Rode ontlasting baby na eten van rode bieten?

Wanneer ik rode bieten heb gegeten en borstvoeding geef is de melk wit, de ontlasting van mijn baby is rood. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Dat kan heel goed kloppen,als je zelf naar het toilet gaat dan zul je zien dat je plas ook rood is na een aantal uurtjes en door de borstvoeding komt dit ook in het maag darmstelsel van je baby terecht waardoor deze rode ontlasting en/of roze tot roodachtige urine kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het komt weleens voor dat het kan dat de melk dan iets rozig/rood wordt.