Is het vreemd aan je geaardheid te twijfelen omdat het zelfs met de perfecte jongen stukloopt?

Ik ben 18 jaar en heb 2,5 jaar een relatie gehad met een schat van een jongen. Ondanks dat alles perfect was, was het gevoel aan mijn kant over. Ik kan daarvoor geen aanleiding vinden. Behalve dat ik dus lesbisch zou zijn. Heb nog nooit gevoelens voor een vrouw gehad maar hoe weet ik in godsnaam of ik naar een man of vrouw verlang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De enige die jouw leven lang gegarandeerd bij je is ben jij. Wellicht is het vrij snel gegaan in het begin en/of heb jij een andere levensrichting gekozen en zijn jullie uit elkaar gegroeid. Dat heeft niet met je geaardheid te maken. Als je gewoon lekker jezelf blijft dan kom je de juiste wel weer tegen, of dat nu een man of een vrouw is. Naar een vrouw "verlang" je net zoals naar een man. Dat voelt precies hetzelfde. Als ik jou een etiketje op zou moeten plakken, denk ik eerder dat je g3ewoon hetero zou zijn en anders bi, Ik neem aan dat je niet kiest om vanaf hier enkel nog met vrouwen verder te gaan. Ik maak uit je vraag op dat je zelfs helemaal geen aantrekking naar vrouwen voelt.
Mijn advies zou dus zijn: leef gewoon lekker je leven, en hou van jezelf het meest. Hou je hier gewoon niet mee bezig. Door er op deze manier steeds mee bezig te zijn kun je lang wachten: dan komt het dus niet. Stop dus met zoeken en lééf!
Soms is het gewoon gedaan met een relatie. Je kunt dan als vrienden verder maar verder is er dan gewoon niks meer. En soms ook wakkert dat na een tijd weer aan... je blijft niet je hele relatie 24 uur per dag verliefd, je bent niet 24 uur per dag intiem... je groeit,.,, er zijn zoveel andere dingen tussen jullie en als zelfs dat er niet meer is: accepteer het en move on.
Blijkbaar was hij toch niet de juiste, of had je zelf nog een en ander te verwerken en kom je hem ;later tegen en gaat het wel goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, mooi verwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom ben je er bang voor? je geeft in je vraag aan niets voor vrouwen te voelen... als dat wel het geval was geweest had je dat inmiddels wel geweten hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nicola, niets is vreemd. Mensen bepalen of iets vreemd is of niet, maar welk recht hebben zij daartoe? als jouw gedachten en gevoelend vreemd zijn is de rest van de wereld net zo gestoord :)
Laat het over je heen komen. Als dat gevoel er zit komt daar vanzelf meer duidelijkheid in als je het loslaat.
richt je op andere zaken... Dan krijg jij je antwoord vanzelf wel... Misschien wil je het onbewust wel zijn door nare ervaringen met mannen. Dat komt ook heel vaak vor. bedenk dan wel dat lesbo's en bietjes ook niet altijd lieverdjes zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor je "coming-out" komt een periode van twijfel, wat dus normaal is, tot jij besluit actief er wat mee te gaan doen. Kan dus zijn dat het toch niet is wat je wilde. Het kan ook zijn dat je een bitch tegenmomt waardoor je meteen "afgekickt" bent van vrouwen misschien. of erdoor heen zien en het nog eens proberen... alles kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bi

Andere antwoorden (7)

