Familieruzie oplossen?

Mijn vader & broer hebben ruzie met de vriendin van mijn tante, dit komt omdat ze is uitgevlogen op mijn broer en mijn broer en vader vonden het niet kunnen. De reden waarom ze was uitgevlogen is omdat mijn broer heel onverantwoordelijk was geweest want we waren naar hun toe gefietst (45 km ver weg) en op de terugweg waren we alleen daar en het regende dus ik wou niet gaan en toen is mijn broer alleen weggegaan zonder iets te laten weten (ik heb dat daarna wel gedaan) en daardoor was ze dus uitgevlogen. Toen had mijn moeder gebeld om het op te lossen en ze vonden eerst dat zij fout was maar daarna vonden ze het opeens niet meer, toen had mijn vader afgesproken het de volgende dag uit te praten maar dat wouden ze niet. Nu (ruim een half jaar later) is het nog steeds niet opgelost en ze gaan ook niet meer met elkaar om als eerst, mijn vader zegt dat hij het uit wilt praten maar zij moet er zelf mee komen maar ik denk dat ze het niet weet dat mijn vader dat wil. Ik ben echt hopeloos want ik vind haar heel aardig en leuk maar ik mag er niet meer naartoe en blijven slapen dus ik wil echt dat het opgelost word want nu wil ik weer samen met haar mountainbiken zoals vorig jaar maar dat kan dus niet.
Sorry voor het lange verhaal maar ik wil echt dat het opgelost word, als je meer erover wilt weten vraag het maar in een reactie.
Hopelijk bedankt voor een goede oplossing.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zij = de vriendin van mijn tante, niks laten weten = niks aan mijn tante en vriendin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met "zij" bedoel ik dus de vriendin van mijn tante

Het beste antwoord

Erg he dit!!!

Je verhaal is zo lang dat het bijna niet goed te lezen is maar wat er wel duidelijk van wordt is dat er een paar hele volwassen mensen HEEL kinderachtig bezig zijn en daar zijn anderen nu de dupe van (zoals jij als je er niet meer heen mag).

Op de TV zijn hele shows en programma's om families die al tientallen jaren ruzie hebben (vaak oorspronkelijk om bijna niks) weer bij elkaar te brengen en dat blijkt niet makkelijk omdat juist mensen die elkaar na staan zo heel gekwetst en boos kunnen zijn.

Wat jij zou kunnen doen is een (kort) briefje schijven waarin je uitlegt waarom JIJ last hebt van deze ruzie en dit aan ALLE partijen geven/sturen (dus ook aan je vader) en vragen of ze omwille van jou de strijdbijl nu niet willen begraven.

Het mooie zou kunnen zijn dat ze dit dan zonder gezichtsverlies (allemaal) kunnen doen, ze leggen de ruzie dan niet bij omdat de ander toch gelijk heeft of zo iets naars maar om iemand anders een plezier te doen, dat klinkt heel nobel

sterkte
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ten eerste zou ik je vader converteren met het feit dat hij jou daar weg houd terwijl jij daar niets mee te maken heeft en dat je wil dat het goed komt. Gebeurt er niets. Bel je je tante en legt het verhaal uit en vraagt of zij het aan haar vriendin wil vragen Miss bied ze dan wel haar excuses
aan voor jou..

Succes