Hoe ga je om met een ''vieze'' persoon in je gezin?

Mijn pa gedraagt zich niet bepaalt net. 's Ochtends gaat hij altijd staan plassen in de wc met de deur open zodat iedereen het hoort. Vervolgens legt hij zijn onderbroek en hemd altijd OP het bankje wat in de badkamer staat, zodat je de hele tijd tegen een (gebruikte) onderbroek aan staat te kijken als je je tanden poetst. Ook boert hij aan tafel, en laat scheten overal in huis, ook in mijn kamer. Verder peutert hij ook nog eens in zijn neus.. hoe kan ik op een normale manier met hem omgaan, zonder steeds weer geïrriteerd te raken van zijn ''gedrag''?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je het best je moeder kunt "opstoken" dat zij er iets van zegt. Op de één of andere manier,ben ik bang dat iemand die zich zo gedraagt zich niet door een kind "de wet laat voorschrijven" (zo voelt hij dat vast)

Het is wel lastig want hij is waarschijnlijk altijd al zo. Wat goed dus dat jij er anders over denkt. En ik vrees echt het ergste want je moeder heeft het OF opgegeven of ze zit er niet mee.

Uit dat oogpunt kun je misschien ook denken: dat is een voorbeeld dat ik NIET volg en gewoon je gang gaan. Gelukkig hoef je niet tot het eind der dagen met hem samen te wonen en eerlijk is eerlijk, iedereen is nou eenmaal anders.

Wat ik evt wel zou doen is die wc deur een zet geven in het langslopen en als grapje (dat is de enige manier die ij mogelijk accepteert) zeggen, hé je bederft mijn eetlust zo!!!

Nog even en je bent weg, probeer het ook maar te negeren en denk maar, gelukkig weet ik beter
Ik heb wel met je te doen, want leuk is het niet, ook niet als jij vrienden over de vloer hebt
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

samen met je moeder (of iemand anders) SERIEUS met hem gaan praten. en hem duidelijk maken dat hij vies bezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je je hier aan irriteert. Het enige wat je kan doen is het er met je moeder over hebben en samen met je vader.
Maar of het je lukt om hem te heropvoeden is maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreselijk, zo iemand in je huis. Je moeder heeft hem duidelijk niet goed opgevoed! ;-)

Ik zou het hem gewoon rechtstreeks vertellen, dat je je kapot ergert aan zijn smerige gewoontes. Doe het wel een beetje vriendelijk en subtiel, met een kwinkslag hier en een grapje daar, dat werkt waarschijnlijk het beste.

Als hij zich niet aangesproken voelt (of zich juist op zijn teentjes getrapt voelt), kun je hem een spiegel voorhouden. Dus aan tafel ook boeren gaan zitten laten, scheten laten als hij in de buurt is en lekker tegenover hem in je neus gaan zitten peuteren. Kijken wat hij zegt..."Zo heb ik je niet opgevoed!" Of iets dergelijks. Kun je hem er even fijntjes op wijzen dat hij die dingen ook allemaal doet (maar zich er misschien niet van bewust is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat ervan uit dat mannen van de vorige eeuw maar half opgevoed het huwelijk inkwamen??? ;-)
Ik ben blij dat je zelf zo niet bent. Je hebt al veel adviezen gekregen. ikzelf zal de deur dicht doen van het toilet als je vader weer staat te urineren. In de douche, gooi er een handdoek over. Dit gedrag is niet van vandaag. Je moeder heeft het altijd waarschijnlijk goed gevonden. Dit gedrag is aangeleerd gedrag en moeilijk af te leren. Ik vraag mij af, als er visite is, doe je vader dan ook zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schop hem de deur uit, die vieze kerel