De vraag zou kunnen zijn waarom wil hij geen kinderen. Je kan daar over praten misschien zijn het practische argumenten waar wat aan te doen is.
Ik ben wel van mening als er wat dit betreft een geschil is, kun je beter nu stoppen met de relatie dan over 10 jaar, omdat je toch niet kan leven met het idee nooit kinderen te krijgen.
Kinderen willen is voornamelijk een biologische drang, heeft praktisch gezien nagenoeg geen meerwaarde meer in deze maatschappij, alleen psychisch en valt dus niet te beargumenteren met onderbouwde feiten. (is erg lastig in ieder geval)
als de partner niet wil en je geen kinderen neemt kan dit je erg ongelukkig maken. En voor je kinderen is het niet verstandig om een vader te hebben die hun eigenlijk niet wil (alsof het huisdieren zijn waarvan er maar 1 voor zorgt en de ander zich er niet mee bemoeit, dat kun je met kinderen niet maken.
Dus ik zou zeggen:
1, kijk bij jezelf hoe graag je kinderen wil. Wil je echt dolgraag kinderen en kan je het niet voorstellen het zonder te doen? dan....
2. praat je met je man erover, dat je echt graag kinderen wil, dat dat voor jou veel toegevoegde waarde heeft en waarom hij ze niet wil en of daar een oplossing voor te vinden is.
wil hij ze niet, kun je beter de relatie eindigen. waren het alleen practische zaken, los deze op en probleem opgelost.
Als je eigenlijk toch niet zo goed weet waarom je eigenlijk zo graag kinderen wil en het ook prima vind om lekker te gaan werken, carriere te maken en te genieten van eventuele neeftjes en nichtjes, kan je besluiten geen kinderen te nemen. Maar let wel op dat je daar goed over nadenkt.
Want geloof me, als je echt zo graag kinderen wilt, hou je dat bijna niet tegen en dan denk ik dat je beter nu voor de juiste partner kan gaan dan later.
Ik hoop dat je er uit komt met je man en wens je heel veel succes.