Dat is hartstikke normaal, overhaast geen dingen. Ik was zelf zeventien toen ik mijn eerste vriendje kreeg en vroeg me rond die tijd ook vaak af of het normaal was dat ik nog nooit een vriendje had gehad of had gezoend. Maar de één is nou eenmaal wat later dan de ander, maak je niet druk! Mijn ex-vriendje was 19 toen we wat kregen en ik was zijn eerste vriendinnetje.
Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je nieuwsgierig bent en wel eens wat wil. Maar ik zou zeggen sta er ontspannen in, dan komt het vanzelf wel goed. Als je een beetje open en spontaan bent vinden meisjes het al snel leuk, maar als je erg onzeker en teruggetrokken bent komt er minder snel iets van. Ik voelde me ook onzeker, dacht dat jongens me toch nooit leuk zouden vinden, maar kwam erachter dat dit toch echt aan mijn eigen houding lag. Ik was namelijk heel stil en teruggetrokken, en toen ik wat meer uit mijn schulp kroop kreeg ik veel meer aanspraak.
Dus mijn advies is durf lekker jezelf te zijn en wees niet te teruggetrokken, dan heb je meer kans dat het ook wat wordt met een meisje. Maar don't worry, ook als er voorlopig niks van komt, is het hartstikke normaal. Alles op zijn tijd.