Ten eerste,. De perfecte jongen bestaat niet. Misschien had hij alles mee volgens het boekje, maar is dat voor jou weer net te saai en heb je wat weerstand nodig of wat meer spanning of tegenspraak zodat je geprikkeld blijft.
Je hebt nog nooit gevoelens voor een vrouw gehad, dus dat wil zeggen dat de kans dat je lesbisch bent op dit moment nog erg klein is.
Gevoelens kun je niet bepalen en zelfs bij lieve jongens of meisjes kunnen je gevoelens minder worden of helemaal weg gaan.Maak je niet teveel zorgen, je wordt vast weer verliefd en zoals er ook meisjes zijn die altijd op "foute"jongens vallen waardoor ze vaak niet gelukkig worden bestaan er dus ook meisjes die altijd op te brave jongens vallen waardoor ze vaak niet gelukkig worden. En hoe je weet of je naar een man of een vrouw verlangt is heel simpel. Door naar je hart te luisteren. Die zegt je precies waar je verlangens zullen liggen. Misschien moet je jezelf niet eens afvragen of je lesbisch of hetero bent. Je bent mens en daarmee hou je alle opties open. Stap niet in een hokje, het beperkt je groei zo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aller belangrijkste is om eerlijk te zijn tegenover jezelf en je nooit te schamen voor je gevoelens. Je bent wie je bent en kunt zelf je gevoelens niet bepalen. Accepteer jezelf altijd zoals je bent, dat recht heb je. Je hebt ook het recht om gelukkig te zijn zoals ieder ander mens, dus als dat met een vrouw voor jou beter zou voelen, dan is dat ook beter. Sta je eigen geluk niet in de weg door valse schaamte. Volg je hart en word gelukkig met degene die je echt gelukkig maakt, wie dat ook moge zijn.
Maak je ook nooit druk om de mening van anderen. Zij hoeven jouw leven niet te leiden. Kijk het voor jezelf aan en til er niet te zwaar aan. Geniet van je leven zoals het voor jou het fijnst is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook nog biseksueel kunnen zijn en beide sekse aantrekkelijk vinden. En je moet jezelf sowieso accepteren. Je doet niets illegaals en hebt geen gevoelens die er voor zouden zorgen dat je iets illegaals zou willen doen. Ik wens je heel veel sterkte met je ontdekkingsreis :) En geen dank :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu voor een vrouw zou gaan en je komt er dan achter dat je jongens toch meer aantrekkelijker vindt, dan kan je toch weer gewoon voor een jongen gaan. Dan weet je in ieder geval zeker wat je wilt. En je kan dus zoals ik al zei, ook gewoon Bi zijn en dan zal het aaltijd zo blijven dat je de ene keer tot een man voelt aan getrokken en een andere keer tot een vrouw. Dat hoeft je niet in de war te maken. Je kiest er neem ik aan toch voor om trouw te zijn in een relatie dus dat kan je ook overkomen als je voor alleen mannen zou vallen en tijdens je relatie een andere man leuk gaan vinden. Dus als je trouw bent hoeft dat verder geen probleem te zijn. Maar probeer jezelf echt niet teveel in het hokje lesbi of hetero te plaatsen. Geniet van de gevoelens die je hebt per moment. En ik zeg niet dat dat de oplossing is maar er zijn mannen die een andere vrouw niet als bedreiging zien en het toestaan dat hun vriendin ook een vriendinnetje erbij hebben. Maar goed,maak je nieet te druk. Het is allemaal heel menselijk wat je voelt en je hart wijst je vanzelf de voor jou juiste weg
Vreemd is het niet om te twijfelen, al was het maar omdat héél veel jongeren van jou leeftijd er nog niet helemaal uit zijn.

Maar van wat je schrijft: één relatie van 2,5 jaar, in de puberteit, en in de tijd dat jullie je allebei nog volop aan het ontwikkelen waren, jullie persoonlijkheid werd gevormd, ging het gevoel over? Nee hoor, dat is geen enkele reden om te denken dat je lesbisch bent. Dat zegt alleen maar dat je een heel normale jong-volwassene bent.

Sowieso is dit iets dat je nu aan het leren bent: in een relatie kan alles nog zó 'perfect' zijn, dat is nou eenmaal geen garantie voor liefdesgevoelens. Liefde laat zich niet op die manier sturen. Er is geen recept voor, waarbij man + vrouw + 10 etentjes + 80 lieve gebaren + seks = liefde. Een 'perfecte' relatie zoals jij lijkt te bedoelen is alleen uiterlijkheid, op zich nog geen liefde.

Het is niet onmogelijk dat je er later nog achterkomt dat je wel meer naar vrouwen dan naar mannen verlangt. Of naar allebei verlangt. Dat is namelijk voor *iedereen* op jouw leeftijd niet onmogelijk. Je bent je seksuele identiteit nog aan het ontwikkelen. Maar uit je verhaal valt geen enkele aanleiding te halen om te denken dat je lesbisch bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is juist normaal. Zoek er eens naar, hier op GV. Het bulkt van de mensen van jouw leeftijd die twijfelen aan hun geaardheid. Dat is gewoon deel van volwassen worden, je seksuele identiteit ontwikkelen. In jouw geval: je hebt nog nooit gevoelens voor een vrouw gehad. Ook al heb je de leeftijd dat dit soort twijfels de kop opsteken, de realiteit is dat er geen enkele reden is om te denken dat je lesbisch bent als dat nog nooit is gebeurd.
Kristal
13 jaar geleden
Andraman, een zeer zinvol antwoord geef je. Ik hoop dat Nicola hier iets mee kan. Ik kan je helaas niet plussen. Waarom zet je het bij reacties?
de spanning is weg, alles is gewoon, vanzelfsprekend, je gaat je misschien onbewust ergeren aan iemand, het blijkt toch niet te zijn wat je zoekt of had verwacht.

je weet de reden niet dus je zoekt er 1. voor jou het meest logische dat je lesbisch bent. maar je heb hier geen enkele reden voor om het te denken.
waarschijnlijk geloof jij in een perfecte relatie, en voldeed dit beeld er niet aan. dit lijkt mij veel logischer dan de oorzaak mogelijk ergens anders op af te schuiven.

