Ben je nadat je met de prikpil gestopt bent gelijk vruchtbaar?

Mijn vriendin maakt zich een beetje zorgen ze is deze maand voor het eerst een beetje ongesteld geworden het was niet zoals het altijd hoort te zijn het leek meer op afscheiding maar nou heeft ze seks gehad en haar vriend had een beetje vochtverlies maar ze voelde het niet maar en haar vriend zei dat die het een beetje had ? kan ze nou zwanger zijn?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ze heeft de prikpil 1 jaar gebruikt en is vorige maand voor het eerst een beetje bloed kwijt geraakt ( afscheiding ) ze kon zo met 1maand verband de dag door brengen maar deed ze dan niet wegens hygiëne maar voor de uit leg zeg maar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan hoe lang ze de prikpil heeft gebruikt. Bij lang gebruik kan het 18 maanden duren voordat de vruchtbaarheid weer normaal is.
Net zoals alle andere anticonceptiemethoden is ook de prikpil niet 100% betrouwbaar. Zwangerschap is dan ook niet uitgesloten.
Als een zwangerschap echt niet gewenst is, kan ze eventueel via de huisarts de Morning Afterpil krijgen (kan binnen een klein aantal dagen na de gemeenschap). Is het daarvoor te laat dan zal ze toch een zwangerschapstest moeten doen om uit te vinden of ze zwanger is. Let er wel op dat dit bij de meeste testen pas na een bepaalde periode van conceptie (bevruchting) mogelijk is om een betrouwbare uitslag te krijgen.
Mocht ze zwanger zijn, dan kan ze via de huisarts verdere informatie verkrijgen en eventueel doorgestuurd worden naar de betreffende instantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat verschilt per persoon. De een is gelijk weer vruchtbaar, bij de ander kan het wel 2 jaar duren
Bronnen: