Wat soort dingen vinden ouders (van meisje) belangrijk te weten van een jongen?

Ik wil graag weten wat een moeder van een meisje(15) belangrijk vind om van een jongen(18) te weten?

Het gaat hier over een relationele band met elkaar!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou willen weten of ie werkt,studeerd,of ie eervolle bedoelingen heeft,wat zijn ouders doen en wat voor geloof hij heeft
wat ie later wil gaan doen,maar dat is wat IK wil weten , misschien denken andere moeders daar anders over
fijne paasdagen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :) en hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het een goeie, aardige kerel is, dat is belangrijk.

Het beste antwoord

Wat ik nog mis in de antwoorden is het volgende:

laat haar zien dat je gewoon goede manieren bezit;

Geef een hand bij binnenkomst, spreek met u, laat je vriendin voorgaan, eet met je mond dicht en meer van dat soort basale eigenschappen.

Niet dat het in het leven daarom draait maar iedereen en dus ook aanstaande schoonmoeders gaan uit van hun eerste indruk. Dus als die goed is kan je wellicht verder wel een potje breken.

( btw, mijn man had vroeger ook het meest van zijn schoonvader te vrezen, dat is veel erger want die weten hoe je in elkaar zit, ze zijn zelf ook puber geweest immers en vertrouwen je bij voorbaat al hun meisje niet toe juist omdat ze weten hoe een puberjongen in elkaar zit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

de meeste moeders vinden het belangrijk dat het vriendje van hun dochter serieus en zorgzaam is.

serieus met zijn toekomst bezig, dus studeren of werken en geen gekke dingen uithaalt.

hun dochter moet in veilige handen zijn bij hem.

als je je schoonmoeder daarvan kan overtuigen, dan zit je gebeiteld.
12 jaar geleden
Ik denk dat ze het liefst merkt dat de jongen serieus van haar dochter houdt en geen spelletje speelt. Dat de jongen zorgt dat ze veilig thuis komt en geen slechte invloed op haar heeft. Maar deze dingen kun je haar niet vertellen dat moet je gewoon bewijzen dat je de ideale jongen voor haar dochter bent.........en verder mss over studie of beroep maar dat zijn bijzaken

Toegevoegd na 1 minuut:
met ze en haar bedoel ik eigenlijk de ouders, ik dacht dat het om de moeder ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je betrouwbaar bent. Dat je zegt wie je bent en daar ook naar handelt.
Dat je laat zien wel jong te zijn, maar verantwoordelijk met hun dochter om te gaan. (afspraak = afspraak!).
Dat je haar stimuleert om goed haar best te doen op school.
Dat je haar de ruimte geeft om met vriendinnen op pad te gaan.
Dat je haar respecteert, de grond onder haar voeten kust, haar 'nee' ook accepteert als 'nee', dat je haar seksueel niet onder druk zet, maar wacht totdat ze volwassen is.
Waarom die bangheid voor haar moeder? Mijn man vond mijn vader enger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De moeder moet in de eerste plaats weten dat je eerlijk bent en laat haar dan ook zien dat je een degelijke goede opvoeding hebt gehad. Respecteer haar en haar angst die ze voor een 'straks ongelukkige ' dochter heeft. Dat is het namelijk vaak wat ouders voorzichtig maakt. Ze zien dat hun kind zich volop naar haar 'liefde' richt, hij is zo belangrijk voor haar aan het worden, zelfs conflicten zullen ontstaan omdat zij vaker tegen haar eigen ouder(s) in zal gaan en hij zoveel belangrijker lijkt dan zij als ouders. Het kind is zich aan het losmaken en dat is altijd even wennen voor ouders.
Voornamelijk zien zij dat hun kind vaak afhankelijk lijkt van de vriend en zijn stemmingen. Zo is ze dolgelukkig, zo is er door een ruzietje een doodongelukkig kind dat niet meer zo functioneert als ze gewend zijn. Ze zullen hem dat meestal kwalijk nemen, want hij maakt haar zo wipelturig en ongelukkig en dat heeft ze natuurlijk nooit verdiend in hun ogen. Ouders zijn bang dat hun kind ongelukkig wordt en zullen daarom eerst de 'kat uit de boom' kijken voordat ze hem volop accepteren. Vooral bij een minderjarige dochter zijn ze bang voor de hormonen die door haar lijf gieren. Ze zijn bang dat ze zichzelf 'vergeet' en natuurlijk voor het feit dat hij haar alleen gebruiken zal voor zijn eigen lust en als hij dat bereikt heeft, dat hij haar dumpt en dan moeten zij het opknappen! Daarom zullen ze het een poos afhouden, totdat je bewezen hebt dat je echt om hun kind geeft en serieus bent in je gevoel voor haar.
Respect hebben voor hun positie als ouders, begrip hebben voor hun gevoelens, niet laten blijken dat het je ergert en positief proberen te handelen naar hun gevoelens toe en je bent al een heel eind.
Geduld is een schone zaak (hoewel, altijd lastig) en als zij echt voelen dat het jullie en vooral jou serieus is, zullen ze jou steeds meer mogen en uiteindelijk volop accepteren.
amc
12 jaar geleden
Weet je wat het is met moeders? Ze willen eigenlijk alles weten als hun dochter nog zo jong is, en vooral omdat jij wat ouder bent... Ga maar na.

Toch verschilt het weer per persoon wat iemand nou echt wilt weten. Ook hangt het af van de relatie van moeder en dochter en de vrijheid die de dochter heeft gekregen.

Ze wil waarschijnlijk weten dat je een goede jongen bent. Bezig met de toekomst en misschien nog school of studie. Heb je anders een baan? Dat soort dingen. Maar ook dingen of je zorgzaam bent, niet steeds aan het zuipen bent of drugs.
Soms kan een moeder zich zorgen maken over een bepaald voertuig. Als jij een motor hebt, kan dat iets zijn dat ze misschien niet leuk vind. En dan heb je nog je rijgedrag waar ze zich zorgen om kan maken.

Zoals ik al eerder liet weten, het verschilt per moeder en hoe ze zich zorgen maakt over haar dochter. Ook de vrijheid die wordt gegeven en hoe de band is tussen moeder en dochter.

Wat je ook zou kunnen doen is een beetje moed tonen en gewoon aan de moeder vragen wat ze zou willen weten. Je bent een open boek... Tiz een beetje gedurfd, maar waarschijnlijk kan ze het wel waarderen als ze echt dingen wil weten.

Het kan ook subtieler en je kan een gesprek met de moeder beginnen en gewoon wat dingen over jezelf vertellen. Waarbij je subtiel wat dingen over jezelf prijs geeft.

Nog een zeer belangrijke tip, wees hoe dan ook eerlijk. En als je denkt dat je sommige dingen liever niet wilt melden, zeg dan niets. Maar ga dingen niet mooier maken dan ze zijn.

Heel veel sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ouders willen graag weten en zien dat je haar echt leuk vindt en dat jullie goed met elkaar omgaan in het algemeen willen ouders graag zien dat je een man bent. denk hierbij aan je taalgebruik denk aan je houding open houding stelt openheid en daarmee kan je de indrukwekken dat je open bent en niks te verbergen hebt onthoud je bent en man en gedraag je als een man laat zien dat je vriendin je vriendin is wees blij en positief ik ben voor 3 maanden geleden voor de eerst bij me schoonfamillie geweest en ging super
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze vinden het vooral belangrijk dat de jongen echt van het meisje houd en ook lief is en goed voor haar zorgt.