Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tandjes bij baby`s, in welke volgorde ?

Mijn zoontje zijn 3e tandje komt er nu door. hij had al 2 tandjes beneden, nu komt de 3e daar weer naast.

Iedereen zegt steeds dat kindjes eerst 2 ondertandjes en daarna de 2 boventanden krijgt.

Hoe was de volgorde bij jullie kindjes ??

2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn oudste zoon kreeg zn tanden volgens het boekje. Eerst twee onder en later twee boven.
Mijn jongste is nu 7 maanden oud en toe aan zijn 3e tand(en dat hebben we geweten) Deze komt rechtsonder door. Dus naast zijn eerdere twee tanden.
Ik was zowiezo al verrast dat hij al zo vroeg tanden kreeg en dan ook nog allemaal onderin. Blijkbaar is er geen peil op te trekken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
ow hetzelfde als bij mijn zoontje dus, die volgorde, hij is wel lekker vroeg met tandjes ja, mijn zoontje is al 13 maanden hihi.

Andere antwoorden (4)

De gebruikelijke volgorde is inderdaad, 2 onder, dan 2 boven en vervolgens de rest.

Maar niet ieder kind ontwikkelt zich op dezelfde manier. Het kan zijn dat jouw zoontje over een paar dagen alle twee de boventandjes krijgt. Geen probleem, ze komen heus wel, in welke volgorde dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn dochtertje van 9 maanden zijn ook eerst de 2 onderste tandjes doorgekomen...

"In welk volgorde?
Terwijl de leeftijd sterk verschilt, is de volgorde waarin de tanden groeien meestal dezelfde. Eerst komen de middelste, onderste snijtanden kijken. Dan volgen de twee middelste snijtanden bovenaan, vervolgens de twee buitenste snijtanden bovenaan en daarna de buitenste snijtanden onderaan. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je niet druk, elk kind is UNIEK.
Hij krijgt heus zijn tandjes wel, mijn dochtertje kreeg ook gewoon tandjes wanneer die er zin in hadden om door te komen.
Ze is nu 2,5 jaar en heeft net weer een kiesje erbij boven, terwijl er gezegd wordt dat ze met 2 een volledig gebit hebben.
Nogmaals, niet druk maken, komt helemaal goed hoor!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ene dochter is zelfs geboren met een ondertandje. Mijn andere kindje had pas tanden met 10 maanden en die begon boven. Dus heel wisselend volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding