Wat moet ik doen als de vader van mijn kind doet raar(bedreigen en spelen)??

hallo allemaal. ik ben een poolse moeder van 10 manden zoontje..mijn nederlands is niet zo goed maar ik probeer best uitlegen wat mijn probleem is.ik ben 4 jaar in een relatie geweest met een turkse man.toen we 2 jaar samen waren ben ik achter gekomen dat hij toch niet gescheiden is wat zeg hij hele tijd.we woonde samen en ik kwam achter dat ik zwanger was.ik heb me best gedaan om gewoon samen blijven. hij is wel bij de bevalling geweest.daarna heeft hij een cafe gekocht .hij kwam af en toe bij ons.(spelen met de tel of slapen)we hadden heel vaak ruzies en zo.ik ben hier helemaal alleen.op gegeven moment had ik genoeg van hem speel en ben ik naar de advocaat geweest om omgang regeling te stelen en vaderschaap.vorige week was de zitting..hij is niet geweest om dat hij heeft vergeten.nu hij sta onder de ramen kijken wat ik doe. om 2 uur 'snachts komt hij bij me deur en wil hij ze kind zien.ik laat hem niet meer binnen om dat hij is bezig met verkeerde dingen bij de cafe.ook hoord ik van zijn"vrouwen"dat hij praat slecht over me(psychisch ziek).volgens me wil hij niet vader zijn maar wil hij gewoon controle hebben van me leven(hij zei dat als ik een vriend zou hebben dat hij pakt me kind af)Ik weet niet meer wat ik moet doen.ik ben gewoon erg bang.ik denk ook aan de toekomst van me kind. gisteren krijg ik sms:waar stond: ik wacht tot dinsdag.. niks kan me tegenhouden. ik heb wel melding bij de politie gedaan maar ze kunnen niks aan doen.nu ben ik nog bang dat hij me dood maakt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat wil ik nog bij zeggen dat hij heeft de hele tijd geen cent betaald voor de baby.. maar wel betaald hij de huur van zijn alle vriendinnen.. hij is tot nu toe met ongeveer 15 vrouwen geweest maar hij verteld nog steeds dat hij van me en onze zoontje houd.. zelfs toen ik met die kindje ziek waren is hij naar marokko gegaan om te uitrusten.. nu zeg hij dat de wel naar advocaat gaan en hij laat me wel zien wie hij is... wat voor rechten kan hij krijgen als die wel naar rechter gaat??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Turk die op vakantie gaat naar Marokko?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou ja ..nie om te geloven maar zo was het... met zijn vriendjes om gezellig te maken.. hij ziet bij een cafe waar allen marokkaanse en bulgaarse jonges zitten.. en hij is heel goed in pratjes,,, hij heeft ook genoeg geld dus... hij kan goede "vriend'' zijn voor iedereen

Het beste antwoord

Wat een nare situatie! Allereerst moet je uiteraard alle smsen etc bewaren, steeds bij elke bedreiging of als hij bij je huis staat de politie bellen, steeds melding blijven maken...dit helpt je later bij een evt rechtszaak. Sms hem terug dat hij je met rust moet laten, meer niet. Als je dit meerdere keren hebt gedaan, dan kan de politie hem pakken op stalken, want hij beperkt je in je leven terwijl je dan aangegeven hebt dat je niet wilt dat hij je lastigvalt. Dat hij niet is verschenen op de zitting, werkt jou alleen maar in je voordeel. Het lijkt me overigens sterk dat de politie niks doet als ze alle verhalen weten, dus ook over de zitting en dat hij niet is komen opdagen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aller eerst;heel veel sterkte,misschien kun je (tijdelijk)onderduiken bij vrienden of bekenden,als je jezelf onveilig voelt kun je ook naar een blijf-van-mijn-lijf-huis zie website,je kunt ook naar maatschappelijk werk bij jouw in de gemeenten,die je kunnen helpen met een zelfstandige woning op een andere locatie,een andere stad

