Mijn vriendin voelt iets voor een ander, terwijl ze dat niet wil, hoe moet ik hiermee omgaan?

Ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk uit te leggen:

Mijn vriendin begint steeds meer te voelen voor een andere jongen.
Ze weet hoe hij echt is, maar hij heeft zulke gladde praatjes dat ze er elke keer weer intrapt..
Ze wil zelf ook dat het ophoudt, maar ze zegt dat hij 'iets' heeft waardoor hij een soort aantrekkingkracht heeft (ze vindt hem niet eens heel knap), maar dat ze echt alleen mij wil.
Ze doet het dus zelf niet expres, en wil ook dat het ophoudt.
Ik ben sowieso aardig jaloers aangelegd, maar hierdoor begin ik steeds meer aan mezelf te twijfelen (als ik goed genoeg was geweest, had ze niet iets voor een ander gaan voelen?)
Hopelijk heeft iemand tips hoe ik (en mijn vriendin) hiermee om kunnen gaan, en/of het op te lossen!
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 15 minuten:
NB: We hebben bijna 2 jaar een serieuze relatie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als jij een lieve jongen bent dan speelt ze met vuur vind ik.

Het beste antwoord

k moet je eerlijk zeggen dat ik ook vind dat ze die ander uit de weg moet gaan. Het feit dat ze dat toch niet doet, vind ik dubieus. Ik heb daarin zelf meermalen een keus voor gemaakt iemand uit de weg te gaan, dus het kan wel.

Jij bent nogal jaloers aangelegd, schrijf je.
Afgezien van het feit dat je haar haar eigen leven moet gunnen waarbij ze vrij is om vriendschappen met anderen te onderhouden, het volgende:
Als het nu eens andersom was?
Als jij onweerstaanbaar werd aangetrokken door een ander meisje, je gaf daar ook aan toe (net als zij nu doet) en je zei tegen haar dat je het eigenlijk niet wil, wat zou zij daarvan vinden?
Als zij openlijk met die ander sjanst, doet dat je zeer.
Neem je gevoel serieus en praat daar met haar over. Zeg wat het met je doet, dat jij eronder lijdt.Als ze desondanks doorgaat, is dat een aanwijzing hoe ze zich in de toekomst zal gedragen. Er loopt immers altijd wel een spannende knapperd rond!

Weet je tosjo, het is op dit punt gelijke monniken, gelijke kappen. Dit heeft wel te maken met elkaar vertrouwen en erkennen dat jullie een paar zijn. Dat houdt in dat je rekening met elkaar houdt.

En over je twijfel over dat jij niet goed genoeg je best zou hebben gedaan omdat zij anders niet op een ander gevallen zou zijn.
Ik hoop dat je in die geachte niet doorgaat, het zal jou persoonlijk problemen gaan opleveren als je het wel doet.
Je hoeft niemands liefde te verdienen door meer en meer uit de kast te halen, jij als persoon moet geliefd zijn om wie je bent, je bent geen 'commodity'. die moet presteren om aan de vrouw te blijven.
Het feit dat zij gevoelens krijgt voor een ander, ligt niet aan jou. Verliefd worden kan iedereen overkomen, ook jou en dat hoeft niet te betekenen dat zij dan tekortschiet.

Wat wel aan de orde is, is wat je er vervolgens mee gaat doen. Ga je ermee spelen, al zeg je dat je niet wil tegen je vriendin? Dat doet zij namelijk. Of breng je je relatie niet in gevaar en ga je de ander uit de weg?

Ik wens je geluk, hoe het ook loopt.

Toegevoegd na 26 minuten:
nog even:
het lijkt me geen goed idee om ik weet niet wat te doen je vriendin eindeloos te blijven vertellen dat die ander niet je dat is.

