Moet ik naar mijn vriendin toegaan of niet?

Okee het zit zo:
Mijn vriendin heeft een hele moeilijke week: haar opa en oma zijn in deze week overleden, en ze waren ook nog jarig.
Ze zit hier heel erg mee, en doet al de hele week chagrijnig tegen iedereen (ook tegen mij)

Ik heb aangeboden om dit weekend naar haar toe te gaan, om haar wat afleiding en liefde te geven.
Maar ze blijft keihard nee zeggen.
als ik om de reden vraag zegt ze: ik heb gewoon geen zin.

Moet ik luisteren naar wat ze zegt, en haar alleen thuis laten zitten met haar gedachten?
of kan ik beter proberen om er met haar over te praten, dat ik toch kan komen?
Of gewoon ernaartoe gaan?

Ik weet niet wat ik het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je gelijk, wat zou je nog meer willen weten om me te kunnen helpen?
amigo
13 jaar geleden
hoezo vaag??? je zet het keurig uiteen waar je mee zit, sla die eerste reactie maar over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een troostkaartje, ben ik het mee eens.

Het beste antwoord

Geef haar de ruimte en respecteer haar keuze. Iedereen rouwt op zijn of haar eigen manier. Ze heeft misschien helemaal geen behoefte aan aandacht of mensen om haar heen. Laat haar maar even lekker met rust. Geef wel duidelijk aan dat ze je altijd kan bellen en dat je voor haar klaar staat als ze evt. toch van gedachte veranderd. Dan heb je in ieder geval je best gedaan. Suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Ik heb gezegd dat ze altijd naar me toe kon komen, en ze heeft toch besloten om naar me toe te komen.
Dat vond ze tóch de fijnste manier om een beetje afleiding te krijgen!

Andere antwoorden (13)

Lief dat je haar wilt troosten, maar sommige mensen vinden het prettig om even alleen te zijn. Wat je kunt doen is een kaartje kopen en haar daar laten weten dat je er voor haar bent als ze dat wil. Dan laat je de keuze aan haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee en denk ik ook best mogelijke oplossing. +1
Als ze nee zegt zou ik dr maar even laten. Je kan het nog voor een laatste keer vragen en zeggen dat als ze nee zegt dat je het niet weer vraagt en niet zal komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap de minnen niet van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, wat bedoel je? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen hebben jouw min punten gegeven voor je antwoord, vind het blijkbaar niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, waar kan je die zien dan? Moet dat opde site? Ik gebruik namelijk de app
Geef haar even de tijd om haar emoties te verwerken en alles op een rij te zetten. Dring je niet op maar laat haar wel duidelijk blijken dat je er voor haar bent als ze daar aan toe is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het wel goed als je er óók voor haar bent als ze niet te genieten is en dat je haar laat merken dat jou dat totaal niet afschrikt, omdat je háár wil, ongeacht hoe ze zich voelt.
Het is inderdaad wel lastig want haar hoofd loopt nu al over van de narigheid en zal er niet voor jou kunnen zijn zoals ze dat eigenlijk zou willen.
maar het is wel gaaf voor haar om hierin te ontdekken dat jij er toch bent ook al kan zij zich niet van haar beste kant laten zien.

Je zou kunnen zeggen: "ik wil tóch even bij je zijn, het maakt me niet uit in welk humeur en of je me wel of niet wat zegt, maar ik wil gewoon bíj je zijn. dan blijf ik maar een uurtje, vind je het dan wel goed?"

het is een beetje aftasten, want ze kan ook gewoon de ruimte (en tijd) nódig hebben, zonder jou.
je kan dan ook een kaartje geven en zeggen dat je kan wachten tot zij aangeeft wanneer ze je weer in haar omgeving verdraagt.

vat het trouwens niet persoonlijk op. het ligt niet aan jou en het is niet haar bedoeling om jou kwijt te raken maar jij bent nu alleen even heel machteloos.
lieve kaartjes sturen naar haar kan sowieso wel. en dan zaterdag eentje persoonlijk gaan brengen, omdat de postbode dat zondag niet doet.

laat gewoon maar weten dat je er bent, ookal kunnen er momenten zijn dat ze liever eventjes alleen is. na een uurtje kan zoiets al weer anders zijn.
je kan ook laten weten: als je er over een uur, twee uur, drie uur, vier uur, enz. anders over denkt, geef een gil en ik ben er.

