Ik kijk veel te veel op de Facebookpagina van mijn crush, hoe kom ik hier vanaf?

Ik ben al ff verliefd op iemand en nu kijk ik heel veel op zn facebookpagina of hij berichten/reacties/likes/vriendschappen van (onbekende) meiden heeft. Terwijl dat nooit zo is! Hoe kom ik hier vanaf, het word irritant voor mezelf. We hebben nog niets samen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Naast de 'negatieve' variant (gooi hem uit je facebooklijst, stop met facebooken) kun je natuurlijk ook gaan voor de 'positieve' variant: maak werk van je crush, leer hem kennen, begin een relatie met hem. Grote kans dat je dan die digitale bakvisserij niet meer nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijder hem uit je vriendenlijst, en blokkeer hem eventueel. Nu kun je er niet meer op kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sowieso is je Facebook tijd limiteren een goed idee, uit onderzoek is gebleken dat mensen die zeer veel tijd doorbrengen op Facebook, over het algemeen ongelukkiger zijn als mensen die niet of nauwelijks op Facebook zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie de bronnen voor de artikelen.

Zet je computer dus uit en ga lekker naar buiten, sporten of een hobby zoeken. Dan ben je afgeleid.
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ok, dan blijf je de hele dag achter de pc zitten, zijn facebookpagina stalken om te kijken wat er gebeurt. Jouw keuze.
Ritsuka
11 jaar geleden
op die manier. dan kun je in elk geval kijken naar de tips die ik in de toevoeging gaf. Afleiding zoeken, ga met vriendinnen wat doen, de stad in, sporten, etc.
Erg herkenbaar, alleen ik had het bij een ex en dat werd bijna een obsessie. Ik heb mijn zus gevraagd mijn wachtwoord te wijzigen en een maand zonder facebook gedaan. Werkt goed. Belangrijke berichtjes kreeg ik eventueel door van mijn zus.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach Eef, dat houden mensen al honderdduizenden jaren vol, en met meer succes dan sinds de introductie van 'sociale media', die meer verarmt dan verrijkt. Pak de fiets, pak de telefoon, schrijf een mail, ga op bezoek, spreek wat af. Doet wonderen voor (echte) vriendschap, die de energie waard is. Zoek geen problemen waar ze niet zijn ; zo lijkt je obsessie zelfs al bijna op een verslaving.
Ben je vrienden met hem op FB? Je zou hem eens een berichtje kunnen sturen, gewoon via zijn pagina.. nou ja "gewoon", het is altijd spannend om een berichtje te sturen.

Kan trouwens ook als je geen vrienden met hem bent.

Maak gewoon een praatje met hem en laat hem weten dat je hem erg leuk vindt.

Nee heb je, ja kan je altijd krijgen. En als hij je niet leuk vindt, genoeg reden om niet meer te spioneren, ja toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk niet een berichtje die op zijn prikbord terecht komt, (dan weet IEDEREEN het) maar via die messenger = via "berichten" onder zijn profielfoto op zijn pagina. Dat leest alleen hij, en geen anderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik las in de reacties dat je al met hem chat, vandaar.. ik had aangenomen dat het hoge woord er nog niet uit is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Telkens als je zijn profiel bezoekt een kwartier vroeger naar bed. Of een strafje.