hoe je het te weten komt is door te luisteren naar je gevoel, en reëel denken.
helaas, de prins op het witte paard bestaat niet, de prinses op het witte paard ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 18, dus je hebt tijd zat. Geloof me, je komt erachter waar je verliefd op wordt. Een relatie waar je je slecht bij voelt is niet goed. Allerlei relaties uitproberen om je geaardheid te weten te komen lijkt me ook schade kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is niet vreemd. Maar ik denk ook niet dat dit de oorzaak is.
Je schrijft namelijk: "zelfs met de perfecte jongen". verklaar eens perfect? Want perfectie is alleen bepaald voor en door anderen en wordt vaak geuit in hoe je in een groep valt of hoe je gezien wordt door anderen.
Allemaal zaken die van buiten jezelf komt.

Waar jij waarschijnlijk tegenaan loopt, is dat jij niet de 'perfecte' jongen hebt voor JOUW. Niet gekozen vanwege uiterlijk, maar vanwege de klik en waarbij jij VOLLEDIG jezelf kunt zijn en helemaal open kunt zijn.
Niet gebaseerd op status of de mening van anderen.

Bestaat perfectie wel, is een relatie bedoeld voor het leven tot de dood? Is dat iets wat je na moet streven als je 18 jaar bent? Van wie moet dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"anders vandaan kunnen komen?"
Misschien vind je jezelf abnormaal omdat je niet een relatie in stand kunt houden. En is je misschien geleerd dat Lesbisch ook een abnormaliteit is? Ik denk dat we allemaal wel eens nieuwsgierig zijn voor hetzelfde geslacht. Hoe zou het zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou zeggen probeer eens wat met een vrouw. Dan weet je het. Das de enige manier. Als een drol om de pispot heen draaien heeft geen zin ;-) Zo heb ik die stap ook uiteindelijk gezet, en hield er aan mijn eerste date een heel fijne vriendin aan over. het hoeft niet perse lesbo te zijn.. als jij op vrouwen valt val je op beide geslachten of gewoon op een persoon. Doet het er wat toe of je he le of bi bent? gaat om jouw gevoel, niet het etiketje... Doe er niet te moeilijk over.,,,. ga het gewoon doen. Je bent er dusdanig mee bezig dat het voor jou onmogelijk is geworden te laten rusten en dan kun je er beter actief wat mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefde gevoelens komen wanneer je er het minst mee bezig bent. De lente is aangebroken. kijk om je heen... je kunt het niet daaruit concluderen... Je voelt misschien gewoon op dat moment geen chemie met een vrouw. ga eens naar een grotere stad en google op lesbo cafe's bijvoorbeeld... of ga op datingsites kijken. Maar real life is meer aan te raden.
Ik ben een bietje, dus bisexueel.
Hoe weet ik in godsnaam of ik naar een man of vrouw verlang? Vreemd/ Nee, niet zo zeer, maar bij zo'n vraag ga ik toch wel even twijfelen. Iedere rechtgeaarde vrouw en man voelt waarna ze verlangt. Zolang deze twijfel blijft bestaan, zou ik de contacten met jongens even op een laag pitje zetten.
Kom je er niet uit, ga dan een daar een lesbikroeg.

