ben ik zwanger

ik heb een maand geleden voor het eerst seks gehad, met condoom en hij kwam buiten mij klaar, er was wel wat sperma op mijn buik gekomen, ik ben daarna wel ongesteld geweest, gewoon net zolang als normaal maar ik las dat je ook kunt menstrueren tijdens je zwangerschap, ik ben de laatste 2 week wel misselijk en heb last van borrelende buik, kan ik nu zwanger zijn?

Toegevoegd na 24 minuten:
ik heb trouwens 3 dagen nadat we het gedaan hadden wel last gehad van licht bloedverlies ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

om alle onzekerheden weg te nemen, moet je een bezoekje bij je huisarts nemen..
hij zal eventueel een zwangerschapstest kunnen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan,

maar......wij waren er niet bij dus weten het niet met zekerheid te zeggen of het ook echt zo is of niet.

van voorvocht kan je zwanger raken, net als van spermacellen die buiten het lichaam van 1 van jullie zijn geweest.

de kans dat je zwanger bent is klein maar niet ondenkbaar.

een borrelde buik is niet per definitie een teken van zwangerschap (moet je wat maandjes verder voor gevorderd zijn),
griep heerst dus hier kan je misselijkheid vandaan komen.
een menstruatie kan tijdens een zwangerschap maar doorgaans is dit dan minder heftig.

kortom:
je hebt dus echt een testje voor nodig (drogist, apotheek) of een bezoekje aan de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het omschrijft is de kans dat er sperma in jou is gekomen en dus de kans dat je zwanger bent wel bijzonder klein, maar je weet het nooit. Aangezien je ook ongesteld bent geweest, denk ik niet dat je zwanger bent. Maar om het zeker te weten, zou je een test moeten doen of bij je huisarts langs.
Dat je misselijk bent en last hebt van een borrelende buik, zal waarschijnlijk te maken hebben met alle virussen die momenteel heersen. Of met het feit dat je je zo druk loopt te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan bijna niet dat je zwanger bent, maar om je in ieder geval wat rust te geven kun je een test op internet doen (zie bron als die werkt) en om echt alles uit te sluiten kun je het beste even een zwangerschapstest gaan halen bij een drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het precies zo is gegaan zoals jij beschrijft, hoef je naar mijn mening geen angst te hebben om zwanger te zijn. Jullie hebben veilig gevreeën, jij bent normaal ongesteld geweest, dus lijkt me geen reden tot bezorgdheid. Misschien dat je misselijk bent van de spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het vertelt: nee, je bent niet zwanger.

Een condoom is niet 100% betrouwbaar, terugtrekken is niet 100% betrouwbaar, en heel soms komt het voor dat een vrouw nog een keer menstrueert als ze zwanger is. Maar als je al die kansen met elkaar combineert, dan kom je toch wel héél dicht bij 0% kans dat je niet zwanger bent. Zó dicht, dat ik durf te zeggen dat je het echt niet bent.

Waar je waarschijnlijk last van hebt, is een virusje plus de zorgen dat je zwanger zou kunnen zijn. Van je zorgen maken kun je namelijk erg misselijk worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We kunnen natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar is hij in je geweest voor dat jullie begonnen met condoom?
In het voorvocht zitten namelijk ook al zaadcellen, waarmee je bevrucht kunt raken. Zo niet, zaadcellen sterven af in de buitenlucht. Dus de kans dat het van je buik naar binnen is 'gezwommen' is heel klein. Verder kan dat klein beetje bloed ook van je maagdenvlies zijn en is het verder niets om je zorgen over te maken. Dat borrelen kan van je darmen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schat je hebt gewoon diarree. En die bloedverlies komt als je te hard drukt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een borrelende buik komt mij niet echt voor als zijnde horende bij zwangerschap. misselijk wellicht ja, maar neem het zekere voor het onzekere en ga een test doen. Bij de apotheek kun je tegenwoordig testen krijgen die dan ook meteen aangeven hoelang je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kanje nau zwanger zijn als hij niet in je klaar is gekomen dat kan niet