beklem haar niet, maar ben er gewoon, ook al is dat soms op de achtergrond. inderdaad dus wél naar haar luisteren, het is een kwestie van leren aanvoelen. is lastig, maar als je het voorzichtig doet, is het vaak al heel goed.
maar dat doe je volgens mij al erg goed.

sterkte jullie beiden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat haar even alleen, Ze wil dit, dus moet je dit ook respecteren.

dit zegt niets over jou en jullie relatie. Toen mijn opa en oma stierven wilde ik ook liever alleen zijn, dit vond ik fijn en wilde even niemand om me heen om dit een plaatsje te geven voor mezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat lief dat je er voor haar wil zijn.
ze geeft aan dat ze even wat rust wil, dus deze ruimte heeft ze nodig, het ligt niet aan jou maar alles wat ze op haar brood heeft gehad deze week.

ze zal het waarderen als je haar even haar gang kan laten gaan. misschien kan je een lief kaartje sturen, of een smsje waarin je laat weten dat je aan haar denkt en heel veel om haar geeft.

als je aangeeft dat ze altijd met je kan praten zal ze dit vast doen als de roes van al het gebeuren aan haar voorbij is getrokken. het heeft tijd nodig dus als je laat weten dat ze altijd op je terug kan vallen komt het vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zegt heel duidelijk dat ze niet wil dat je komt.
Dan moet je dat ook niet doen. Wat je wel kan doen is haar een keer een sms-je sturen "heel veel sterkte, ik denk aan je". Stuur haar een kaartje waarin je haar uitnodigt voor een etentje, als ze daar weer zin in heeft. Laat haar weten dat je de deur open hebt staan voor haar en dat ze altijd mag langskomen voor troost. en als ze het even ergens anders over wil hebben mag dat natuurlijk ook.

Heel veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer in dit soort gevallen altijd te bedenken wat de ander nodig heeft. Vind je het vervelend voor haar dat ze nee zegt op je vraag (dan is ze alleen), of vind jij het moeilijk dat ze je hulp niet accepteert? Ik zou haar duidelijk maken dat je er voor haar bent, en het er na een tijdje misschien eens over hebben. Ik heb ook ervaring met iets vergelijkbaars. Later hebben we het er nog eens over gehad, maar het bleek voor de ander echt de beste manier te zijn om met moeilijke dingen om te gaan. Terwijl ik het idee had dat ik heel erg tekort schoot. Het was voor die ander voldoende dat ik er was en voor haar klaar stond, mocht ze daar behoefte aan hebben. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja soms wilt iemand alleen zijn als dit haar manier van HET verwerken is moet je haar gewoon de ruimte geven vind ik, maar zeker niet alleen laten gewoon smsje ofsow om te laten merken dat je toch om dr geeft of wilt troosten en dat je haar steunt is altijd wel oke.

soms heeft een mens gewoon wat ruimte nodig om aan sommige dingen te wennen of te accepteren... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet er niet naar toe gaan.

Je moet haar met rust laten.
Dus haar ook niet lastig vallen met jouw plannen.

Jij bent pas 17. Ik weet niet hoe oud zij is. Maar zij heeft recht op even alleen.

Als zij keihard nee zegt, bedoelt ze ook keihard nee.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou met een smoes langs haar hus gaan en als je haar ziet een knuffel geven, dan komt de rest vanzelf. Niet teveel vragen, gewoon vasthouden en luisteren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hus = huis en er zullen vast wel veel mensen oneens zijn met langsgaan, maar ik spreek uit eigen ervaring. Waarschijnlijk vind ze het lastig om erover te praten, want dat doet pijn. "Spontane" ontmoetingen doen wonderen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was ik zelf ook van plan, dus ben blij dat er iemand is die het met me eens is..
Ik moet alleen wel een uur reizen voordat ik bij haar ben, dus dat ik heel toevallig langs kom kan ik niet als smoes gebruiken ;)
Ik zou een bos bloemen sturen met een lief kaartje. Niet zo'n condoleance kaart in t grijs. Zeker niet langs gaan. Volgende week misschien even om te checken hoe het met haar is. Nu een grote bos bloemen, lief kaartje...
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze geeft aan alleen te willen zijn. respecteer dat. Wanneer ze iemand om zich heen wil, geeft ze dat wel aan of je voelt wanneer het goed is erheen te gaan...