Hoe ver blijf je gaan? Tot je erbij neervalt? Ze moet vrijwillig bij je willen blijven, je moet niet hoeven praten als Brugman om haar over te halen. Het is uiteindelijk haar eigen verantwoordelijkheid zelf na te denken wat ze aan het doen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Lastige situatie, vooral als je jaloers bent aangelegd.
De mens is niet gemaakt om met 1 iemand om te gaan, we zijn sociaal. Wel is het niet geaccepteerd, om intiem te zijn met meerdere mensen. Dit bijt elkaar een beetje, vandaar die gevoelens. Je vriendin snapt wel heel goed dat het niet zo hoort, en ze wil het dan ook niet. Ondersteun haar daarin, want als je haar er op aan gaat kijken, kan ze jou ook niet meer vertrouwen, en je jaloersigheid zal je dan helemaal niet verder helpen.

Sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen! :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor dot antwoord, ik denk dat het het beste is om haar hierin te steunen inderdaad, en dan zien we hoe het loopt!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap de minnen niet..
Duidelijk is dat ze niet helemaal voor jou heeft gekozen.
Als je dat geen fijne situatie vindt, neem dan afscheid van je vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is iets waar ze de laatste maand mee rondloopt, we zijn overigens bijna 2 jaar samen, dus als ze ech. Niet voor mij had gekozen, had ze dat denk ik wel wat eerder park blijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je niet wil zien, dat zie je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ech. Niet = echt niet, park = laten ..
Als ze niet voor mij had gekozen, had ze het zelf wel uitgemaakt toch? En dan had ze ook niet gezegd dat ze wil dat het ophoudt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zijn een jaar of 17. Dat betekent dat je je nog volop aan het ontwikkelen bent en allerlei zaken aan het ontdekken bent. Je vriendin is ook iets aan het ontdekken. Iets / iemand buiten jou. Sommige mensen kunnen daar in een relatie mee dealen. Anderen zoeken meer exclusiviteit. Zo iemand lijk jij te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik kan er niet god mee dealen, maar is dat verkeerd? Laat dat niet juist zien hoeveel ik om haar geef en hoe graag ik haar bij me wil houden?
Ik denk niet dat dit een reden is om afscheid te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft ook niet, dat bepaal je zelf. En zoals iemand anders antwoordde, het is onwaarschijnlijk dat 1 mens je helemaal kan vervullen. Ook als je een relatie hebt, zul je daarnaast met andere mensen omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar, en dat ze met andere mensen omgaat is geen enkel probleem;) het probleem is dat ze hem niet aardig wíl vinden, maar dat ze er niks aan kan doen..
Maak haar kort en krachtig duidelijk dat zij een keuze moet maken. Het is niet fair dat zij zo met jou om gaat.
Zeg haar dat het over en uit is als zij met hem gaat, dat zal niet makkelijk zijn voor jou, maar jij bent geen speelbal.
Ze zal er beter over nadenken dat zij jou kwijt raakt als ze voor hem gaat. Nu houdt ze jou aan een lijntje zo.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo pak je dit niet aan! Hiermee zou hij zijn vriendin wegduwen die hij eigenlijk lief heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb haar verteld dat het over is als ze met hem gaat. Maar ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze dat niet zal doen!
Maar ze smst wel met hem op een manier die ik niet vindt kunnen, en meer dingen die eigenljk niet kunnen in een relatie, maar doe niet erg genoeg zijn om ht uit te maken..
Toch bedankt voor je antwoord:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is jouw grens? Wees duidelijk ook voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn grens is dat ze niet met hem mag gaan. Dat zou echt te ver gaan.. Maar dat ze met hem 'sjanst' doet me ook al pijn.. Maar niet genoeg om het uit te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjansen terwijl jij haar vriend bent dat is respectloos tegenover jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet jij van haar smsjes, controleer jij dat of laat ze je dat lezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft het me zelf laten lezen.
Het kan goed zijn dat je jaloers reageert op contacten van haar die alleen maar sociaal en vriendschappelijk zijn.
Als je een goede relatie met haar wilt zul je haar ook met anderen moeten kunnen delen als het gewone vriendschappelijke contacten betreft. Als je dat niet kunt ontneem je haar een stuk normaal sociaal leven en dat is voor haar niet acceptabel.
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat ze met die kerel omgaat als een vorm van rebellie tegen jouw jaloerse gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel meisjes krijgen na een tijdje toch onbewust en zonder dat ze het willen de drang om verder te kijken en alles te onderzoeken. Meisjes hebben periodes waarin ze makkelijk te verleiden zijn door zulke gladde types.
Dat is heel lastig, voor jou maar ook voor haarzelf. Ze weet dat ze bij jou zich fijn voelt en zichzelf kan zijn (na 2 jaar lijkt me wel!), maar de verleiding is heel moeilijk te weerstaan. Als ze zich sterk kan houden zal er niks gebeuren en gaat het na een tijdje over, maar misschien laat ze zich wel verleiden.
Zelf denk ik (als jong meisje in een relatie van 4 jaar) dat ze in beide gevallen zal beseffen hoe blij ze met jou mag zijn, en zo'n spannende jongen slechts tijdelijk leuk is maar ze verder niks aan heeft. Ze zal absoluut spijt krijgen dat ze zo impulsief is geweest, maar het is een hele belangrijke les die ieder meisje een keer moet krijgen.
Zorg dat je vol blijft houden, blijf er voor haar zijn, blijf lief, zorg dat ze zo snel mogelijk het besef weer zal krijgen. Laat echt zien dat ze aan jou alle steun heeft, dan maar wat minder spannend, maar op jou kan ze rekenen! En heb geduld, ga geen ruzie maken en discussies voeren, tenzij ze echt te ver gaat. Win haar weer voor je terug! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke situatie voor jullie en vooral voor jou denk ik dan... Wat zegt ze er zelf over als ze bijvoorbeeld smsjes aan hem stuurt? Misschien zou je samen moeten kijken wat jij wilt en wat zij wilt. Waarom kiest ze voor jou, kan ze dat goed aangeven? Waarom laat ze deze jongen daar tussen komen als ze met jou verder wilt? Wat is de rol van die jongen...is het vriend van jullie? Is het iemand die veel in jullie buurt is?

