Hoe kan ik zorgen dat ik me eigen huisje krijg? Zodat ik geen indringer meer ben?

Ik ben 18 en woon momenteel met een vriendin bij haar moeder. Ik voel me heel erg een indringer. En wil ze eigenlijk zo min mogenlijk tot last zijn. En aan de ene kant wil ik me eigen huisje zodat ik me daar ook eventueel in kan terug trekken. En aan de andere kant zeggen veel mensen tegen me dat ik bijv iets van kamertraining ofzo moet gaan doen omdat ik vanuit daar eerder/makkelijker een huisje zou kunnen krijgen en zodat ik zou kunnen leren op mezelf te wonen. Dat laatste twijfel ik niet aan, hoewel ik nu al amper de deur uit ga. Maar ik wil niet een soort indringer zijn en ik weet dat ze het leuk vinden dat ik er ben enzo maar toch voel ik me een soort indringer en wil ik dus toch iets voor mezelf. Oke ik heb nu niks te klagen want ik heb een dak boven me hoofd maar toch.
Weet iemand hier iets op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je psychische problemen of is er een andere reden waarom jij, als 18-jarige, niet voor jezelf zou kunnen zorgen? Neem dan eens contact op met bureau Jeugdzorg of met het sociaal werk voor een kamertrainingstraject.

Zo niet: ga gewoon op kamers. Dat doen andere mensen van jouw leeftijd ook, als ze gaan studeren. Het is even zoeken, maar het gaat je vast lukken. Kijk in krantjes, op Marktplaats, op de prikborden op scholen, vraag rond in je vriendenkring, schrijf je in bij het kamerbureau, plaats zelf oproepjes. Je moet het echt zelf gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, helemaal gelijk. Je haalt me de toetsen van de i phone.
ik kan niet plussen met dit ding, das jammer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (8)

Werk gaan zoeken, en een kamer huren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inschrijven bij alle woningbouwstichtingen en reageren op vrijgekomen kamers/ woningen. Kan dan soms snel gaan.
13 jaar geleden
Zoek een beetje uit wat de andere huisgenoten bezig houd. Zo kan jij je beter mengen in gesprekken of voorstellen om dingen samen te doen. Of stel zelf iets voor. een keertje koken of iets anders regelen, zodat iets jou initiatief is. Voel jij je misschien minder een outsider. voor de rest moet je je toch inschrijven bij een woningbouw of probeer eens bij een antikraakbeweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eigen huisje op je 18de, op korte termijn zal er niet voor je inzitten. De wachtlijsten zijn erg lang.

Een kamer zoeken is de snelste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een deeltijdstudie te volgen.
hierbij kan je werken en leren tegelijk.
het kost wel wat meer maar je kan dan in het werkcontract vragen naar een kamer.
een bedrijf wat ervaring heeft met deeltijdstudenten heeft hier vaak ervaring mee.
ook kan het zijn dat je misschien een 6 jaar of langer contract kan tekenen en dat ze een soort van hypotheek voor je afsluiten welke jij dan na een aantal jaren kan overnemen.
als 18 jarige krijg je namelijk geen hypotheek van een bank, maar een bedrijf kan zo dat geld voor jou lenen.

denk eraan, je hebt dan extreem weinig vrije tijd en bent al volledig gesetteld, ik weet niet of jij dat al wilt op je 18e.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Richt de kamer waar je nu slaapt een beetje in naar je eigen smaak. Door bijvoorbeeld een klok, fotolijstjes allerlei dingen die jij leuk vind dat dat jouw plekje wordt waar je je lekker in terug kan trekken en andere niet tot last bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kamernet.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de kranten staan meestal ook advertenties van kamers te huur , daarnaast kan je je inschrijven bij de woonstichting , meer zou ik eigenlijk niet weten