Ligt eraan of je een oplossing zoekt voor op korte termijn of op lange termijn.. Korte termijn is negeren.. En kost niet zo veel energie en zorgt voor weinig stress.. Maar het werkt op korte termijn. Stel dat ze om de week contact zoeken en elke keer negeer jij diegene dan stress je weinig maar wel vaak.. Als je het bespreekt en je zegt dat je geen contact wilt hebben, dan zorgt dat een of twee keer voor veel stress en inspanning en kan er ruzies ontstaan omdat ze zich beledigt voelen, maar je zult je wel ligter voelen omdat je van ze af bent :p Dus op lange termijn zul je hoogstwaarschijnlijk weinig van hen horen, dus doel bereikt. Nogmaals.. Als ze weinig contact zoeken paar keer per jaar, dan is het misschien beter om te negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Duidelijk afwijzen!
Dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn. Indien je ze alleen negeert, blijven ze het proberen totdat je reageert als ze vasthoudend zijn. Sommigen denken misschien nog dat je op dat moment afgeleid was, een slecht humeur had of iets anders, waardoor ze het gewoon weer zullen proberen.
Gewoon direct duidelijk zijn, dan is er geen twijfel mogelijk!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord+ !
Gewoon uitleggen, dat je leventje al overvol is met werk/gezin/hobbies/goede vrienden/studie/verzorging van je huisdieren/verzorging van je ouders (doorhalen wat niet van toepassing is...), en dat je gewoon geen tijd hebt om een middag/avond met kennissen door te brengen.

Ze zullen misschien een beetje beledigd zijn, omdat zij zichzelf als jouw hartsvrienden zien, maar dan is het duidelijk, en zullen ze, hoop ik voor je, niet zó'n bord voor hun kop hebben, dat ze dan toch nog blijven bellen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk zijn zodat ze weten dat je er geen prijs op stelt.
niet eromheen draaien want dat komt bij sommigen niet duidelijk genoeg over.

overigens denk ik niet dat het een afwijzing is, maar het is je mening en standpunt dus dit kunnen ze respecteren. aangezien contact er pas echt is als het van 2 kanten komt, en daar wil je nu net niet aan meewerken :)

succes!