M'n broer is uitelkaar maar de vriendin laat hem niet los dreigt hem met zijn kind wat kan hij nu doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
dan moet je broer naar de dokter denk ik..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plakbandje nodig?
MissBiggie
12 jaar geleden
duct tape en tie wrapjes doen wonderen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zak over de kop ,knuppeltje in de nek...

Antwoorden (8)

Als er echte bedreigingen zijn kan hij het beste naar de politie gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst met die vriendin praten dat naar de politie het is best effe schrikken als de politie opeens voor je deur staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praten helpt niet dat heeft hij als zo vaak gedaan maar zij luisterd niet ze zegt je houd nog van me ze is gewoon gek dreigt hem van als je niet naar me komt mag je je zoon niet meer zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een politie leent zich echt niet voor dit soort dingen hoor
Uit voorzorg een gesprek bij de lokale politie. Tevens met maatschappelijk hulp praten. Zo weten ze al ongeveer wat er speelt en ben je een klein beetje gedekt. Verder altijd kalm blijven (moeilijk) en nooit slaan etc. Liefste ook niet teveel alleen met haar praten, maar met anderen erbij zodat je niks verkeerds in je schoenen geschoven kan worden. Maar als het even kan, als twee volwassenen blijven nadenken over het belang van vrede, een vader en moeder, voor JULLIE kind. Ook bij en na een scheiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja we hebben ook gezecht ga niet alleen naar haar maar ze wil niemand er bij ze wil hem niet los laten
maar even zonder gekheid.
Als officieel het kind van hem is, en hij het ook erkens heeft, kan hij sowieso een advocaat nemen en er werk van maken. Op sociaalraadslieden.nl kun je een afspraak met iemand maken voor een gratis gesprek om te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat hij kan doen.
Het is nooit goed te praten dat zijn vriendin de ruzie over het hoofd van de vader wil uitvechten, als hij onschuldig is. Das niet goed voor alle banden. De vader moet het kind missen, het kind de vader, en uiteindelijk zal het kind de moeder kwalijk nemen dat zij het kind de omgang met de vader heeft ontzegd.
Als broer gelukkiger is zonder zijn ex, dan heeft hij het recht te gaan... Hoe ellendig dat ook is...
maar hij heeft recht op omgang, en als zij tegenwerkt zal dat via de rechtbank geregeld moeten worden. Ook de alimentatie trouwens voor het kind. Hij kan niet zeggen: ik betaal geen alimentatie, want zij kan op haar beurt ook daar werk van maken. Het recht ligt in de praktijk eigenlijk heel krom, en vele vrouwen geven ondanks dat het wettelijk vastligt, toch hun kind niet mee aamn de vader.
Maar goed een normale omgang is om de twee weken een weekend en drie weken vakantie per jaar, dus daar zou ik mee beginnen. Sociaal Raadslieden kunnen je alles vertellen erover en anders zeker een advocaat wel... jurofoon.nl is ook nog een goeie site.
Hij heeft het recht hoor, maar hij moet wel blijven proberen die omgang te krijgen. Dan kan zijn kind hem nooit verwijten later ( of de instanties) dat hij zijn best niet heeft gedaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn niet getrouwd zij dreigt hem met als je niet naar me komt dan mag je je zoon niet zien de zoon is 4 jr of ik heb je nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft het recht hem te zien, dus werk van maken
Naar advocaat stappen... Kan prodeo... Vraag bij weinig inkomen naar een advocaat van onvermogen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Senveben: je hoeft niet getrouwd te zijn om je kind te erkennen of het vaderschap te laten vaststellen.
Zijn vriendin is wanhopig en probeert allerlei manieren om hem weer terug te krijgen. Desnoods zet ze het kind op het spel als laatste redmiddel. Het beste voor je broer is om kalm te blijven en laat hem niet chanteren door dreigementen door zijn (ex)vriendin. Als hij als vader wettelijk op papier staat dan hoeft hij zich ook geen zorgen te maken over een omgangsregeling. Dat recht heeft hij. Verder kost het altijd tijd om in zo een situatie weer je leven op de rails te krijgen. Komen ze er samen niet uit wat het kind betreft kunnen ze altijd een onafhankelijke hulp inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn nu een maand uitelkaar maar ze belt hem kontenu van ik heb je nodig ik mis je als je niet naar me komt dan mag je je zoon niet zien wat is dit ik begrijp het niet als het uit is is het uit
Het eerste wat je broer moet doen is zichzelf weer in elkaar zetten. En vervolgens een advocaat in de arm nemen om een omgangsregeling af te spreken. Heeft hij het kind erkent en draagt het zijn naam? Was er een samenlevingsovereenkomst?

