Hoe kan het dat een man en vrouw samen kan leven?

Mannen en vrouwen verschillen (soms) als dag en nacht en toch leven ze samen. Hoe zit dat nou? Wat maakt dat een man en vrouw dat kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

de liefde is zo sterk dat het de verschillen overwint.
ze zullen vaak ruzies of meningsverschillen hebben, maar ze houden zo van elkaar dat ze niet zonder elkaar kunnen of ze zullen het goed maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook bijna onmogelijk ;-)

Als een man en een vrouw gaan samenleven, dan zullen ze allebei heel veel moeten inleveren. De man zal b.v. voortaan na gebruik het dopje op de tube tandpasta moeten doen, zijn haren uit het putje moeten halen na het douchen en zijn kranten mag hij ook niet meer laten rondslingeren. En nog veel meer, en dat geldt ook voor de vrouw.

Toch vinden heel veel mensen, dat ondanks dat je veel moet inleveren, (of je je sterk moet aanpassen) dat je er zoveel voor terugkrijgt, dat de balans in evenwicht is, of zelfs dat je veel gelukkiger wordt. Het is de prijs van al die aanpassingen dan waard. Is het dat niet, dan zijn er teveel nadelen en gaan ze uitelkaar. Komt ook veel voor.

Als je 40.000 Euro op de bank hebt staan, kun je een schitterende Volvo kopen en daar van genieten. Maar je hebt geen cent meer op de bank, en als je koelkast stuk gaat, ben je de pineut. Je kunt dus ook kiezen om rijk te blijven en te gaan fietsen.

Het voorbeeld is wat plat, maar in wezen komt het op hetzelfde neer. Het samenwonen met iemand anders is een keuze. Je weegt -bewust of onbewust- de voor- en nadelen af. Je kiest vervolgens en het kan goed of fout gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn juist de verschillen die het aantrekkelijk maken.
Zo word je een aanvulling voor elkaar en ben je samen een groter geheel :-)
Al is de realiteit tegenwoordig wel dat het steeds minder lang mooi blijft :-)