Wie weet hoe je er achter kan komen of je biologische vader nog meer kinderen heeft, als hij hier zelf niets over kwijt wil?

Vader is al gescheiden van mijn moeder sinds ik 3 maand oud was, en de omgang met hem is zeer moeizaam. Hij is wel meerdere keren getrouwd geweest na mijn moeder en regelmatig waren daar ook kinderen bij, maar hij zwijgt als het graf als ik vraag of dat soms halfbroers of zusjes van mij zijn. Familie en kennissen zwijgen hier ook over!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het lastige hierbij is dat je op de manieren die in vorige antwoorden zijn genoemd, hoogstens kunt vinden of je vader sommige van die kinderen erkend heeft en of sommige van die kinderen tijdens zo'n huwelijk zijn geboren (dan wordt de echtgenoot automatisch als vader geregistreerd). Of er werkelijk sprake is van een familieband, kom je op die manier niet te weten.

Iemand kan geregistreerd worden als vader als hij niet de biologische vader van een kind is, of niet geregistreerd worden als vader terwijl hij wel de biologische vader is. Zolang niemand praat, kom je daar gewon niet achter. Tenzij je een DNA-test zou kunnen laten doen, maar het is niet erg werkbaar om alle 'kandidaten' die je kunt achterhalen aan te schrijven met de vraag of ze daaraan willen meewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gaan speuren op internet op familienaam zou een begin kunnen zijn.. en je hebt natuurlijk altijd nog "spoorloos"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker een goed idee, maar wat als je vader nu 'Jansen' als achternaam heeft?
Burgerlijke stand gegevens worden altijd in de krant gepubliceerd.
Je zou dus in oude kranten van zijn woonplaats kunnen zoeken naar huwelijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je bij je vader logeert , kun je ze spullen doorzoeken.
( is nog leuk ook trouwens)

en meschien kun je in ze computer/telefoon kijken.
naar gegevens,bestanden.

typ op google : ze voornaam-achternaam , emailadres , straat + huisnummer , postcode , enz.

of zeg dat je het heel graag wilt weten , en er niet meer tegen kan.

aan de anderekant kun je het gewoon laten rusten en leren mee te leven , je zult er toch eens achterkomen.
laat de tijd het werk doen & consentreer je je op andere dingen.