Hoeveelste generatie ben ik?

Ik zelf ben geboren in België maar mijn beide ouders zijn geboren in Marokko. Mijn vader is opgegroeid in België en mijn moeder is pas later geëmigreerd naar België. Dus ik zelf denk dat ik 2de generatie ben maar ik heb gehoord als 1 van de beide ouders in het buitenland is geboren dat je dan met de 1ste generatie hoort.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je geboren bent in een ander land en na je geboorte naar België bent geëmigreerd hoor je bij de 1e generatie.
Als je ouders uit een ander land ( in dit geval Marokko) komen en jij geboren bent in België, ben je van de 2e generatie.
Jij bent dus van de 2e generatie, omdat je ouders niet in België zijn geboren, maar daarheen zijn verhuisd na hun geboorte, en tijdens jouw geboorte al in België woonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent vd 2e generatie volgens mij want je ouders zijn vd eerste