Dat is eigenlijk afhankelijk van je kind.
Het ene kind ligt met 14 jaar om 9 uur in bed, doodop.
Ht andere kind van die leeftijd is om 11 uur nog klaarwakker.
Een puber (en daar hebben we het over hier) zal niet gaan slapen als hij/zij niet moe is, nutteloos om hem/haar vroeg naar bed te sturen.
Je moet dus, als ouders, weten wat de tijd voor jouw kind is om te gaan slapen.
Natuuurlijk niet om 1 uur ' snachts, als je kind de volgende dag gewoon naar school moet!
Praat erover met je kind, en probeer samen een goede en geschikte tijd te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jongen van 16, tussen 22:00 - 22:30
Meisje van 14 tussen 21:00 - 22:00
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt helemaal van het kind in kwestie af.
Ik was van jongs af aan al iemand die niet al te veel slaap nodig had (en dan nog altijd energie over). Als ik op tijd naar bed gestuurd werd, dan ging ik gewoon stiekem onder de dekens liggen lezen tot ik echt moe was.
Mijn zusje daar en tegen... als die niet minimaal 8 uur krijgt is ze ten eerste gewoon niet te genieten en daarnaast ook echt niet vooruit te branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het voor alle partijen makkelijk te maken zou ik ze overlappend naar bed sturen. Dan krijg je geen gezeur van "jamaar ouder/jonger, zwakke geslacht/ man geslacht".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat ze moe zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn ze volgens eigen zeggen nooit,ze zitten op de bank,de oogjes vallen dicht,maar moe,nee hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@peter, en jij denkt dat ze dat dagen volhouden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, niet zo een item van maken, zijn trouwens wel oud genoeg om niet gestuurd te worden.
Ik zou op die leeftijden iets anders doen, naar bed gaan moet ook niet negatief worden. Ik zou gewoon zeggen, je mag zelf kiezen, als maar het maar voor half elf is doordeweeks, en voor elf in het weekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jongen van 16 moet echt om een uur of 10 in zijn bed liggen. Zij moeten vroeg op om weer fit op school te zijn. anders gaat het echt ten koste van de prestaties. En een meisje van 14 rond kwart over 9 half 10. Mogen nog even in bed lezen om te ontspannen en dan slapen.