd?

Amerika is het land van grootse dingen en dus ook in uitingen blijkbaar. Of het is gewoon het gewend zijn aan dingen in amerika die hier heel anders zijn en daarover klagen. Dan zou ik zeggen, ja sorry maar jij bent nu hier dus aanpassen maar.

Net als de rest van de "nieuwe" nederlanders gewoon even wennen aan onze manier van doen. Ze vinden nederlanders ook altijd heel recht voor de raap maar beter zo dan huichelen toch en iemand bv voor lul laten lopen of meer in die trend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze woont niet in nederland =) Nog steeds in amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt trouwens wel een punt met wat je zegt over aandacht trekken...
Je kan haar idd niet veranderen.
Wel kan je zelf altijd kalm blijven wat haar misschien ook weer wat rust geeft.
Ook kan je als ze weer met iets dramatisch komt rustig reageren en niet gestresst worden en ook het probleem niet groter maken dan het is.
Handel rustig, dat zal ook op haar invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drama queen dus.... lastig om hier mee om te gaan.

ga in ieder geval niet luisteren naar het geklaag. vertel even snel dat je haar begrijpt en wijs dan subtiel op pos dingen. begin heel enthousiast over positieve dingen te praten die jij hebt meegemaakt.

gaat ze zich hieraan ergeren dan kan je vertellen dat je het vervelend vind dat ze dingen zo somber inziet, en dat dit je manier is om er ook niet somber van te worden.

ik weet niet of deze vriendschap een lang leven is beschoren als je niet wil blijven surfen op de moods van je vriendin. het lijkt me in ieder geval geen persoon die makkelijk met kritiek ik het algemeen om kan gaan.
(empathie voor haar is bijna vanzelf sprekend, maar empathie voor een ander is toch wel wat lastiger)

voor jezelf zal je dus ook wat duidelijkheid moeten scheppen. tot hoever laat ik het gaan, en tot hoever pas ik me aan en let ik op mijn tellen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo herkenbaar en dan niet alleen bij Amerikanen.

Ik heb een collega die overal een drama van maakt. Ik ergerde me kapot aan dat dagelijkse gezeur over helemaal niets.

Mijn tactiek. De 'zeurder' overdreven gelijk geven, maar het net niet spottend maken. Dus: 'Vervelend van dat slechte weer. Rot voor je dat je vanmiddag ook weer door de regen naar huis moet fietsen. Ik leef met je mee...'

Haar reactie is dan meestal: 'Zo erg is het ook weer niet, het valt wel mee.'

Dan heb je die persoon waar je 'm hebben wilt en kun je reageren door bijvoorbeeld: 'Oh dus het is helemaal geen drama' te zeggen. Ik voeg er dan meestal achteraan: 'Hop, nu aan het werk!

Succes.