Zijn bloemen om te logeren bij de schoonfamilie niet een te mannelijk cadeau? En mogen die mee op de vlieger?

In 2 weken ga ik 3 nachten logeren bij mijn vriend thuis in Zwitserland, we zijn ondertussen 7 maanden samen maar aangezien we elkaar op uitwisseling hebben leren kennen heb ik zijn ouders nog maar één maal ontmoet toen we 's avonds gingen eten. We hebben dus nog geen echte band maar aangezien ze me toch onderdak bieden zou ik wel graag een attentie meenemen.

Nu had ik gedacht aan de klassieke bloemen, maar ik heb geen idee of dat wel mee mag op het vliegtuig en is dit niet iets mannelijk om bloemen mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is erg lastig om bloemen mooi te houden in het vliegtuig, of je moet ze constant bij je houden. In de bagageklep boven wordt met de grootste tassen ed. gestouwd, ook bij het eruit halen.
Je hebt in Schiphol vaak ruimschoots de tijd om even rond te lopen omdat je ruim van te voren moet inchecken. Nu heb je daar tussen pier E en D een vrij Hollandse Gift shop
en daar is van alles te koop. Leuke vaak typisch nederlandse items. Ook een grote doos "Merci" chocolade doet het altijd goed, het bedankje staat er al op in feite en Frans kennen ze daar wel.
Bloemen zijn niet te mannelijk en zijn altijd goed! Ik raad je echter aan áls je ze koopt, doe het dan als je geland bent. Op de meeste luchthavens is er wel een bloemenstand en ze zijn in elk geval dan 'verser' om te geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; een vrij grote Hollandse Gift shop.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is niets mis met het geven van een bosje bloemen, of een leuk plantje, als kado, maar waarom zou je moeilijk doen (mee het vliegtuig in) als je een bosje bloemen bij aankomst kan kopen? Lijkt me onhandig. Je kunt ook iets leuks voor in huis kopen, een souvenir ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een flesje wijn als ze dat drinken? Doet het meestal ook goed.
Je kan ook bij aankomst een doos pralines kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks mis met een bloemetje, maar het is niet verstandig om een bloem mee te nemen het vliegtuig in, de bloem wordt er namelijk niet mooier op, ik raad aan om een boeket te kopen in Zwitserland. Natuurlijk wel een mooie, grote bos!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bloemen is super! koop ze daarna, zijn ze vers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloemen zijn helemaal niet mannelijk. Vrouwen geven ze net zo vaak cadeau. Maar waarom moeilijk doen met bloemen meenemen? Neem iets anders typisch Nederlands mee wat makkelijker te vervoeren is, bv een Edammer kaasje, bloembollen, stroopwafels.