Waarom kies jij voor haar? Wat vind jij in een relatie belangrijk en vind je dat ook in deze relatie? Het zijn allemaal vragen om het zeg maar helderder te krijgen misschien voor jezelf. Het draait er natuurlijk om dat jullie ook eerlijk zijn tegenover jezelf en elkaar. Als zij echt iets voelt voor die andere jongen dan is het goed als ze zelf kan verwoorden waarom deze jongen haar aantrekt (is het juist omdat hij gladde woorden heeft en eigenlijk een beetje fout en daardoor aanlokkelijk schijnt soms zo te werken ..).
Beseft ze dat ze hiermee jullie relatie op het spel zet, wil ze wel echt door met de relatie of twijfelt ze stiekem en durft ze dat niet te zeggen?
Communiceren is een sleutelwoord hierin. Praat met elkaar open en eerlijk zonder verwijten want daar bereik je niets mee. Je kan beter nu er achter komen dat het voorbij is, hoe moeilijk ook dan dat je een verkeerd sms ontdekt dat is voor niemand fijn voor jou niet en voor haar niet. Misschien is wat afstand nemen een idee zodat jullie allebei goed kunnen kijken/voelen wat je zelf wilt zodat je een keuze kan maken. Dicht bij jezelf blijven is belangrijk zodat je jezelf niet verliest, want die weg is heel lastig te bewandelen....
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat communiceren inderdaad het belangrijkste is.
De vragen die je in het begin van je antwoord stelt, zal ik ook wel even voorleggen aan mijn vriendin, dan krijgt ze het voor zichzelf ook wat duidelijker!
Dankjewel!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje:)
Ik zal er als ik jou was wel mee oppassen. Zolang ze jou heel leuk vind zullen er geen problemen zijn. Maar zodra het uit zal gaan is de kans groot dat ze naar hem gaat en een relatie met hem zal krijgen. Ik zou zeggen geniet nu gewoon nog van elkaar zolang je elkaar leuk vind maar pas op dat je jezelf niet in der verliest. Want het zal pijn doen als ze naar hem toe trekt als het uit gaat, ik heb dit zelf ook meegemaakt dat een vriendin vn mij met mijn ex ging toen het 1 week uit was.. Ik vond hun ook altijd al te close.. Dus pas op. En suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel in woorden maar niet met je laten sollen en niet meer naar haar kijken alsof je niet zonder haar kan. Trek je eigen plan en "Be a Man". Dit zouden jouw teksten moeten zijn niet de hare. Een vrouw heeft een hekel aan iemand die aan haar hangt. Dus je onafhankelijker opstellen en ze ligt in no time zonder gezeur weer in je armen. Dus niet in deze BS meegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo, een antwoord met ballen;)
Misschien heb je gelijk, maar ik denk dat als ik haar loslaat, dat ze dat als een aanmoediging ziet om nog meer met hem om te gaan..
laat ze kiezen tussen u of die ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij moet er voor zorgen dat je haar voor jezelf kunt winnen door juist dat gevoelige dat ze bij die ander kan vinden, bij jou niet tekort komt.
voor een serrieuze relatie zal dat zon,de zijn dat dit de oorzaak van een breuk wordt. zorg dat je die andere jongen kunt uitschakelen, dat ze hem minder gaat kunnen zien omdat jij in haar vrije tijd bij haar bent en zo van die dingen. iK hoop dat ik je al wat heb kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze nog altijd iets voor jou voelt maar ook voor die ander denk ik eerder dat ze voor u moet kiezen
want als ze nu jou dumpt voor die ander en die ander wil haar niet ziet ze met en probleem
want het is raar om terug een relatie te maken
zeg ook dat je van haar houd
maar zeker niks laten merken aan die ander want anders kan hij op haar vallen en dan zal u lief serieus beginnen te twijfelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig!
Maar ik denk dat jullie samen iets leuks moeten gaan doen(als het kan).
Ver weg van die andere jongen.
Ik vind ook dat ze voor u moet kiezen.
Maar als ze steeds meer en meer voelt...

