Als een persoon zegt "ik zweer het op de dood van mijn kind", overdrijft diegene dan om niet toe te geven dat hij/zij toch liegt??

Een ex vriendin heeft een reactie gegeven (anoniem) op mijn ervaringsverhaal op zielsliefde.nl. De zinsopbouw, de woorden, alles stond zo geschreven op de manier zoals alleen zij dat zou kunnen zeggen...
Plus het feit dat er zoveel leeftijden, afstanden, initialen en datums instonden...Niemand die zichzelf aangesproken kon voelen behalve zij...
Zij zweert op de dood (hoe cru kan een moeder eigenlijk wezen) van haar kind, dat ze het niet was....
Dus...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (6)

Daar is geen antwoord op te geven. Voor de een zal het zweren op de dood van een kind een absolute garantie zijn voor het spreken van de waarheid, de ander gebruikt het als een overdrijving.

Hoe het met je ex zit kun je waarschijnlijk zelf het beste beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het zou kunnen dat ze liegt.
Door zoiets te zeggen wil ze jou aan het twijfelen brengen.
Een ander veelgebruikt gezegde van leugenaars is ook: "Ik zweer het op het graf van mijn moeder".

Een pathologisch leugenaar heeft het liegen tot levenskunst verheven.
Welbewust verdraait hij de waarheid. En dan hebben we het niet over een onschuldig smoesje of een sporadisch leugentje om bestwil, maar over een onbedwingbare drang tot het vertellen van leugens.
Als liegen tot ernstige problemen leidt in de relatie met anderen, spreek je van pathologisch of ziekelijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een persoon dat zegt is het normaliter zo dat die persoon aangeeft de waarheid te spreken , helaas zijn er ook mensen die niet alles op een rijtje hebben en dat zeggen terwijl ze liegen , maar hoe dan ook ze is een ex vriendin dus je hebt er geen last meer van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind het een overdreven reactie dus zou het ook niet geloven denk ik. Als ze het echt niet heeft gedaan zou ze denk ik iets nonchalanter reageren zoiets als "Hè? Neehoor natuurlijk niet..! Hoe kom je daar nou bij?" LIJKT míj in ieder geval..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk heb ik weinig op met 'zweren' op wat en wie dan ook.

Ik ga er vanuit dat mensen mij geloven, zo niet, jammer dan, dan geloven ze me maar niet, zolang ik zelf maar weet hoe het zit.

Maar er zijn mensen die graag zweren op iets, omdat dit , volgens hun, benadrukt dat ze de waarheid spreken.

Maar of iemand nu liegt en zweert, of de waarheid spreekt en zweert, ja dat kan je niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kan het idd niet geweest zijn of hebben gezworen met 'fingers crossed' wie zal het zeggen.

hoe dan ook, of ze het nu wel of niet was, ik ben van mening dat je kinderen op welke manier dan ook buiten de strubbelingen in een relatie (of die hier buiten) moet houden.

als dit de manier is om duidelijk te maken dat ze echt de waarheid spreekt denk ik dat er aan 2 kanten iets niet helemaal tof zit.