Toegevoegd na 3 minuten:
Als hij dreigt met geweld zou ik zeker onderduiken ,maar maak je niet ongerust:ook jij hebt je rechten en over het algemeen worden kinderen aan de moeder toegewezen in een rechtzaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank U wel:) ik probeer sterk blijven.. als me kindje er niet was dan......... we hebben wel met matschappelijk werk contakt gehad..we hadden een gesprek samen met de vader ook bij de kind bescherming.. toen heeft hij heel lief gesproken dat hij wil ze best doen om familie met ons worden..helaas is het anders gebeurd ...vandaag had ik gespreek gehad met vrouw van matschaplelijk werk maar ze wil weer gesprek maken tussen ons voor een oplossing.. ze doen net als ze blind zijn ..hij speelt met iedereen.. hij praat zo mooi maar dat zijn alleen leugens.. dat kost me allen tijd , stress en angst.. en vooraal mijn kindje word gebruikt... ik kan helaas bij mijn vrienden niet blijven.. ik weet zelf niet meer hoe ik moet verder leven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een blijf van mijn lijf huis in je omgeving, neem je ID kaart mee en wat speelgoed voor je kind en je belangrijke papieren, verder helpen zij je op weg, heel goed antwoord is dit, pak de raad aan. + had ik al gegeven:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat gaat dan gebeuren met me alle spullen?? met me hele huis?? ik weet dat onze leven is belangrijkste maar ik heb hard voor me hele huis gewerkt (inrichten bedoel ik) blijf ik dus weer zonder niks?? moet ik alles achter laten?? mijn problemen de eigenaar van de huis eenens?? ik ziet ook bij een opleiding van de gemeente dat zou mijn toekomst zijn.. en wat als hij toch gaat ons vinden?? ziet zo veel dingen in mijn kop.. ik zie geen weg meer:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het leven van jou en je zoontje toch belangrijker is dan alle spullen in huis,pak wat spullen en speelgoed van je zoon en ga naar een blijf van mijn lijf huis bij jou in de buurt,daarna kan je eventueel spullen opeisen van je (ex)echtgenoot,het zijn immers ook jou spullen,zoals het nu blijkbaar gaat is ook geen leven,voor jou en je zoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja. ik zal het morgen kontakt met hun nemen... ik heb all besloten... ik woon allen met me baby dus als ik weg gaan dan ben ik alles kwijt.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je spullen misschien tijdelijk ergens opslaan? Of een verhuisbedrijf alle spullen laten verhuizen naar de garage / schuur van een vriendin? Dan heb je meer garantie dat de vader van je kindje de spullen niet mee kan nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dan ziet ik nog denken wat word als hij toch ons later vindt... ik heb net heel veel over eerwrak gelezen;/;(;( ik kan niet ieeeeeeeeeeeeenssssssssss denken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kristal
11 jaar geleden
Allan, als je op deze manier blijft denken raak je volkomen in paniek.
Dat begrijp ik wel maar jij moet nu voor je kind zorgen, dat wil zeggen dat je niét in paniek moet raken maar zo handelen dat jij en je kindje veilig zijn. Ga dus niet al van tevoren denken over wraak, want dat durf je niet weg en zijn jij en je kindje niet veilig.
Je kan beter weggaan met je kindje en jezelf in veiligheid brengen. In een Blijf van mijn lijf huis heb je nog veel meer vrouwen die bedreigd worden door hun partner. En samen kan je oplossingen bedenken. Ze kunnen je helpen denken en advies geven. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kom uit den haag.. ik heb kontakt genomen met stichting wende.. ze gaan me morgen bellen voor een intakegesprek...gisteren heeft hij een grote vuurwerk onder me ramen gegooid;(;(
Kristal
11 jaar geleden
Wat afschuwelijk voor je!
Ik hoop dat je snel geholpen wordt!
ik vind het heel erg voor je dat jij en je kind dit moeten mee maken.
ik denk dat het beste is dat je je huissleutel gaat veranderen dan kan hij niet meer makkelijk binnen komen.
wanneer hij aan de deur komt kun je het best de politie bellen op dat moment wanneer hij is gekomen.
je kunt ook naar een opvang centrum gaan zonder iemand het te vertellen.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou hij kan all hele tijd niet binnen komen.. de sleutel zijn al lang verandert. maar ik kan ook de deur zomaar open laten want hij kan me ook buiten wat aan doen... ik had vandag gesprek gehad met een van medewerker van vrouwen opvang.. ze hebben gezegt dat ze op dit moment niks kunnen doen voor me.. dus moet ik blijven meldingen doen en afwachten.. hyh.. misschien zou hij me morgen dood maken of mijn kind ontvoeren maar ik moet naar een arts gaan voor wat medicijnen om rusten te krijgen..hah ze willen me gek maken net als hij.. ze begrijpen niet dat ik kind heb en ik maak me zorgen.. hij blijft verder spelen.. hij blijft verder achter me lopen me bank maken enzo..en ik moet gewoon sterk blijven denken dat het maar grapje is.. hah leuke grapje... ik kan nergens hulp vragen.. vind ik raar en gek... dat is oneerlijk.... in mijn hoofd tot eind van me leven blijven zijn worden... "je had de kind nooit meer zien..." ;(;( dank jullie voor de alle antwoorden... maar ik denk niet dat het beter word..