Als je als vrouw helemaal niet (eerder tegenovergestelde) opgewonden wordt bij de gedachte aan seks met een man, ben je dan lesbisch?

Tevens ook niet echt seksuele opwinding bij de gedachte aan seks met een vrouw.
Maar penetratie is voor haar pijnlijk of saai en totaal niet opwindend.
De enige fantasie waarmee ze opgewonden kan raken, daarbij maakt het niet echt uit of een man of vrouw het 'uitvoert'. Is ze dan direct biseksueel?

Ze vroeg het aan mij. Mijn idee was: probeer seks uit met een man en met een vrouw. En zie wat ervan komt.
Haar antwoord was dat ze dat niet wil, vanwege allerlei gedachten (weet ik het, geloof enzo geloof ik).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
penetratie is btw niet per defenitie een ''hetero'' ervaring.......probeer eens tantrische sex..gevoel, sensatie, bewustwording.dat is zoveeeeeeeeel meer dan op en neer gaan........

Antwoorden (10)

Ze zou ook A-seksueel kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook ja....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, je was me net voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm ze (of hij) schrijft wel: De enige fantasie waarmee ze opgewonden kan raken...
en volgens mij kunnen mensen die a-seksueel zijn helemaal geen seksuele prikkels herkennen. En ze wordt nog wel opgewonden van 'iets', dus a-seksueel lijkt ze me niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook mooi: Theo van Gogh noemde zichzelf altijd een sans-sexueel.
Nee, ik ken mensen die lesbisch of homo zijn maar wel opgeonden kunnen raken van bv. pornofilms met man/vrouw scenes.
Ik denk eerder dat deze persoon a-seksueel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm ze (of hij) schrijft wel: De enige fantasie waarmee ze opgewonden kan raken…
en volgens mij kunnen mensen die a-seksueel zijn helemaal geen seksuele prikkels herkennen. En ze wordt nog wel opgewonden van ‘iets’, dus a-seksueel lijkt ze me niet.
Het komt voor mij over als plotselinge frigiditeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan door een nse komen (nare sexuele ervaring)
heeft ze die niet gehad kan het angst voor het onbekende zijn
of c jij heb een bord voor je kop en ze probeerde je in bed te krijgen met dit praatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan ben je niet lesbisch en ook niet a-seksueel in mijn ogen. Ik spreek uit ervaring dat het me jarenlang niet heeft geboeid, de gedachte aan seks maar ook het seksen op zich. Dit kan en er kunnen heel veel redenen voor zijn. Daarbij is het iets wat zeker vaker voorkomt en ook vrouwen die niet (kunnen) genieten of klaar kunnen komen.

Seks is een gevoelskwestie voor de meeste vrouwen. Is er geen gevoel wat haar stimuleert en prikkelt of staat er een ander gevoel in de weg (blokkade), dan kan seks of de gedachte eraan allerminst interessant worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nauwelijks te beantwoorden zonder haar goed te kennen. Ik kan hooguit wat mogelijkheden noemen.

Heeft ze vroeger een nare ervaring gehad?

Heeft ze gehoord van een naaste die een nare ervaring had?

Is ze te zwaar geïndoctrineerd door het geloof? Dat sex zondig is?

Is ze bang zichzelf te laten gaan? Sex moet je niet regisseren, bij sex moet je jezelf juist los kunnen laten, jezelf kunnen overgeven aan de ander.

Heeft ze het idee dat het de vrouwelijke plicht is, de man te bevredigen? Dus de vrouw ondergeschikt aan de man, in plaats van gelijkwaardig?

Toegevoegd na 1 minuut:
Haar antwoord dat ze sommige dingen niet wil "vanwege allerlei gedachten" bevreemdt me.

Ze bespreekt wel zoiets intiems als sex met jou, maar die gedachten wil ze voor zichzelf houden. Daar zit een tegenstrijdige houding in.

Denk je dat je, in een paar gesprekken, haar ertoe kunt brengen wat meer vertrouwen, wat meer openheid te geven? Misschien zit er in die gedachten een belangrijke aanwijzing voor de oorzaak van haar probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet ze eerst zichzelf lichamelijk proberen te ontdekken. Voordat ze met dit stukje verder kan, wil of gaat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze dit van kleins af aan heeft kan ze lesbisch zijn.
Anders is het waarschijnlijk iets tijdelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook zeggen, geef het even. En dan nog, als ze wel houdt van de intimiteit, maar nmiet van de penetratie, is het dan gewoon niet zo dat ze iets ánders lekker vindt??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sexule fantasie is niet altijd een graad meter.
Misschien heeft die vriendin eerst meer nabijheid en vertrouwen nodig voordat ze iemand aantrekkelijk vindt en
wil vrijen.
Dat is uitproberen en zelfkennis opdoen, daar zijn geen regels voor, dat kan per persoon verschillen en is afhankelijk welke boodschappen of ervaringen iemand heeft.
Daarbij komt dat sex geen plicht is vooral alleen doen wanneer je het leuk vind.