3 nov. een miskraam gehad,ben bijna 2 weken overtijd,maar heb sinds vandaag beetje mijn regels.heb verder wel pijnlijke borsten,hongerbuien..

zou ik toch zwanger zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
rebecca
13 jaar geleden
regels ? wat is dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik niet begrijp is dat als je iets niet vertrouwd waarom je dan niet naar de huisarts gaat, daar zijn ze immers voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winkels zijn nog open, koop een test!
Ik was ook een beetje ongesteld in de eerste maand van de zwangerschap.

Antwoorden (4)

Koop een zwangerschapstest, dan kom je er vanzelf achter!
Tijdens een zwangerschap kan je soms ook een beetje bloed verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurd vaker dat je cyclus na een miskraam weer even op gang moet komen. Dan ben je dus over tijd. Echter ben je na een miskraam ook wat meer vruchtbaar zeggen ze, de kans is dus inderdaad aanwezig dat je zwanger bent... maar als je vandaag je regels hebt gekregen, en het zal gewoon 4-7 dagen duren, dan denk ik dat je niet zwanger bent.
Je kunt, als je twijfelt, het best een zwangerschapstest doen vind ik. Dan weet je gelijk of je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet echt betrouwbaar zo vlak na een miskraam.
Ik weet het niet, maar ik hoop het echt voor je!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een KLEINE bloeding kan ; als het echt een complete menstruatie is, is er vermoedelijk iets verkeerd gegaan.
Maar als je pas op 3 november een miskraam hebt gehad, kan het ook nog zijn dat je nog resten van die zwangerschap kwijt moest ; het kan namelijk 4 tot 6 weken duren voor je baarmoeder weer helemaal schoon is.

De pijnlijke borsten kunnen nog een nasleep van de vorige zwangerschap zijn, maar daardoor natuurlijk ook een nieuwe verhullen.

Eigenlijk zou je na een miskraam minimaal 1 cyclus (eisprong + menstruatie) moeten afwachten (geen sex hebben dus) om je lichaam kans te geven zich te herstellen, maar als je NU alweer denkt zwanger te kunnen zijn, heb je dat klaarblijkelijk niet gedaan.

Testen heeft ook nog geen zin, omdat het HCG-gehalte in je bloed door de vorige zwangerschap nog verhoogd kan zijn, waardoor je een valse uitslag kunt krijgen.

Het beste wat je nu kunt doen, is nog minimaal een maand afwachten. En ook even geen sex meer hebben. Dan geef je je lichaam OF de tijd om alsnog te ontzwangeren - en zul je een echte menstruatie krijgen - OF als de tekenen blijven, zul je dan een nieuwe test kunnen doen. Maar dat wordt dus wel op zijn vroegst half januari.

Blijk je dan inderdaad zwanger, dan kom je vermoedelijk wel in aanmerking voor een termijn-echo, teneinde te kunnen vaststellen of je nu 1 of 2 maanden zwanger bent.
.