Mama! hoe moet dat nou als je verliefd op jezelf bent?wat voor een antwoord zouden jullie geven?

deze vraag kreeg ik van m`n dochter (4)

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb haar verteld dat het goed is dat ze van zichzelf houd. maar ja toen kwamen de vragen hoe moet dat dan met trouwen enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeg tegen je dochter dat dat hele goeie opmerking van haar is. Verliefd op je zelf betekent dat je van je zelf houd. Dat die van haar leven houd.. Wat moet ik nog zeggen?
Prachtig van haar dat die zo denkt...

Toegevoegd na 18 minuten:
Zeg tegen haar dat er nog genoeg tijd er voor is, om een lieve jongen tegen te komen is, en die ook verliefd is op zich zelf. En dan kunnen jullie met me kaar gaan trouwen. Net als je vader en mij...
Ja lieve schat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi en recht uit je hart. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (11)

wat een schatje , zeg maar dat ze dan maar snel met zichzelf moet trouwen maak er een feestje van
14 jaar geleden
Vertel haar dat dat een heel goed teken is, en dat ze daardoor ook meer van anderen zal kunnen houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel goed en heel normaal... Ik heb dat namelijk ook gehad en gaat vanzelf weer over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het ook helemaal je eigen schuld dat het weer uit gaat.
En dat zal zeker wel gebeuren voor het trouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zeg je maar dat ze ook zo lief is dat verliefd zijn op jezelf heel erg goed is en dan een vriendje is ook verliefd op zichzelf en omdat jullie allebei verliefd zijn kan je ook weer verliefd worden op elkaar.

Mama en Papa hadden dat vroeger ook en toen vonden wij elkaar ook zo leuk en werden wij weer verliefd op elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi zo, dat is een teken van zelfvertrouwen en zelfrespect. Misschien kun je zeggen dat ze nu nog niet hoeft te trouwen, maar zodra ze oud genoeg is om te trouwen dan is ze ook verliefd op een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou vragen wat ze zo leuk vind aan zichzelf en of er nog kinderen in haar klasje zitten die ze even leuk vind.En waarom of waarom niet.Of kinderen die niet in haar klasje zitten, of grote mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel haar dat trouwen niet noodzakelijk is. Wat wel belangrijk is, is dat ze vrienden blijft met zichzelf.
Volgens mij wordt dit een geweldige persoonlijkheid later (als ze dat nu al niet is...)!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houden van jezelf is heel goed! Maar trouwen, daar moet je nog even mee wachten tot je 18 bent lieverd!

.. in die tijd dat ze 18 is, betwijfel ik of ze nog steeds met zichzelf wil trouwen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jouw ukkepuk zijn deze begrippen nog niet uit elkaar te houden.
Vind het wel erg positief dat jij jouw kind opvoedt met de wetenschap dat ze van zich zelf mag houden.
Nu het probleem: toch maar in eenvoudige woorden uitleggen dat deze twee begrippen niet hetzelfde zijn. !!
Houden van jezelf en houden van een ander.!
Had ieder kind maar zo'n moeder.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat lief!
Je kan zeggen dat er zeer veel soorten liefde is. Moederliefde, vaderliefde etc. en zo ook liefde voor jezelf.

Trouwen...Tsja, ik zou zeggen dat om te trouwen heb je 2 personen nodig en moet je minimaal 18 jaar zijn. Dus nog even wachten met trouwen. Maar ze heeft de eerste eigenschap al: houden van jezelf want als je niet van jezelf houdt, hoe kan je dan liefde aan een ander geven? Uiteindelijk zal de liefde overvloeien naar anderen.

Veel liefde toegewenst!