Hoe snel en makkelijk vrienden maken? En waar ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je en wat vind je leuk?

Antwoorden (9)

Waar: Sportvereniging, Hobbyvereniging, Werk (supermarkt!), stad, uitgaansleven!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe: zorg dat je bevriend raakt met mensen die een klein vriendengroepje hebben, zo krijg je steeds meer connecties. Wees aardig voor de mensen die je kent, onthoud hun verjaardagen, en belangrijke dingen zoals wanneer ze een belangrijke dag hebben/een moeilijke toets hebben. Mijn pa zegt altijd ''Wie goed doet, goed ontmoet'' wat wil zeggen, als jij goed bent tegen mensen, zul je vanzelf dat terugkrijgen. Omdat je steeds meer connecties gaat leggen kun je makkelijk vergelijken wie echte vrienden zijn en wie niet.. voor je het weet lopen jij en je connecties als een auto met nieuwe benzine, en ga je met een glimlach door het leven:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak maken Mensen vrienden als je grapjes maakt. Of over onderwerpen die iemand anders ook leuk vind. Vaak maak je vrienden op school of werk of ergens waar het gezellig is bijvoorbeeld bij een cafe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel is niet het juiste woord.. het gaat vooral om vertrouwen krijgen en behouden, dit heeft vaak zijn tijd nodig om te bewijzen.

Hetgeen wat je zelf kunt doen is eerlijk en open zijn, een trucje opvoeren kan je populair doen voorkomen, maar zal je ook tegenwerken op de langere termijn.

Vrienden maken kan eigenlijk overal, maar het gaat er ook om dat de andere de tijd en interesse heeft. Op een treinstation zal het moeilijker gaan dan in de trein coupe zelf bijvoorbeeld. (er van uitgaand dat je een langere tijd in de trein zit en die persoon nog een keer kan zien)

Er is ook een site www.nmlk.nl waar je laagdrempelig met mensen in contact kunt komen.

Wat ook meespeelt is jezelf echt laten zien. In een chatbox is de kans op echte vriendschap vaak kleiner dan echt persoonlijk contact. Een chatbox kan daarentegen wel een leuk bruggetje naar iets zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgaan!! Ga naar buiten doe activiteiten ga naar verengingen van sport enz en leer veel mensen kennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrienden maken kan niet snel. Echte vrienden zijn ook zeer dun bezaaid. Die heb je echt niet zomaar.
Ik zou liever spreken over kennissen. Met de een kan je wandelen en met de ander weer wat anders.

ga ergens op wat je leuk vind. Bijvoorbeeld djembe spelen is al een hele leuke bezigheid. Dan maak je samen met ander mensen muziek en dat is zo ontzettend leuk.

Of je gaat op een toneelclub b.v. Je gaat gewoon iets doen wat je leuk vind en dan kom je mensen tegen, die hetzelfde leuk vinden.

Kan ook streetdance zijn of hiphop. Kan van alles zijn. Je kan ook een ochtend of middag vrijwilligerswerk doen. Ook weer iets wat in je straatje past. Dan ontmoet je ook gelijkgestemden

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak een hyvesaccount aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan een oproepje plaatsen, vrienden gezocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat me niet van hyves en face book etc. Honderden tot duizend " vrienden"heb je dan. En maar opscheppen. Ik vind dat hele computergebeuren echt goed waardeloos.
'
Sorry maar dat is mijn mening Dofa
Dat gaat NIET: snel en makkelijk vrienden maken.

Vrienden vind je vooral door in contact te komen met mensen die dezelfde hobby's en interesses delen.
Dan moet je natuurlijk wel hobby's en interessen hebben die iets verder liggen dan je eigen PC.

Dan ga je bij een club van mensen die dezelfde dingen leuk vinden:
Een talencursus
Een cursus fotografie
Een workshop mozaiek
Een oldtimer club
Een voetbalclub
Een scoutingvereniging
Een buurthuis
Een duivenmelkersvereniging
Een brommer- of scooter- of motorclub.

ETC>ETC
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak zelf heel erg snel vrienden. Ik heb is gekeken naar hoe ik dat nou precies doe.

Stap 1 Blijf niet bezig met vrienden zoeken.
Probeer niet steeds vrienden te zoeken. Vrienden komen vanzelf wel.

Stap 2 Praat veel met mensen
Door met mensen te praten, doorbreek je het ijs en voelen ze je veilig bij jou.

Stap 3 Laat zien dat je om mensen geeft
Als er iemand valt, er gebeurt iets, etc. Zorg er dan voor dat je hem/haar onmiddellijk helpt.

Stap 4 Lach veel, laat ze lachen
Mensen houden ervan als je lacht. Het geeft ze een goed gevoel. Een leuk grapje kan iemand z'n dag in 1 keer goed maken!

Hoe begin je met vrienden maken?
Heel simpel. Je vraagt iets, je zegt iets, je praat.

Bijvoorbeeld: Waar is het ijskraampje?
Willen jullie met ons voetballen?

*Heel belangrijk: denk altijd hoe de ander zich voelt wanneer jij iets tegen hem zegt. Pest NOOIT. Lach iemand niet uit.

Hopelijk heeft dit je geholpen!
Christiaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt OVERAL vrienden maken. Je moet gewoon aardig zijn tegen iedereen, en als ze je dan ook aardig vinden dan raak je meer in de praat. En als jij ze ook aardig vind spreek je wat vaker af met elkaar en zo heb je ook gelijk beste vrienden