...... dan is er een serieus probleem

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe gewoon dingen die jullie anders altijd zouden doen om die andere te vergeten.
En vergeet niet
dat jullie al 2 jaar samen zijn
2 jaar!!
maar nu is het aan uw vriendin de keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keuzes maak je ook zelf! Het is alles of niets!
En dan ga ik het nog eens even over een hele andere boeg gooien: heeft ze er af en toe last van, of heeft ze het de hele maand? Ik zou zo vlak na mijn menstruatie nog verliefd worden op een paarse trol met bruine wratten als hij lief naar me lacht, maar twee dagen later is dat weer helemaal over.

Ik weet niet of je er met haar over kunt praten wat er dan precies gebeurt, maar als het louter en alleen een hele korte lichamelijke interesse is die daarna ook net zo hard weer afzakt, is de kans groot dat er hormonen in het spel zijn en dat het weinig te betekenen heeft.

Ze zal er dan zelf een oplossing voor moeten vinden; als ze het niet wil moet ze die jongen uit de weg gaan in de periode dat ze er 'bevattelijk' voor is, of zichzelf telkens als ze zich aangetrokken voelt, heel goed moeten realiseren wat er precies aan de hand is.

En als ze toch liever achter haar hormonen aanrent, trek jij aan het kortste eind. Maar als ze zelf al aangeeft dat ze het niet wil, is de kans daarop klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik zelf ook over nagedacht, maar het is niet een lichamelijke interesse, dus ik denk niet dat dat het is.
Ze trapt elke keer weer in zijn praatjes(via sms of msn) en dan begint ze weer te twijfelen, want 'hij is toch wel aardig' en 'hij bedoelt het allemaal wel goed'..
Als ik dan weer goed met haar heb gepraat ziet ze weer in dat ze voor de gek wordt gehouden, maar 1 gesprek met hem, en het is weer zover..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ze toch gaan kiezen ben ik bang. Want ze wil niet, maar ze staat wel toe dat het gebeurt. Dat is raar. Als ze het echt niet wil, blokkeert ze zijn nummer en zijn MSN en gaat ze hem uit de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik denk dat dat de beste oplossing is!
Ze begrijpt het zelf ook niet helemaal zegt ze, dus voor mij is het nog moeilijker te begrijpen..
Ik ga vandaag naar haar toe, en dan zal ik het voorstellen.
Bedankt, en alsnog een + :)