als je iets uit leent, is het dan erg t ineens terug te vragen?

Ik heb begin Januari een mobiel uitgeleend aan mijn zus. Aangezien ik een ander toestel had, mocht zij het tijdelijk gebruiken aangezien dat van haar kapot was gegaan. Ze zou binnenkort een nieuwe kopen vertelde ze. nu alweer bijna 4 maanden later, is mijn mobiel op school ingenomen voor een week. Ik heb mijn mobiel weer terug gevraagt maar ze weigerde. uiteindelijk na een lange ruzie heb ik mijn mobiel terug. ik voel me er alleen erg rot over..

Wat had ik anders moeten doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je anders had moeten doen, zijn duidelijke afspraken maken. Je had met je zus moeten afspreken tot hoe lang ze jouw mobiel mocht lenen en onder welke voorwaarden. Dat heb je niet gedaan en dus kunnen dit soort onenigheden ontstaan. Maar kom, het is je zus, dat komt heus wel weer goed. Oh....en kun je niet 1 week zonder mobieltje???

Je had het ongemerkt moeten vragen. Bijvoorbeeld: "Zo! Zag je dat mobieltje van die man! Echt een koelkast. Gelukkig is mijn mobieltje anders!" Of: "Waar zou hij dat mobieltje hebben gekocht? Is toch een mooie?" Maar eigenlijk zou ik het ook hebben gevraagd. Vier maanden is wel een beetje veel vind je niet?

Je kunt wel een mobiel terug vragen alleen jouw SIM-kaart zit er niet in dus dat schiet niet op. Zitten al jouw gegevens nog in het toestel zoals telefoonnummers. Jouw zus zal nu toch haar probleem mogen oplossen. Tegen de tijd dat dit is gebeurt dan heb jij je toestel terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100