Toegevoegd na 10 uur:
Als hij het kind wel erkend heeft, dwz bij de burgerlijke stand heeft aangegeven als zijn kind, heeft hij rechten, die hij via een advocaat kan zien te krijgen. Is dat niet het geval, dan moet hij bij de rechter aantonen dat er een band was tussen het kind en hem, om een omgangsregeling te verkrijgen.
Als ik hem was, zou ik me aan de pesterij onttrekken en het kind van een afstand volgen, Het is voor het kind buitengewoon slecht, dit gedoe. Een omgangsregeling is wel vast te stellen, maar niet af te dwingen.

Gewoon trouwen is echt beter, of een heel samenlevingscontract maken bij de notaris. Nu is alles onzeker. Bij een echtscheiding houden beide ouders gezamenlijke ouderlijke macht over het kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze waren niet getrouwd de zoon is 4jr ze dreigt hem niet te laten zien als hij haar geen aandacht geeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet laten manipuleren door de moeder, maar wel een goede omgangsregeling voor zijn zoon maken. Dat is zijn recht als hij zijn kind wettelijk heeft erkend.
ik snap de zin...dreigt hem met zijn kind niet helemaal.

waarschijnlijk bedoel je dat het kind ingezet gaat worden als een pionnetje in een heel vies achterbaks spelletje 'exje pesten' over de rug van het kind.

ik weet niet of hij het kind erkent heeft? dan zal hij verplicht zijn om alimentatie te betalen. hij heeft niet alleen PLICHTEN, maar ook rechten.

als ik hem was zou ik een omgangsregeling vragen. dit kan hij via een advocaat laten doen. deze kan een voorstel versturen naar zijn ex. gaat ze hier niet op in komen de officiele verzoeken tot reageren, doet de ex er nog niets op uit kan het via de rechter.
ex zal dan wel op moeten draven als ze beweert het beste met haar kind voor te hebben.
gaat ze lopen kwallen, en word het een ja/nee kleutertoestand bestaat er iets als een gerechts mediator.

dit een soort dr phil die gaat bemiddelen, en met medewerking van beiden tot afspraken komt. deze worden ondertekend, opgestuurd naar de rechtbank en zijn dus rechtsgeldig.

verder raad ik je broer aan om rustig te blijven. elke stap die hij scheef zet zal door dit soort loeders/moeders uitvergroot worden en tegen hem gebruikt worden.

alles wat hij tegen zijn ex wil zeggen kan het beste via mail. dan valt er niets meer te verdraaien of te ontkennen.

verder is het voor hem en het kind belangrijk dat hij (ook zonder medewerking van ex) zoveel mogelijk betrokken blijft bij het kind. ik weet niet hoe oud het kind is, maar hij moet op de hoogte blijven van bv activiteiten die door een KDV worden georganiseerd, door school, sportclub of wat dan ook. het kind ziet dan dat de wil er is, en ex kan niet roepen dat het hem niet boeit.

van haar zal ie ook kunnen vragen om per mail contact te hebben. dit is altijd uit te printen en mogelijk later nog een keer aan te tonen.

uit voorzorg kan ie naar een maatschappelijk werker. deze kan samen kijken wat hij het beste verder kan doen. ook hiervan word verslag gemaakt, waarmee hij achteraf ook weer aan kan tonen dat de wil er wel is, maar dat hij belemmerd wordt door zijn ex.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn kind is 4jaar ze zegt als je niet naar me komt mag je je zoon niet zien of ik heb je nodig maar het is uit dat begrijpt zij niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is erg jammer voor die ex, maar ze zal moeten leren dat zij niet het centrum van de wereld is waar alles omheen draait. ook niet als ze het af wil dwingen. natuurlijk heeft ze een dikke troef in handen (het kind) maar het is geen potje blufpoker wat ze hier speelt.
het is moeilijk maar je broer moet hier niet aan toegeven. ze kan pas de macht krijgen als deze ook daadwerkelijk GEGEVEN wordt en dus naar de pijpen van mevrouw hier gaat dansen.
Iedere ouder heeft recht op omgang met zijn of haar kind. Met het begrip 'ouder' wordt bedoeld:

de moeder;
degene die het kind heeft erkend;
een adoptieouder;
degene van wie het vaderschap gerechtelijk is vastgesteld.
Het maakt niet uit wie het gezag heeft.

Wat wél uitmaakt, is of het kind erkend is. Een (biologische) vader die zijn kind niet heeft erkend, heeft in principe dus geen recht op omgang.

Het kan dus zinvol zijn om het kind eerst te erkennen, als dat nog niet is gebeurd. Voor het erkennen van het kind is echter toestemming van de moeder vereist. Wanneer de moeder niet wil meewerken, kan de vader aan de rechtbank toestemming vragen het kind te erkennen.

Je kan hieronder meer lezen en online vragen stellen aan een advocaat:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kind van mijn broer is erkend hij draagt zijn naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet ie een advocaat in de arm nemen (zie mijn antwoord) er zijn heus wel opties, hij moet niet naar de pijpen van zijn ex dansen