Ligt aan de persoon zelf, er zullen zeker mannen en vrouwen zijn die een partner zoeken met geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de een wel en voor een ander niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geld is macht en macht werkt erotiserend. bij de keuze voor een partner speelt het dus altijd wel bewust of onbewust een beetje mee.
13 jaar geleden
Ik vermoed dat geld juist vooral een rol gaat spelen als het om niet-gemiddelden gaat. Als je geen cent te makken hebt, moeite hebt om rond te komen en geldzorgen hebt, of als je juist heel veel geld hebt.
Het kan ook een rol spelen als beide partners een groot verschil in inkomen of een groot verschil in bestedingspatroon hebben - daar kunnen conflicten over ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas vormt geld zelfs dikwijls een heel negatieve HOOFDROL.

Veel scheidingen vinden op een of andere wijze hun oorzaak in geld..

Talloze tragische voorbeelden zou ik hieromtrent kunnen opnoemen..

Ik hoorde eens een wijs man zeggen: Begeerte naar geld heeft menigeen vaak diep ongelukkig gemaakt..

En dan praten we niet eens over zijn/haar omgeving..

Natuurlijk speelt geld ook weleens een positieve rol..zelfs een hoofdrol in een relatie..maar daarover hoort men weinig..omdat het positieve vaak niet opvalt..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het speelt altijd een rol. je moet namelijk je rekeningen betalen en kunnen leven, in je uppie, maar ook met iemand samen (relatie dus)

maarrr......volgens mij kan geld ook de oorzaak zijn waardoor er in een relatie de pl##ris om uit kan breken als ik het zo om me heen zie en hoor.