hoe groot is de kans dat lange afstand relaties werken, als beide partijen enorm graag willen?

mijn vriendin woont 73km verderop, zie haar dus niet vaak.
ik maak me alleen zorgen om de dingen die ik dan niet weet.
ik snap dat het niet nodig is,, maar dan vraag ik me af,
zijn er lange afstand relaties die slagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

nou.. ik zou je even wat vertellen mijn broer en zijn vriendin die wonen nu samen hier in emmen maar eerst woonde zij helemaal in noord holland! en ze zagen elkaar om de weekend. en het werkte heel goed! ze haddennooit ruzie want je zag elkaar natuurlyk weinig enzo. maar ze miste elkaar en dat is natuurlyk ook een goed gevoel om elkaar te missen. dus ik vind als je het beide ECHT wilt en echt om elkaar geeft dat het dan wel lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is moeilijk, maar het kan wel. Je moet wel vertrouwen hebben in haar. Als je haar niet vetrouwdt wordt het niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet echt een kwestie van vertrouwen is maar meer het feit dat je elkaar niet vaak ziet. Is dat wel handig? Blijven jullie elkaar leuk vinden? Ontstaan er geen irritaties door de lange afstand. Zo een relatie heb je zelf in de hand. Als je er echt echt voor wilt gaan, dan zal het geen probleem zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind haar nog wel leuk,, dat is het probleem niet,
maar bijna elke dag word ik opnieuw versierd,
weet bijna zeker dat het haar nog vaker gebeurd,
en ik weet hoe erg een jongen kan zijn,,
Jazeker kan 73 km werken. Je kunt mailen, en bellen en elk weekend bij elkaar komen. Wat is nu 73 km.
En oefenen in vertrouwen geven aan elkaar, de basis voor een goede relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
73 km is voor mij 6uur fietsen aangezien niemand mij wilt brengen, en wij beiden niet genoeg geld hebben voor de trein, elk weekend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt de situatie inderdaad wel lastiger. Ik vind het trouwens wel een superprestatie als je voor haar/hem 73 km gaat fietsen. Is dan inderdaad aan jou of jij dat vol kan houden. Misschien (allebei) een "krantenwijkje" nemen om (af en toe) de trein te kunnen betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ik mag nooit meer een krantenwijk nemen van de eigenaar,,
en zo veel anders is er niet in deze buurt te doen,,
dat word dus fietsen,,
wat die prestatie betreft,, lang leve de sportklas,
topsnelheid die ik met de fiets had gehaald was 93km/u,
al was dat wel baanwielrennen,,
Ja, die zijn er. Ik ben er het voorbeeld van. (afstand ruim 100 km) Een tijd (ruim een jaar) lang in de weekenden heen en weer gereisd. Maar uiteindelijk komt er een moment (tenzij je het bij een lat-relatie wil houden) dat je samen wilt gaan wonen. En dat is het meest cruciale moment. Want waar ga je dan samen wonen. Wie geeft zijn woonplaats op, of ga je halverwege zitten. Zeker als je allebei een baan hebt, kan dat lastig zijn. Ik ben uiteindelijk bij mijn partner ingetrokken (beste woonruimte). Ben toen nog een tijd heen en weer gereisd naar mijn werk (100 km heen en 100 km terug), maar dat was natuurlijk niet vol te houden. Dus ik ben uiteindelijk (na een jaar) ook van baan veranderd. Inmiddels zijn we ruim 8 jaar samen. Maar ik zeg maar zo: Waar een wil is is een weg. Dus zeker niet vanwege de afstand, bij voorbaat al afhaken. En 73 km, valt dan nog reuze mee hoor. Zelfs internationale relaties slagen dikwijls. En wat betreft het zorgen maken over dingen die je niet weet: Maakt dat nou echt veel verschil uit of ze 10 km of 73 km verderop woont?
Er kunnen altijd dingen zijn die je niet weet. Dat is ook zo als je elkaar een dag of een middag niet ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen woonde mijn vriendin ook 78 km bij mij vandaan,ik ben nu al ruim 35 jaar met haar getrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heet zoiets een weekend relatie. En die bestaan al in een tijd ver voor internet, MSM, beeld telefoon en mobiele telefoon tijdperk. Gewoon wederzijdse ouders mobiliseren qua vervoer. No Problem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 jaar lang een lat relatie gehad (250 km). Door de week alleen en het vrijdags tot zondag weer van elkaar genieten! heerlijk toch!
Nu alweer 2,5 jaar samenwonend en volgende maand trouwen!
Waar maak je je druk om? Als het goed zit tussen jullie 2, waarom dan twijfelen?
Oja, en ik we hebben elkaar ook nog leren kennen via relatieplanet, dus ik kan wel zeggen: Deze is geslaagd!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik moet natuurlijk weg in die laatste zin :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriendje woont ook 2 uur van mij af en we zijn al een jaar samen. We zien elkaar gemiddelt 1 a 2 keer in de week en dat is genoeg. We hebben het leuk met elkaar als we samen zijn maar hebben beide nog een leven buiten elkaar en hierin vertrouwen we elkaar. En al zou hij er een extra meisje er bij hebben zolang ik het maar niet weet en het net zo leuk met hem heb! Geniet van elkaar als jullie samen zijn en blijf onder tussen je eigen leven lijden. Geen mensen die zich met jullie gaan bemoeien of stoken beter kan het toch niet?
Zelf kan ik niet goed tegen skype want dan ga ik hem missen maar dit zou je ook eventueel nog regelmatig kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriend en ik begonnen op 200 km afstand, hij kwam uit zuid limburg :)
afstand lijkt misschien lastig maar het heeft ook zo zijn voordelen. je ziet elkaar niet te vaak, en elke keer als je weer afspreekt is het super spannend. Wij hebben dit vrij lang volgehouden tot hij uiteindelijk bij mij in de buurt een opleiding vond, nu wonen we samen en zijn al bijna 6 jaar gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dit lees is het niet alleen de afstand die het probleem vormt. Maar meer "ik maak me alleen zorgen om de dingen die ik dan niet weet".

Letterlijke afstand = genieten als je elkaar ziet en vertrouwen als je elkaar niet ziet.

Het is, als je alleen een fiets hebt, te ver om even te gaan stappen doordeweeks, even wat te drinken in de stad. Je bent dan afhankelijk van een weekend, een vakantie. Of Skype.
Zijn jullie al bijna 17,5 dat er een rijbewijs gehaald kan worden?

Als je jong bent dan is verkering wel dat je veel met elkaar optrekt. Nu is die afstand bijna niet te doen, behalve met de trein.

Je kunt er ook vriendschap van maken. Dat laten groeien. En kijken of het nog klikt tussen jullie als je met de auto even langs kunt gaan op elk moment dat daar gelegenheid voor is.

Maar die ruim 70 km hoeft geen belemmering te zijn voor het hebben van een relatie. Te weinig vertrouwen in elkaar wel....