Kloppend hart na sms partner: vorm van verlatingsangst?

Ik heb bepaalde kenmerken van verlatingsangst en mede ook versterkt door mijn huidige partner. Elke keer als hij mij belt of smst, dan begin ik misselijk te worden en dan gaat mijn hart tekeer. Als ik het smsje heb gelezen, dan word ik weer rustig. Is dit een vorm van verlatingsangst?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik kan helaas niet reageren op de antwoorden. Ik heb al meer dan 3 jaar een relatie.
Dit is niet vanwege verliefdheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je bent smoorverliefd, in de prille fase waarin je nog niet zo zeker bent van elkaars gevoelens. Vreselijk spannende tijd, positief en negatief tegelijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik met een vriendin van min(ben zelf een vrouw, is gwn vriendin) ik had ook wel wat moeilijkheden met haar maar dat wist zij zeg maar niet. Heel ingewikkeld allemaal maar dat is idd irritant! Mijn advies is: elke keer als hij je smst, moet je eerst tot rust komen, dan pas openen. Je denkt altijd misschien dat hij het uit wilt maken, maar ga eens positief denken, van 'oeh, wat heeft hij nu te vermelden?'(in positieve zin). Kom gewoon eerst tot rust, dan pas lezen! Het is leuk dat ie wat van zich laat horen toch;)??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verlatingsangst of ben je gewoon onzeker dat er iets gezegd wordt wat nadelig is voor jou?
Je zal moeten nagaan of deze relatie wel geschikt is voor jou.
Ritsuka
11 jaar geleden
onzekerheid over jezelf en/of je relatie?

Antwoorden (2)

Oei, misselijk worden als je partner belt of smst, dat klinkt in de eerste plaats als stevig verliefd zijn. Verlatingsangst is een vrij verspreid fenomeen in (beginnende) relaties. Naarmate je elkaar beter kent, groeit het vertrouwen meestal wel dat de ander je niet zomaar zal verlaten .
Het is onmogelijk om met 100% zekerheid te zeggen dat de door jou beschreven fenomenen met verlatingsangst te maken hebben. Alleszins is er toch iets wat je iets doet, ongeacht welk ticket je erop plakt.
Op zich zijn de beschreven fenomenen ook niet ernstig. Ik bedoel : door verlatingsangst kan je ergere dingen meemaken. Bijvoorbeeld over je grenzen laten gaan uit angst dat hij je verlaat.
Ik zou in de eerste plaats leren je ademhaling te beheersen. Dus rustig blijven ademen als je iets van hem hoort. Volgens mij ben je gewoon nog in de fase dat je erg zenuwachtig wordt als je hem hoort. Verliefdheid kan wat dat betreft rare dingen met je doen. Probeer dus wat te ontspannen, maar maak er ook geen drama van. Want dan kan je in een vicieuze cirkel belanden waarbij je de symptomen nog versterkt doordat je wat begint te panikeren. Verliefd zijn is ook zalig dus geniet er gewoon van ondanks de verschijnselen.
Heb je echter nog andere fenomenen die op een sterke verlatingsangst duiden, dan kan je beter hulp zoeken om te achterhalen met wat dat te maken heeft.
http://www.wareliefdevinden.nl/250/omgaan-met-bindingsangst-en-verlatingsangst/#axzz2JCqZdn8j
liveisgreat
11 jaar geleden
hoi gast 138918, als je na 3 jaar relatie bij je partner jouw verlatingsangst voelt is hij dus erg belangrijk voor je. Als dat niet door zijn gedrag komt heb jij gewoon ooit iets meegemaakt (wellicht heel langdurig, zonder dat je het je herinnert) wat jou verlatingsangst geeft. Blijf daar niet alleen mee modderen, het is voor jullie allebei fijner als je professionele hulp zoekt. Veel moed, het is geen makkelijke stap maar "niet doen"is moeilijker. groet diny