Wij willen colouraplast gebruiken in kinderspeelgoed. Is dit verantwoord? Graag reactie.

Wij willen graag granulaatkorrels gebruiken, in de bestelgids ook wel colouraplast. Wij vragen ons af of die bij vochtig worden ook giftige stoffen afgeven. Is dit te gebruiken voor kleine kinderen? Denk bijvoorbeeld aan wassen e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

granulaatkorrels zijn witte kunststof korrels.

Hoe zouden deze iets af kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag en je maakte me nieuwsgierig.

Colouraplast are modern, non-toxic pellets which may be used by children, adults and art- ists. They are “the” design material of the 21st century. They comply with the EN71 regulation and are available in 20 different colours.
http://www.creartec.de/english/creartec-produkte.htm

Verder kan ik er weinig over vinden, ook over weekmakers wordt nergens iets gezegd.
Zolang je het niet gaat gebruiken al beker of bordje en niet voor jonge kinderen die het in hun mond steken, zie ik geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kleine kinderen, bedoel je daarmee onder de 3 jaar?
Kinderen onder de 3 willen nog weleens sabbelen of kleine stukjes in hun mond stoppen en daar moet je goed rekening mee houden. Wat je precies gaat maken van de colouraplast vertel je niet. Als dat iets is wat gemakkelijk te breken is dan kan dat gevaarlijk zijn ivm verstikkingsgevaar.
Maar met betrekking tot water of vocht zit je m.i. redelijk goed met colouraplast, een beetje gesabbel o.i.d. kan dit spul voor zover ik kan inzien zonder meer weerstaan.
Colouraplast word gemaakt van polystyreenparels, die mengen niet met water. Styreen (EPS) is niet op te lossen in water, zou je dat willen doen dan heb je eerst een specifieke emulgator nodig.