Overigens, perfectie bestaat niet in een relatie en je bent nog te jong om daar een goed beeld van te hebben.
Misschien past die jongen gewoon niet bij je en heb je een meer krachtaardige figuur nodig die jou bij de hand neemt en door deze turbulente wereld leidt. Experimenteer nog maar een paar keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet, ik heb alle antwoorden gelezen en jouw reacties erop, het lijkt haast wel alsof je juist zit te hopen dat iemand zegt: ja inderdaad, je bent lesbisch. Alsof je er erg bang voor bent maar het ook graag wil ervaren. Je bent er nieuwsgierig naar maar weet niet hoe je het uit moet lokken met een vrouw zeg je.
Nou, ik zou zeggen, gá het dan eens uitproberen. Wildelely gaf al de suggestie om naar een lesbiennebar te gaan. Ga gewoon eens en zie wat er met je gebeurt van binnen. En ja, misschien word je wel verliefd op een vrouw, wie zal het zeggen. Of misschien word je wel weer verliefd op een man.
Maar als je zó heftig reageert op de gedachte dat je lesbisch kan zijn en spreekt over jezelf leren accepteren daarin dan is er misschien toch iets meer aan de hand dan je doet voorkomen in deze vraag. Bedenk echter wel dat je voorkeur ook weer kan veranderen, of niet.
Zie het als een avontuur om jezelf te ontdekken en hou alle opties open, wie weet val je op beide seksen en ben je gewoon bi. Kom nu eerst maar eens tot rust en geef jezelf de tijd, je hoeft het niet vanavond al te weten, je hebt alle tijd.
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Lieve Nicola,
Zou je willen uitleggen wat je er wel mee bedoelt want zo te zien begrijp ik het verkeerd. Ik reageerde in mijn antwoord op het volgende wat je schreef:
-Zij gaat mij leren hoe ik mezelf als lesbisch zou kunnen accepteren, want… zegt ze… dat zou al een hoop van mijn angst wegnemen. Dat ik mezelf gewoon accepteer als hoe het komt.- Houdt je angst dan misschien in dat je bang bent dat iedereen je raar aan gaat kijken als zou blijken (wat nu niet zo is) dat je lesbisch bent? Of is het een andere reden? Weet je waar je zo bang voor bent als je lesbisch zou zijn?
Kristal
13 jaar geleden
Wat een goede en fijne psycholoog heb je. Dat is precies wat goed is om te leren in je leven. Zo te zien heb je het moeilijk met jezelf op allerlei manieren en maak je je daarom heel nerveus over allerlei mogelijkheden. Weet je, vaak is het zo dat als je bang bent dat anderen raar tegen bijvoorbeeld lesbisch zijn aankijken, dat het eigenlijk betekent dat JIJ er raar tegen aan kijkt.
En dat is niet zo vreemd want op jouw leeftijd wil je er gewoon bij horen, "normaal" zijn. Toch zeg je, en dat is prachtig, dat je bij een psychiater zit. Daar zal je in het begin misschien ook raar tegen aan hebben gekeken. Want dat is ook niet zo gangbaar. Je hebt het wel gedaan en nu vind je het niet meer zo vreemd denk ik. Zo gaat dat ook met andere dingen, het kan even ongewoon zijn, mensen kunnen even onwennig tegen je aankijken omdat je iets anders doet dan anderen maar uiteindelijk zal iedereen er aan wennen, voorál wanneer jij jezelf accepteert. Het is een proces en daar zit je midden in. De meeste mensen kennen dat wel, hebben dat ervaren, en nu ik weet dat je een goede ondersteuning krijgt van je psychiater denk ik dat je er heel goed doorheen gaat komen. En wat betreft je toekomst? Je bent 18 en vraagt je af of je dat je hele leven moet blijven doen? Welnee! De hele wereld staat voor je open. Als je wat rust in jezelf gevonden hebt, en geef dat alsjeblieft de tijd, dan zal je ontdekken dat er zoveel leuke dingen zijn om te doen.
Oh... en trouwens... mijn zus is lesbisch, ontdekte ze toen ze 34 jaar was... en wij zijn allemaal dol op haar en haar partner, mijn schoonzus. Niet zozeer omdat ze lesbisch zijn of zo, dat interesseert ons eigenlijk helemaal niet, maar gewoon... omdat het van die fijne vrouwen zijn.
Dat is echt het belangrijkste.
Lieve groet, Kristal.
Kristal
13 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik inderdaad, laat die keus open, het is niet de bedoeling jezelf in een hokje te stoppen want als je dan groeit word je heel ongelukkig omdat je niet meer in het hokje past maar je er wel klem in zit, want je bent dus gegroeid. Het belangrijkste is dat jij jezelf álle ruimte geeft om te zijn wie je bent. Iedereen is uniek, iedereen heeft hele eigen dingen, dat is juist wat mensen zo boeiend maakt. De enige grens die je aanhoudt in zijn wie je bent is dat je andere mensen geen kwaad doet. Maar dat betekent nou weer niet dat je anderen niet zou kunnen kwetsen want daar ontkom je niet aan in het leven. Voor de rest staat niets vast. Ik viel op mannen en heb een periode gehad dat ik ook op vrouwen viel omdat ze zo mooi zijn en nu val ik weer op mannen omdat ze zo...tja... mánnelijk zijn ;-). Ik ben 55 jaar maar sluit niet uit dat ik ooit toch iets met een vrouw kan hebben ook al vind ik in deze fase mannen erg aantrekkelijk. Jij wil persé weten wat je bent om jezelf een soort zekerheid te bieden, een houvast te geven. En dat is ook prima, soms heb je dat gewoon nodig, maar hou altijd in je achterhoofd dat het nú zo is als het is maar dat dat in de loop der tijd kan veranderen en dat dat óók goed is. Mijn zus begon zichzelf te ontdekken na haar scheiding en merkte dat ze seksueel opgewonden raakte van vrouwen.
Mooi toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sluit me helemaal bij kristel aan... trouwens mensen kijken niet neer op mensen die zichzelf durven zijn. Men heeft er eerder respect voor. t Zijn juist onzekere mensen voor wie men vaak aan de kant gaat. Ga gewoon lekker jezelf zijn :) vrouwenliefde is mooi en bijzonder. Das mijn ervaring